1
Vraag
2
Reacties
Meeder

Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Werkt telefonie nog via de Connect Box als deze in bridge mode wordt gezet?

Ik heb een nieuwe wireless router gekocht en zit te denken om de Connect Box in bridge mode te zetten (oud UPC gebied, dus ik kan het zelf doen).
As je dit doet, werkt dan de telefonie nog wel op de Connect Box of valt de telefonie weg als je de box in bridge modus zet?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Telefonie blijft gewoon werken.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@DeHaan58 Om telefonie van Ziggo te kunnen gebruiken, is een kabelmodem met eMTA vereist, je kunt de FRITZ!Box 4060 hiervoor niet gebruiken. De genoemde 6660 is wel geschikt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Telefonie blijft gewoon werken.
Meeder
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel! Dat wilde ik weten.
DeHaan58

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar dan ik dus niet de DECT functionaliteit van mijn Fritz box 4060 gebruiken? De 4060 heeft een ingebouwd DECT basisstation, je kunt met de Fritz app je vaste lijn opnemen op je mobiel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@DeHaan58 Waarom niet?

 

Alleen internet wordt in bridge gezet, je router krijgt alleen een extern IP adres in plaats van een intern IP adres en zal zelf als firewall en DHCP server moeten werken.

 

Aan telefonie via het modem veranderd er niets.

DeHaan58

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil juist graag de telefonie NIET 'gewoon' op het modem laten werken, kan het modem de poorten voor telefonie ook niet gewoon forwarden naar de router? Bij het KPN glasvezelmodem pikt de FritzBox de telefonie automatisch op. De FritzBox kan zelfstandig 2 lijnen verdelen over een willekeurig aantal DECT stations (geen DECT basisstation(s) nodig), op het Ziggo modem moet ik 2 basisstations aansluiten. En bij de FritzBox kan ik mijn Android telefoon ook als telefoontoestel gebruiken zodat ik de vaste lijn dus kan opnemen met mijn smartphone (de Fritz! FON app)

DeHaan58

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een duurdere optie is een FritzBox met een coax aansluiting kopen, dan kan het Ziggo modem er helemaal tussen uit.

DeHaan58

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is de Fritz! box 6660 Cable

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

@DeHaan58 Om telefonie van Ziggo te kunnen gebruiken, is een kabelmodem met eMTA vereist, je kunt de FRITZ!Box 4060 hiervoor niet gebruiken. De genoemde 6660 is wel geschikt.

DeHaan58

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de info.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo