1
Vraag
2
Reageer en help mee
VAN ASTEN DOOME

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN VERBINDING OM VAN HUIS UIT TE KUNNEN WERKEN

Op internet lees ik over veel problemen met ZIGGO en een VPN-verbinding. Via KPN hadden wij altijd een VPN-verbinding op ons kantoor. Televisie kijken doen we hier niet, we werken hier en vaak ook vanuit huis en/of buitenland. Einde 2018 zijn we overgestapt naar een VoIP verbinding via internet van ZIGGO met een zakelijk-abonnement, omdat KPN met de ISDN-lijnen stopte. De VPN-verbinding is essentieel maar werkt niet bij ZIGGO, met KPN hadden wij nooit problemen. Wij hebben op ons kantoor een landelijke speler als ICT-consultant. Zij hadden al diverse keren contact met ZIGGO maar zonder resultaat. Wat ik begrijp is dat ZIGGO 3 poorten moet open zetten en dan werkt het. Dat is meerdere malen door ZIGGO zo gezegd. Onze ICT-consultant laat weten dat ZIGGO telkens haar afspraken niet nakomt, of het werkt gewoon niet. Ook is op advies ZIGGO het modem van ZIGGO in "Bridge-mode" gezet. Dan kan alles door onze ICT-consultant rechtstreeks op onze Firewall worden ingesteld. Ook dat werkt niet. Ik heb zélf ook 2x gebeld met ZIGGO waarbij steeds gewezen wordt naar de ICT-consultant die het moet oplossen en deze zegt dat ZIGGO het moet oplossen. Ik weet via onze ICT-consultant dat zij meerdere bedrijven onder hun hoede hebben met hetzelfde probleem ! Wat ZIGGO mij ook al tweemaal heeft laten weten is dat als ik overstap naar een duurder MKB-abonnement van ZIGGO, wij een vast IP-adres krijgen en dan zou alles opgelost zijn ? Volgens onze consultant moet ZIGGO echter binnen een Zakelijk abonnement ook een goed werkende VPN-verbinding mogelijk maken.
Wij overwegen nu om maar weer terug te keren naar KPN.
Groet ................... willem.
6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je melding is al door iemand aangemeld als extra aandachtspunt voor het Ziggo Moderatoren Team.
Je kunt dus binnenkort bezoek van die kant verwachten in dit Topic.

Ik snap 1 ding niet zo.
Als de Ziggo Modem/Router in Bridge staat, dan is er volgens mij niets in de Ziggo-verbinding met de buitenwereld dat het leggen van een VPN-verbinding met een extrene VPN Server in de weg staat.

Dat kan wel het geval zijn als de Ziggo Modem/Router in Router Mode staat.

Verder geeft je wel erg weinig relevante details.
Bv welk VPN Protocol wordt gebruikt. Welke eigen Router heb je?
Werk je met een Router op Router constructie als de Ziggo Modem/Router in Router Mode staat.
Etc.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hallo Willem,

Je melding is al extra onder de aandacht gebracht van het Ziggo Moderatoren Team.
Je kunt dus binnenkort bezoek verwachten van die kant.

Ik snap 1 ding niet zo.
Als de Ziggo Modem/Router in Bridge staat dan legt de verbinding met het Ziggo Netwerk je zoverk weet niets in de weg
om de benodigde verbinding te leggen. Je zult het probleem dan in je eigen Router moeten zoeken.

Je schrijft veel op, maar details over je setup ontbreken helaas.
Om welke eigen Router gaat het? Welk VPN Protocol wordt gebruikt?
Heeft de VPN Server een Whitelist voor toegang?
Gebruik je een Router op Router constructie als de Ziggo Modem/Router in Router Mode staat?
Etc.

Misschiem moet je IT Consultant maar eens iets intikken.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou Willem, twee keer dezelfde reaktie door een storing op het Forum, waardoor ik geen Response kreeg op een Post.
Vergeet ze, kan het niet meer corrigeren.
Wat het moet zijn is dit:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je melding is al extra onder de aandacht gebracht van het Ziggo Moderatoren Team van dit Forum.
Je kunt dus binnenkort bezoek in dit Topic verwachten van die kant.

Door een ernstige storing van het Forum, kon ik je dit niet eerder melden- oh ironie.
Eigenlijk moet je, vermoed ik, bij de Zakelijke support zijn, maar daar doen we hier niet moeilijk over.

Ik snap hoe dan ook 1 ding niet zo.
Als de Ziggo Modem/Router in Bridge staat dan legt de verbinding met het Ziggo Netwerk -zover mij bekend is- een klant niets in de weg
om een gewenste VPN connectie te kunnen leggen. Je zult het probleem dan in een eigen Router moeten zoeken.

Je schrijft veel op, maar details over je setup ontbreken helaas.
Belangrijk: Gaat het soms over je werklokatie met een eigen VPN Server, die je vanuit huis over VPN wilt kunnen bereiken?
Of is het een VPN Server van een derde partij?
Als het een eigen VPN Server op de werklokatie is: welke? Welk protocol wordt gebruikt?
Over wat voor Ziggo Modem/Router gaat het (thuis en evt werklokatie)?
Welke eigen Router(s) wordt resp worden gebruikt?
Etc, etc.

Misschiem moet je IT Consultant zelf maar eens iets intikken om het probleem op het technische vlak kort en bondig helder te krijgen.

Gr Han
VAN ASTEN DOOME
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Han ,

Aan mijn IT-consultant zal het niet liggen. Dat is een landelijk opererend bedrijf en ze hebben veelvuldig contact gehad met ZIGGO over dit probleem. ZIGGO getuigd echter van weinig oplossend vermogen. Zèlf kan ik weinig details geven omdat ik er de kennis niet voor heb. Wij gebruiken op kantoor een eigen server. Alles wordt bediend via een ZyXEL-firewall. Bij KPN werkte altijd alles perfect, nooit problemen. Ik las op internet wel meer over problemen tussen ZIGGO en diverse routers, maar meestal ging het over TV. Dat is mijn probleem niet. De naam ZyXEL kwam ik daarin wel vaak tegen ? Omdat het niet alleen mijn probleem blijkt te zijn heb ik ook een reactie gestuurd naar het RADAR-forum. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Over de kwaliteit van je It Consultant en de contacten van het bedrijf met Ziggo kan ik niet oordelen.
Opmerkelijk is wel dat daar geen goed resultaat uit komt. Eigenlijk gek.
Professionals onder elkaar zou toch moeten lukken, denk ik zo.
Kan aan Ziggo liggen, maar ook aan je Consultant. Wie het weet, mag het zeggen.
Welk bedrijf is dat? Dan krijg ik een iets beter beeld.

Het is me nu duidelijk dat je:

  • op de werklokatie een eigen VPN Server hebt
  • je vanuit huis geen contact kunt maken met die Server
Voor de rest weet ik nog niks. Ja iets met Zyxel op de werklokatie, denk ik.
Geeft verder niks- het is jouw persoonlijke ding niet.
Zoals gezegd: kan je IT-Consultant niet iets Posten hier?

Wat heb je thuis voor Modem/Router van Ziggo?
Het zal wel een ConnectBox zijn. Welke firmware staat daar op?
Wat zijn de foutmeldingen als je een connectie probeert te leggen?
Kun je bij een log file komen van de VPN Client die je gebruikt?
Wat staat daarin? Hoe heet die VPN Client?

Waarschijnlijk zal je It Consultant dat ook al hebben onderzocht.
Vruchteloos, kennelijk.
Of is dat niet gedaan? Dan kunnen we wellicht samen verder praten.
Kies maar.
Bij Radar heb je weinig kans op een advies voor een technische oplossing.

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Halllo VAN ASTEN DOOMEN ARCHITECTEN welkom op onze Community.

Het is lastig om je te helpen als de gevraagde details uitblijven. Internet techniek is moeilijke materie.

Ziggo ondersteund geen VPN, dat wil zeggen dat wij niet helpen bij het instellen daarvan. Ook niet bij zakelijke aansluitingen. Deze know how moet je zelf hebben of via een 3e partij in huis halen. Maar het gebruiken van een VPN verbinding moet technisch altijd mogelijk zijn op elke verbinding die wij leveren. En dat kan ook want dit lukt bij andere klanten ook prima. Wanneer de modem in bridge mode staat dan heeft jullie netwerkbeheerder alle controle over de werking hier van. Probeer het eens tijdelijk zonder Zyxel firewall zou ik zeggen, dat is een eenvoudige eerste basis stap in een netwerk analyse. Heeft het landelijk opererende bedrijf dat al gedaan?

Je geeft aan dat je consultant zegt dat het probleem opgelost is wanneer wij in ons netwerk iets doen met poorten. Als dit zo is dan gaan wij dat wel aanpakken. Kun je aangeven welke poorten? En welke VPN / server software gebruikt is? Dan krijg je hier om te beginnen gericht advies.

Het advies vanuit Ziggo dat een vast IP adres alles oplost is verkeerd. Excuses daarvoor.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic