Wanneer je Sonoff geen verbinding met Ziggo wilt maken - tip

• 9 februari 2019
  • 4 Reacties
  • 270x Bekeken

Vandaag een hele middag bezig geweest om de Sonoff Basic schakelaar zonder succes te verbinden met het netwerk. Natuurlijk eerst de meest moeilijke oplossingen geprobeerd, waarom makkelijk doen.... 😒

Tot ik mezelf de vraag begon te stellen: ligt het aan de schakelaar of aan het netwerk?

Dus een mobiel netwerk op de laptop aangemaakt en de telefoon en schakelaar hierop aangesloten. Alles liep op dit netwerk als een zonnetje!!!
Ik zag dat er een firmware update werd aangeboden en er begon een kleine glimmer van hoop te dagen. Op het mobiele netwerk de upgrade uitgevoerd, daarna de schakelaar in de Ewelink app gedeleted, overgeschakeld naar mijn Ziggo netwerk en de schakelaar weer opnieuw aangemeld. En zie daar, alles doet het!!!

Moraal van het verhaal, voer via een ander netwerk een firmware upgrade uit.

Ik hoop dat ik met mijn verhaal een aantal mensen kan helpen.
Oké Google....

4 Reacties

Vandaag een hele middag bezig geweest om de Sonoff Basic schakelaar zonder succes te verbinden met het netwerk. Natuurlijk eerst de meest moeilijke oplossingen geprobeerd, waarom makkelijk doen.... 😒

Tot ik mezelf de vraag begon te stellen: ligt het aan de schakelaar of aan het netwerk?

Dus een mobiel netwerk op de laptop aangemaakt en de telefoon en schakelaar hierop aangesloten. Alles liep op dit netwerk als een zonnetje!!!
Ik zag dat er een firmware update werd aangeboden en er begon een kleine glimmer van hoop te dagen. Op het mobiele netwerk de upgrade uitgevoerd, daarna de schakelaar in de Ewelink app gedeleted, overgeschakeld naar mijn Ziggo netwerk en de schakelaar weer opnieuw aangemeld. En zie daar, alles doet het!!!

Moraal van het verhaal, voer via een ander netwerk een firmware upgrade uit.

Ik hoop dat ik met mijn verhaal een aantal mensen kan helpen.
Oké Google....

Hallo Dragonheart,

Ik heb een firmware update gedaan terwijl mijn laptop als hotspot fungeerde. Het verliep vlekkeloos.

Na de update verbeteren nding gemaakt met de connectbox en het werkt blijkbaar nog steeds niet. Van eWelink krijg ik de melding ,'only supporters 2.4 G. wifi'
De 2.4 G en 5 G hebben dezelfde naam en schijnt niet aan te passen zijn.
Kan je de namen ook niet aanpassen via een browser?
Geavanceerde instellingen
Ik heb hetzelfde probleem met de Sonoff schakelaars.
Mij heb het 5Ghz WiFi signaal in de mediabox uitgezet en dat helpt ook niet.
Het is dus wat anders, op mn “oude” netwerk werkte alles perfect.
Wordt vervolgd 😊
Gisteren de sonoffs die tussen de draad van een schemerlamp gaan verbonden via de hotspot van een andere telefoon en voila connectie. Op het ziggo modem de 5Ghz WiFi uitgezet en geprobeerd verbinding te maken... helaas niks.
Gelukkig heb ik boven een extra router staan van sitecom (2,4Ghz) en daar lukt het dus wel op. Nu alleen nog de schakelaars die in de muur zitten, een enkele schakelaar gaat prima (1-gang type) de dubbele schakelaars (2-gang type) weigeren het te doen. Wordt weer vervolgd ☺️

Reageer