Wanneer je Sonoff geen verbinding met Ziggo wilt maken - tip


Vandaag een hele middag bezig geweest om de Sonoff Basic schakelaar zonder succes te verbinden met het netwerk. Natuurlijk eerst de meest moeilijke oplossingen geprobeerd, waarom makkelijk doen.... 😒

Tot ik mezelf de vraag begon te stellen: ligt het aan de schakelaar of aan het netwerk?

Dus een mobiel netwerk op de laptop aangemaakt en de telefoon en schakelaar hierop aangesloten. Alles liep op dit netwerk als een zonnetje!!!
Ik zag dat er een firmware update werd aangeboden en er begon een kleine glimmer van hoop te dagen. Op het mobiele netwerk de upgrade uitgevoerd, daarna de schakelaar in de Ewelink app gedeleted, overgeschakeld naar mijn Ziggo netwerk en de schakelaar weer opnieuw aangemeld. En zie daar, alles doet het!!!

Moraal van het verhaal, voer via een ander netwerk een firmware upgrade uit.

Ik hoop dat ik met mijn verhaal een aantal mensen kan helpen.
Oké Google....

2 Reacties

Dragonheart schreef:

Vandaag een hele middag bezig geweest om de Sonoff Basic schakelaar zonder succes te verbinden met het netwerk. Natuurlijk eerst de meest moeilijke oplossingen geprobeerd, waarom makkelijk doen.... 😒

Tot ik mezelf de vraag begon te stellen: ligt het aan de schakelaar of aan het netwerk?

Dus een mobiel netwerk op de laptop aangemaakt en de telefoon en schakelaar hierop aangesloten. Alles liep op dit netwerk als een zonnetje!!!
Ik zag dat er een firmware update werd aangeboden en er begon een kleine glimmer van hoop te dagen. Op het mobiele netwerk de upgrade uitgevoerd, daarna de schakelaar in de Ewelink app gedeleted, overgeschakeld naar mijn Ziggo netwerk en de schakelaar weer opnieuw aangemeld. En zie daar, alles doet het!!!

Moraal van het verhaal, voer via een ander netwerk een firmware upgrade uit.

Ik hoop dat ik met mijn verhaal een aantal mensen kan helpen.
Oké Google....


Hallo Dragonheart,

Ik heb een firmware update gedaan terwijl mijn laptop als hotspot fungeerde. Het verliep vlekkeloos.

Na de update verbeteren nding gemaakt met de connectbox en het werkt blijkbaar nog steeds niet. Van eWelink krijg ik de melding ,'only supporters 2.4 G. wifi'
De 2.4 G en 5 G hebben dezelfde naam en schijnt niet aan te passen zijn.
Kan je de namen ook niet aanpassen via een browser?
Geavanceerde instellingen

Reageer