Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes

Wifi uitschakelen Mediabox XL + Inloggen

Beste Community,

Hierbij de verschillende manieren om Wi-Fi van de Mediabox XL uit te zetten (of aan)
Inloggen op de Mediabox XL UPC – manier – (voor door Ziggo geleverde boxen zie hiervoor het tweede deel en/of derde deel)

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het volgende adres in: 192.168.192.1* en druk op enter.
• Stap 3: Log in op de Mediabox XL met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)
• Stap 4: Klik in de web interface op draadloos.
• Stap 5: klik in de linkerrij tabs onder 2.4 Ghz op Radio
• Stap 6 : klik uitschakelen (zie bijlage )
• Stap 7 : klik opslaan/save en wacht tot de Mediabox XL de instellingen heeft opgeslagen (bijlage 2)
• Stap 8 : klik in de linkerrij tabs onder 5Ghz op Radio
• Stap 9 : herhaal stap 6 en 7

Inloggen op de Mediabox XL Ziggo en of indien deze is aangesloten bestaand netwerk

*indien uw Mediabox XL verbonden is met uw eigen netwerk of een aparte modem (bij Ziggo is dit altijd het geval)
achterhaal dan het video IP adres als volgt

• Menu
• Opties
• Mijn thuisnetwerk
• Status thuisnetwerk
• U ziet nu een video IP adres
• uw login IP is dit adres -1 op het laatst dus :

Video IP = 192.168.100 login IP is dan 192.168.99

of bijvoorbeeld :

Video IP = 20.1.2.12 login IP is dan 20.1.2.11

vervolgens volgt u deze stappen:

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het gevonden IP adres in en druk op enter.(video IP -1)
• Stap 3: Log in op de Mediabox XL met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)
• Stap 4: Klik in de web interface op draadloos.
• Stap 5: klik in de linkerrij tabs onder 2.4 Ghz op Radio.
• Stap 6 : klik uitschakelen zie (bijlage 1)
• Stap 7 : klik opslaan/save en wacht tot de Mediabox XL de instellingen heeft opgeslagen (bijlage 2)
• Stap 8 : klik in de linkerrij tabs onder 5Ghz op Radio
• Stap 9 : herhaal stap 6 en 7

Het is ook mogelijk rechtstreeks een kabel aan te sluiten op de Mediabox XL echter wanneer deze is verbonden met een bestaand netwerk werken de standaard Logins niet meer dus ook dan gelden de stappen zoals hierboven
Als de Mediabox XL nog niet verbonden is met een bestaand netwerk werken de volgende IP adressen als u een pc of laptop rechtstreeks met een kabel verbind met de Mediabox XL.

• 192.168.192.1
• Losse modem en HB van UPC 192.168.100.1
• Gwlogin.net


Groet Takwan
69 Reacties 69
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
En wat als het nu niet admin/admin is? Wat bij mij het geval is, wat is dan het juiste gebruikersnaam en wachtwoord?
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
EnergieBoy wrote:
En wat als het nu niet admin/admin is? Wat bij mij het geval is, wat is dan het juiste gebruikersnaam en wachtwoord?

Gebruikt u kleine letters dus geen hoofdletters ? In Sommige gevallen plaatsen mobiele apparaten automatisch een hoofdletter aan het begin.

Op de Ziggo website staan ook deze inlog gegevens .. Wat u wel kan doen is het routergedeelte laten resetten door de klantenservice

Groetjes Takwan
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Grappig, ik heb nu mijn HB aangesloten op mijn Ziggo modem, thuisnetwerk ingesteld en nu kom ik er helemaal niet meer in. Via 192.168.192.1 wil het niet lukken, via gwlogin.net krijg ik alleen maar een site met de melding: Your requested domain is either in installation process, or parked on this site.

En als ik kijk welk IP mijn HB heeft gekregen, dan probeer ik dus in te loggen en ook niets. Ook niet mijn video ip -1, dan kom ik er ook niet in 😞
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Kan ik dat thuis netwerk ook weer stoppen? Dat ik er weer in kom met 192.168.192.1? Ik snap niet waarom ik nu helemaal niet meer op die box kom. Iemand een idee?!
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
EnergieBoy wrote:
Grappig, ik heb nu mijn HB aangesloten op mijn Ziggo modem, thuisnetwerk ingesteld en nu kom ik er helemaal niet meer in. Via 192.168.192.1 wil het niet lukken, via gwlogin.net krijg ik alleen maar een site met de melding: Your requested domain is either in installation process, or parked on this site.

En als ik kijk welk IP mijn HB heeft gekregen, dan probeer ik dus in te loggen en ook niets. Ook niet mijn video ip -1, dan kom ik er ook niet in 😞

Beste energieboy,

U kunt nu niet meer via de HB rechtreeks aangesloten op een laptop of pc op die wijze in de HB komen dit doet u met een computer die verbonden is met de Ziggo modem

zie ook deel 3 van : https://community.ziggo.nl/beeld-geluid-54/inloggen-op-de-horizon-box-verschillende-manieren-3348

groet Takwan
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik heb daar al naar gekeken en dat werkt niet. Als ik zoek naar het VIDEO IP dan ga ik naar mijn browser en ga ik die IP invullen -1 dus ipv 29 aan het einde, zet ik er 28 (is voorbeeld!!). Maar het lullige is dat op 28 mijn extender aangesloten is, dus dan kom ik daarop en niet op mijn Horizon.

Dit is mijn geval: Het is ook mogelijk rechtsreeks een kabel aan te sluiten op de Horizon-Box echter wanneer deze is verbonden met een bestaand netwerk werken de standaard Logins niet meer dus ook dan gelden de stappen zoals hierboven.

Maar als ik naar je info kijkt die er boven staat, dan moet ik dus inloggen op VIDEO-IP -1 en dat lukt me dus niet. Iemand een idee?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oh, ik ben erin gekomen 🙂
Het waren er zelfs -3 ipv -1

Dacht gewoon maar eens wat te proberen en het is gelukt.
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
EnergieBoy wrote:
Oh, ik ben erin gekomen 🙂
Het waren er zelfs -3 ipv -1

Dacht gewoon maar eens wat te proberen en het is gelukt.


Interessant bedankt voor de Update, een advies is om de 2 IP adressen die de Horizon-Box op dit moment geclaimd heeft een vast IP adres te geven de beide MAC adressen zijn identiek op de laatste 2 getallen/letters na

groet Takwan
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oké, ik moet dus gewoon even een ander IP adres pakken in mijn modem/router van ziggo? Dan pak ik die Mac adressen en zet ik gewoon twee IP adressen vast na elkaar. Moet ik dat dat ook nog veranderen via de admin van horizon?
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
EnergieBoy wrote:
Oké, ik moet dus gewoon even een ander IP adres pakken in mijn modem/router van ziggo? Dan pak ik die Mac adressen en zet ik gewoon twee IP adressen vast na elkaar. Moet ik dat dat ook nog veranderen via de admin van horizon?

Beste Energieboy,
Het beste is om nadat u dat gedaan heeft de HB opnieuw te verbinden met uw bestaande netwerk als het "goed" is pakt de HB dan deze IP adressen.

groet Takwan
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oke, zo leer ik ook weer wat meer 🙂
Ga het straks eens proberen, bedankt voor je tip!
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Takwan,

dat -1 verhaal van het video IP-adres, gaat niet altijd op heb ik gemerkt. Ben bij diverse buren geweest om wifi uit te zetten, soms -1 , dan weer -2 of zelfs -3 en -4. Bij mij is het -2 en het IP-adres waar ik dan op uit kom staat nergens vermeld in mijn router. Ook het video IP-adres zie ik nergens terug. De Horizon is draadloos verbonden via die router aan het thuisnetwerk. Dus verwacht ik eigenlijk dat ik dat IP-adres zou moeten kunnen zien bij de dhcp klantenlijst. Geen enkel IP-adres e/o mac-adres van de Horizon is zichtbaar in de router. Misschien heb jij het verlossende antwoord op dit raadsel.
Jos
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
Sparco©1963 wrote:
@Takwan,

dat -1 verhaal van het video IP-adres, gaat niet altijd op heb ik gemerkt. Ben bij diverse buren geweest om wifi uit te zetten, soms -1 , dan weer -2 of zelfs -3 en -4. Bij mij is het -2 en het IP-adres waar ik dan op uit kom staat nergens vermeld in mijn router. Ook het video IP-adres zie ik nergens terug. De Horizon is draadloos verbonden via die router aan het thuisnetwerk. Dus verwacht ik eigenlijk dat ik dat IP-adres zou moeten kunnen zien bij de dhcp klantenlijst. Geen enkel IP-adres e/o mac-adres van de Horizon is zichtbaar in de router. Misschien heb jij het verlossende antwoord op dit raadsel.
Jos

Beste Jos,
Vreemd bij mij zijn ze gewoon zichtbaar in de router (bekabeld verbonden) ik zal eens proberen wat er gebeurd als ik de Box draadloos verbind

groet Takwan
Riva

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hallo,

Ik heb een Horizonbox en een Ziggo router in de kast. Tot de installatie door monteur van de Horizon box werkte alles prima......

Daarna
- problemen met TV zowel de horizonbox als de CI plus die ook nog in de TV zit hebben regelmatig last van blokken (monteur heeft notabene alle kabels vervangen en alles doorgemeten dus daar kan het niet aan liggen)
- problemen met Internet (meestal in het Wifi bereik) maar ook bekabeld vaker dan voorheen (had ik nooit last)

Ik wil nu Internet stabieler krijgen en heb het vermoeden dat het WIFI van de horizon box de stoorzender kan zijn. Extra Wifi netwerk kan natuurlijk altijd voor storingen zorgen.....

De horizon box heb ik in het thuisnetwerk gehangen (voor Apps e.d.) maar is nergens zichtbaar in de ziggo router.... zie al mijn apparaten behalve Mac adres van de Horizon box. ook kan ik via de instellingen op de box niet de DHCP uit zetten (lijkt wel of een gedeelte van de Horizonbox afgeschermd is.

Kan ieman mij helpen en zeggen hoe ik de DHCP van de Horizonbox kan uitzetten maar dat de box wel nog steeds via Wifi op de Ziggo router gekoppeld kan worden? wil namelijk wel de apps e.d. van de box blijven gebruiken.

Config is nu
Ziggo Modemrouter er op gekoppeld (ethernet) zit een eigen router van TP Link C9 voor stabieler Wifi bereik (zonder DHCP dat doet de Ziggo router) dus eigenlijk een accesspoint
Horizonbox is via Wifi gekoppeld op TP link (dat is de basis voor 90% van mijn apparaten en werkt prima en is stabieler.


Overigens helpt het niet om C9 er tussen uit te halen dat heb ik al geprobeerd. Als ik de Horizon box als Wifi Bridge kan gebruiken zou helemaal super zijn maar als in eerste instantie DHCP uit kan denk ik dat ik minder storing in huis heb



Alvast bedankt.
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
Riva wrote:
Hallo,

Ik heb een Horizonbox en een Ziggo router in de kast. Tot de installatie door monteur van de Horizon box werkte alles prima......

Daarna
- problemen met TV zowel de horizonbox als de CI plus die ook nog in de TV zit hebben regelmatig last van blokken (monteur heeft notabene alle kabels vervangen en alles doorgemeten dus daar kan het niet aan liggen)
- problemen met Internet (meestal in het Wifi bereik) maar ook bekabeld vaker dan voorheen (had ik nooit last)

Ik wil nu Internet stabieler krijgen en heb het vermoeden dat het WIFI van de horizon box de stoorzender kan zijn. Extra Wifi netwerk kan natuurlijk altijd voor storingen zorgen.....

De horizon box heb ik in het thuisnetwerk gehangen (voor Apps e.d.) maar is nergens zichtbaar in de ziggo router.... zie al mijn apparaten behalve Mac adres van de Horizon box. ook kan ik via de instellingen op de box niet de DHCP uit zetten (lijkt wel of een gedeelte van de Horizonbox afgeschermd is.

Kan ieman mij helpen en zeggen hoe ik de DHCP van de Horizonbox kan uitzetten maar dat de box wel nog steeds via Wifi op de Ziggo router gekoppeld kan worden? wil namelijk wel de apps e.d. van de box blijven gebruiken.

Config is nu
Ziggo Modemrouter er op gekoppeld (ethernet) zit een eigen router van TP Link C9 voor stabieler Wifi bereik (zonder DHCP dat doet de Ziggo router) dus eigenlijk een accesspoint
Horizonbox is via Wifi gekoppeld op TP link (dat is de basis voor 90% van mijn apparaten en werkt prima en is stabieler.


Overigens helpt het niet om C9 er tussen uit te halen dat heb ik al geprobeerd. Als ik de Horizon box als Wifi Bridge kan gebruiken zou helemaal super zijn maar als in eerste instantie DHCP uit kan denk ik dat ik minder storing in huis heb



Alvast bedankt.

Beste Riva,

De Mooiste opstelling zou zijn :
- Ziggo modem in Bridge
- TP-Link Archer C9 als router gebruiken
- Horizon-Box verbinden met de TP-Link Archer C9

daarna maakt u opnieuw verbinding met uw bestaande netwerk via het Horizon-Box menu de Horizon-Box zal nu de DHCP van uw Archer C9 Router volgen en claimt (helaas) 20 IP adressen van uw router.

Dit is niet uit te zetten

Begrijp ik u goed dat u en een CI+ module in dezelfde tv heeft als waarmee u de HB gebruikt dan kan de CI+ module er het beste uitgehaald worden

groet Takwan
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Is het nu echt beter om je modem in Bridge te zetten?
Heb je met een eigen router veel beter bereik met WiFi?
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
EnergieBoy wrote:
Is het nu echt beter om je modem in Bridge te zetten?
Heb je met een eigen router veel beter bereik met WiFi?

Afhankelijk van de kwaliteit van de router ja dan heb je betere Wi-Fi en daarnaast veel meer configuratie mogelijkheden zie ook : Eigen Router

groetjes Takwan

en als je het echt goed wilt doen : Fimpje R8000
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Jeetje... kan die R8000 ook vliegen?
Wat een ding zeg... heb jij die?
Metumy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verlies je, als je het modem in Bridge-mode laat zetten, niet de wifispot functionaliteit?

Uitgelicht topic