Rob1987

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel internet op Iphone 6s, niet alle apps werken

Goedemorgen,

Ik ben sinds kort ziggo klant. De ziggo-connectbox aansluiten werkte prima. Internet en wifi werken naar behoren, maar op mijn iphone werkt niet alles goed. Enkele apps werken niet goed op de wifi, terwijl deze wel werken op de 4g of op andere wifinetwerken. Wat ook apart is dat deze apps wel werken op de samsung telefoon van mijn partner.

 

Wat werkt niet:

  • Youtube app laad wel, previews komen in beeld, maar filmpjes kan hij niet laden. Onderin staat "geen verbinding". Gek genoeg wordt een deel wel geladen: tekst onder het filmpje, adviezen voor volgende filmpjes. Ook doorklikken werkt, maar de filmpjes afspelen werkt niet. Één voordeel: ook reclames opent hij niet 😉
  • Enkele spelletjes krijgen geen verbinding met internet
  • wifi assistant (van ziggo) werkt ook niet: signaleert de meetpunten wel, maar heeft 0mbps download en uploadsnelheid

Terwijl bovenstaande dingen niet werken, werken alle overige apps wel (waaronder netflix, spotify, facebook, nu.nl). Ik kan zelfs in safari youtube openen en gewoon filmpjes kijken op de wifi, maar via de youtube app werkt niet---raar

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • resetten connectbox (uitzetten en weer aan / stekker er tijdelijk uit / resetbutton: alle 3 geprobeerd)
  • resetten netwerkinstellingen telefoon
  • 5ghz netwerknaam veranderd en hiermee verbonden, incl. vergeten van 2,4ghz netwerk
  • gastnetwerk opgezet en hiermee verbonden
  • IOS is up-to-date
  • Youtube app verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Heeft iemand nog andere ideeën?

6 Reacties 6
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Rob1987 

Welkom op de Community! Op je iPhone loopt het nog niet helemaal zoals het hoort begrijp ik. Je bent al heel grondig aan de slag gegaan zie ik, bedankt voor je uitgebreide uitleg. 

Dit lijkt een beetje op het probleem dat omschreven wordt in dit topic ook al gaat het daar in eerste instantie om Android apparatuur. Toch wil ik je vragen de workaround die er uitgelegd staat te volgen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de uitkomst, laat je het weten?

Rob1987
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Rikst Ziggo 

 

Ik heb dit inmiddels geprobeerd, maar helaas geen verandering. Daarna met behoud van de instellingen de connect-box aan en uit gezet, maar ook dit had geen effect. 

Ik heb ook geprobeerd de v4 server uit te zetten, dit haalde niets uit.

Misschien nog de moeite te benoemen:

Ik heb in de eerste poging het 2,4ghz en 5ghz netwerk een aparte netwerknaam gegeven en vervolgens geprobeerd of het met één van de 2 verbinden wel zou werken (als ik met het 2,4ghz netwerk verbonden was, het 5ghz netwerk vergeten en andersom). Beide had geen effect. 

Correctie op het eerste bericht: bij spotify kan ik wel een geopende lijst afspelen, maar werkt de zoekfunctie niet als ik met mijn wifi verbonden ben. 

Hopelijk heeft iemand nog ideëen of soortgelijke ervaringen? 

Mvg, Rob

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@EnergieBoy , heb jij wellicht nog een goed idee, hier? 🙂 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Een goedemorgen u allen 
Ja, dat is een hele goede vraag…. 

Ik denk dat deze topic je misschien wel gaat helpen:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/alleen-op-iphone-wel-connectie-met-wifi-maar-funct...

Tenminste, dat hoop ik dan natuurlijk 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Rob1987 . Ben je verder gekomen met de tip/doorverwijzing van @EnergieBoy ? 🙂 

Rob1987
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Lycke Ziggo en @EnergieBoy

 

Helaas heeft deze tip voor mij niet gewerkt, ik heb overigens alleen een connectbox, geen mediabox. Als laatste optie kan ik nog in de kerstvakantie een ziggo-monteur proberen te regelen, maar dit lijkt akelig softwarematig: wellicht kan een monteur hier ook niet veel betekenen?

Hopelijk heeft er nog iemand een "lightbolb!" momentje

 

Groetjes, Rob

Uitgelicht topic