1
Vraag
2
Reageer en help mee
CommunityZ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN wel download, geen upload snelheid. Via een extern netwerk gaat het wel goed.

Bij gebruik van een vpn verbinding naar een externe server geen upload, wel download.
Geprobeerd bij de buren die KPN hebben, hier geen probleem. Al geprobeerd zonder mijn router ertussen, dus direct via Laptop of pc op de Ziggo modem (staat in bridge) werkt het ook niet. Dus dezelfde verbinding maken via een andere provider lukt maar niet via Ziggo.
10 Reacties 10
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Wat voor vpn verbinding? En waar heen?
CommunityZ
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Het is een PPTP verbinding. Het gaat wel goed via een andere provider. Het heeft wel gewerkt de laatste tijd niet meer. Ik werk zins kort weer thuis en dan maak ik een vpn verbinding naar een opdrachtgever. Ik doe het nu via de hotspot van mijn telefoon. Ik heb Ziggo zelf al benaderd maar daar kom je zoals altijd niet veel verder.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Hmmm.
Heb je ook log bestanden of zo van de connectie? pptp is vrij basic in opzet.
tcp naar 1723 en GRE protocol. Met een modem in bridge zijn er weinig barièrres zou ik denken.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok , pak gewoon even je kristallen bol, dan is dit probleem zo opgelost. 😉
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo CommunityZ, welkom op onze Community.

Dit zijn eenvoudige zaken en dat moet gewoon werken via internet. Is er ook iets veranderd in je netwerk rond de tijd dat VPN het niet meer goed doet? Werkt het op een andere computer in huis wel? Daar sluit je ook al een hoop zaken mee uit.

Weet je ook of je modem een IPv6 verbinding heeft? Bij sommige VPN providers moet je alleen een IPv4 verbinding gebruiken. Afhankelijk van je antwoorden op de vragen - en die tips die je daarna krijgt - gaan we een omzetting naar IPv4 proberen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Anne H Ziggo Hij heeft zijn modem in bridge, “dus” geen IPv6. ?
Is er trouwens enig zicht op wanneer bridge mode wel IPv6 krijgt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Even toch deze weg, soms zijn er vreemde architectonische zaken actief.

Mocht je niet weten of niet kunnen vinden of je modem een IPv6 adres heeft?
Als hier onder IPv6 connectivity een IPv6 adres staat, dan aan de chat vragen om je modem naar IPv4 om te zetten:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe de vorderingen zijn.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Be rt , de vraag is wanneer "bridged" modem/routers IPv6 krijgen?

Groet, Gusto
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Gusto Goede vraag.:relaxed:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
efok wrote:
Anne H Ziggo Hij heeft zijn modem in bridge, “dus” geen IPv6. ?
Is er trouwens enig zicht op wanneer bridge mode wel IPv6 krijgt?
Dit is zeker een goede vraag, mogelijk een eigen topic waard 😉

Er is geen zicht op wanneer we hier mee bezig gaan. Het is voor ons wel belangrijk dat klanten een optie houden om router functies in de modem uit te schakelen en deze functies met eigen routers te verzorgen. Op dit moment hebben we dat, en dan valt de verbinding terug op IPv4 omdat er nog behoorlijke delen van internet op een pure IPv6 verbinding simpelweg niet benaderbaar zijn (IPv6 kan niet niet met IPv4 communiceren).

Kunnen jullie - eventueel in een nieuw topic - aangeven waarom bridge met IPv6 op korte termijn een gewenste functie is? En waarom dat behalve voor techneuten interessant kan zijn voor de consument?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic