Chuqui

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

VPN (Pulse Secure) verbinding werk niet meer (Connect Box)

Ik heb soortgelijk topic gevonden (hier), maar dat ging over de 'ubee-evw321b'.
Zij gaven 2 oplossingen aan, namelijk:

1) Firewall op low.
Maar ik zie daar geen mogelijkheden voor (anders dan helemaal uitzetten)
2) Wifispots uitzetten.
Die stond uit (en heb ik blijkbaar zojuist per ongeluk aangevraagd. Afhankeklik van de reacties zal ik dat dan weer uitzetten :-))

Maar daarom toch een nieuw topic voor mijn situatie:
ik werk soms thuis met mijn werklaptop die met het programma 'Pulse Secure' verbinding maakt met het netwerk van het bedrijf. Het heeft in het verleden gewerkt (zeker nog in 2018) en volgens mij hadden we toen ook al de Connect Box.
We hebben een paar weken ook een nieuwe splitter geinstalleerd (we hadden geen internetproblemen, maar wel tv-signaal). Ik weet eerlijk gezegd niet of daarna de problemen begonnen zijn, want ik werk niet erg regelmatig vanuit huis.

Maar in ieder geval de laatste paar weken wil de VPN geen verbinding meer maken. Op wifi, of op de kabel.
De IT support van het werk vroeg meteen of ik Ziggo had, want blijkbaar is het een bekend probleem. Zij waren overtuigd dat de klantenservice mij kon helpen, maar helaas verwezen zij mij naar jullie, de community 🙂

Dus vandaar mijn vraag of iemand me kan helpen met de combinatie van deze software en modem?
Alvast hartelijk bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Goed, dan halen we grover geschut van stal. Ik zet je modem om naar een IPv4 only profiel, dit wordt doorgaans binnen enkele uren verwerkt en daarbij start het modem ook een keer opnieuw op.

Zou je vanavond of morgen weer kunnen testen of het werkt?

Bekijk in context

46 Reacties 46
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Chuqui, welkom op onze Community. Lastig dat je plots geen VPN verbinding meer kunt maken zonder enig idee te hebben waardoor dat nu niet meer kan. Je bent er wel aardig van overtuigd dat dit eerder wel gewerkt heeft met deze Connectbox dus die laten we voorlopig rustig staan.

Er zijn veel topics over VPN problemen en daar zijn verschillende mogelijke oplossingen uitgekomen, maar omdat niet elke VPN verbinding hetzelfde is is er helaas geen standaard oplossing die voor iedereen werkt. Dus laten we gewoon beginnen met een aantal kleine aanpassingen:

  • Log in op je Connectbox
  • Ga naar Geavanceerde instellingen - Beveiliging - Firewall
  • Zet alle vinkjes uit behalve "Firewallbeveiliging"
  • Klik op Instellingen opslaan

Werkt de VPN verbinding weer na deze aanpassingen?
Chuqui
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Mark,

dank je wel voor jouw reactie!
Helaas stonden die settings al zoals je beschrijft, dus daar zit geen oplossing.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Goed, dan halen we grover geschut van stal. Ik zet je modem om naar een IPv4 only profiel, dit wordt doorgaans binnen enkele uren verwerkt en daarbij start het modem ook een keer opnieuw op.

Zou je vanavond of morgen weer kunnen testen of het werkt?
Chuqui
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Mark,

haha, kijk aan.
Ik zal het vanavond testen en laat het je weten, dank je wel!

Dus ik hoef hem niet handmatig nog een keer op te starten?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Chuqui wrote:
Dus ik hoef hem niet handmatig nog een keer op te starten?

Klopt, dat doet het modem automatisch.
Chuqui
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark, superbedankt!
Dit deed het hem, het werkt nu weer, wat ontzettend fijn!
Bedankt voor jouw tijd en hulp!
RonaldS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Goed, dan halen we grover geschut van stal. Ik zet je modem om naar een IPv4 only profiel, dit wordt doorgaans binnen enkele uren verwerkt en daarbij start het modem ook een keer opnieuw op.

Zou je vanavond of morgen weer kunnen testen of het werkt?

Hallo Mark

Ik heb hetzelfde probleem.
Kun je mijn modem ook overzetten op IPv4
Achter mijn modem hangt ook nog een accesspoint van Ziggo

Alvast bedankt
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
RonaldS wrote:
Kun je mijn modem ook overzetten op IPv4

Binnen 24u zal je modem resetten en dan is hij omgezet! :ballot_box_with_check:
JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Mark Ziggo Wil je mijn modem ook van deze feature voorzien? Ik werk met Pulse Connect en heb een klapperende verbinding zoals de helpdesk van mijn werkgever aangeeft.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
JanAssen wrote:
Mark Ziggo Wil je mijn modem ook van deze feature voorzien? Ik werk met Pulse Connect en heb een klapperende verbinding zoals de helpdesk van mijn werkgever aangeeft.

JanAssen - Jouw modem heeft al een ipv4 only profiel. Ik vrees dat je de oorzaak elders moet zoeken.
derkbul

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Wil je mijn modem ook omzetten? eind 2018 werkte mijn vpn verbinding nog zonder problemen, als ik de verbinding nu start, valt mijn internet verbinding weg. alvast bedankt!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
derkbul wrote:
Mark Ziggo Wil je mijn modem ook omzetten? eind 2018 werkte mijn vpn verbinding nog zonder problemen, als ik de verbinding nu start, valt mijn internet verbinding weg. alvast bedankt!

Ook jouw modem heeft al een IPv4 profiel derkbul, dat zou geen belemmering moeten zijn.
tobiasnk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
JanAssen wrote:
Mark Ziggo Wil je mijn modem ook van deze feature voorzien? Ik werk met Pulse Connect en heb een klapperende verbinding zoals de helpdesk van mijn werkgever aangeeft.


Same here, VPN verbinding vanuit bedrijf hapert regelmatig of valt weg na enkele minuten. Ik heb contact gehad met de IT afdeling van bedrijf en ze hebben een lijst met ports en protocols doorgestuurd die open moeten zijn. Kan je daar wat mee?

Zou je anders het modem willen omzetten naar een IPv4 profiel? Hopen dat dat voor een stabiele VPN verbinding zorgt
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi tobiasnk, jouw modem heeft op dit moment een IPv6 DS-Lite profiel.

Ik lees in onze administratie dat je de afgelopen weken meerdere malen contact hebt gehad met onze Klantenservice over een trage/instabiele verbinding. Betrof dat steeds alleen de VPN verbinding of is je hele verbinding traag/instabiel? Als het de hele verbinding betreft zal de VPN connectie daar natuurlijk ook last van hebben, dan denk ik niet meteen aan een probleem met het profiel.

Zullen we de monteur even afwachten voordat ik je profiel omzet?
tobiasnk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi tobiasnk, jouw modem heeft op dit moment een IPv6 DS-Lite profiel.

Ik lees in onze administratie dat je de afgelopen weken meerdere malen contact hebt gehad met onze Klantenservice over een trage/instabiele verbinding. Betrof dat steeds alleen de VPN verbinding of is je hele verbinding traag/instabiel? Als het de hele verbinding betreft zal de VPN connectie daar natuurlijk ook last van hebben, dan denk ik niet meteen aan een probleem met het profiel.

Zullen we de monteur even afwachten voordat ik je profiel omzet?


Hi Mark,
dat klopt, de VPN verbinding valt om de paar minuten uit. Daarnaast is de internetverbinding erg traag. De monteur komt volgende week, dus ik wacht even af.
Stegerman

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:
Goed, dan halen we grover geschut van stal. Ik zet je modem om naar een IPv4 only profiel, dit wordt doorgaans binnen enkele uren verwerkt en daarbij start het modem ook een keer opnieuw op.

Zou je vanavond of morgen weer kunnen testen of het werkt?


Hoi Mark,
Ik ben ook al enige tijd bezig de VPN verbinding van mijn vrouw haar werklaptop aan de praat te krijgen. Firewall uit, ziggo hotspots uit en eigenlijk iedere tip die ik op forums kon vinden hebben nog niet geholpen. Zou jij onze modem ook op een IPv4 only profiel over willen zetten? Alvast bedankt!
M00

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij lukt het niet meer om een VPN verbinding te maken. Bestaat de modem al uit IPv4 only en wat zou de reden kunnen zijn dat het niet meer lukt? Er is niets veranderd en een paar weken geleden werkte het nog.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Stegerman - Kan ik doen, alleen kom ik een wat vreemde situatie tegen in onze administratie. Ik stuur je dadelijk een privébericht met verdere toelichting.

M00 - Jouw modem heeft een eigen IPv4 + IPv6 adres (full dual stack), dat levert geen belemmering op voor je VPN verbinding. Ik zou je als eerst adviseren om contact op te nemen met de IT afdeling van het bedrijf.
Stegerman

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Super Mark!! Ilona’s VPN werk weer naar behoren na het omzetten naar een IPv4 profiel.

Bedankt!

Uitgelicht topic