1
Vraag
2
Reacties
Jampie75

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wel verbinding geen internet alleen op iPhone

Sinds ik een nieuwe iPhone 8 heb heb ik problemen met internet op mijn telefoon. Hij geeft aan verbonden te zijn met WiFi maar vervolgens heb ik geen internet. Ik moet de WiFi verbinding vaak handmatig op mijn telefoon aan en uit zetten en dan pakt ie hem weer. Met andere apparaten heb ik dat probleem niet.
ziggo helpdesk heeft op afstand al iets gedaan maar dat heeft niet geholpen. Ik lees op sommige plekken dat het te maken kan hebben met de DHCP instelling op mijn mediabox xl die op actief staat. Dat probeerde ik dus te veranderen maar inloggen met Admin admin lukt niet.
ik ben niet heel technisch en voor het eerst op dit forum. Kan iemand mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-...

Als de DHCP Server van de MBXL actief is en hij is aangesloten op je netwerk, dan heb je een 2e DHCP Server naast die van de ConnectBox.
Er is dan een kans dat de Phone een verkeerd Ip krijgt waardoor hij niet in het subNet van de ConnectBox zit. Standaard is dat subNet 192.168.178.0/24.
Check het Ip van de Wifi connectie van je Phone.
Met een verkeerd Ip, kun je Internet vergeten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Jampie75 welkom op de Community! Leuk dat je ons hier hebt gevonden.

Wanneer andere apparaten wel goed werken en 1 apparaat niet, dan ligt dat meestal aan dat ene apparaat. iPhones vinden het soms lastig dat de 2,4 en 5 Ghz netwerken in huis dezelfde naam hebben. Omdat je je postcode in je profiel hebt ingevoerd kan ik even meekijken. Ik die dat 2,4 en 5 Ghz inderdaad dezelfde naam (SSID) hebben. Dit kun je zelf aanpassen.

Wanneer je thuis internet via een modem hebt dan kan een Mediabox XL problemen opleveren als je die laatste ook koppelt in dat bestaande thuisnetwerk. Dit is wat je hebt gelezen over de DHCP instellingen. Jij hebt naast de modem ook een Mediabox XL. Ik zie dat je de modem helemaal niet gebruikt! Alle apparaten zijn ingelogd op de Mediabox XL. Ik zou de Mediabox XL helemaal afkoppelen van internet, en ook de wifi daarvan helemaal uitzetten. Vervolgens gebruik je alleen de wifi van je losse modem.

Is dit voor jou een oplossing? Anderen op de community kunnen je ook bij deze stappen helpen als je er niet uitkomt 🙂
Jampie75
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
bedankt voor het antwoord. Ik heb de netwerken een andere naam gegeven maar helaas is het probleem nog niet opgelost. Het lijkt wel iets beter te gaan maar ik heb nog regelmatig geen verbinding met internet ook al geeft mijn telefoon aan dat hij verbonden is met WiFi. Ik heb voor mijn werk nu een iPhone xr gekregen en die heeft er ook moeite mee.
zou het loskoppelen van mijn mediabox xl hier nog mee te maken kunnen hebben? Of heeft dat daar eigenlijk niets mee te maken?
Zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe dat precies moet?
Alvast bedankt!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-...

Als de DHCP Server van de MBXL actief is en hij is aangesloten op je netwerk, dan heb je een 2e DHCP Server naast die van de ConnectBox.
Er is dan een kans dat de Phone een verkeerd Ip krijgt waardoor hij niet in het subNet van de ConnectBox zit. Standaard is dat subNet 192.168.178.0/24.
Check het Ip van de Wifi connectie van je Phone.
Met een verkeerd Ip, kun je Internet vergeten.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jampie75 de link van hanh geeft meer uitleg hoe je de Mediabox XL van je thuisnetwerk loskoppelt. Is het daarmee al gelukt? In het kort maak je met je internet browser contact met de Mediabox XL en zet je wifi uit, daarna haal je een eventuele netwerkkabel (UTP kabel) uit de Mediabox XL mocht die zijn aangesloten.
Jampie75
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja het is gelukt! Super bedankt
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Top! Bedankt voor je berichtje terug. Ik sluit het topic 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic