Henk H wrote:
Bedankt voor het meedenken, en de uitleg die overigens best ver gaat;
Ik als simpele verkoper redeneer heel eenvoudig; mijn collega's kunnen vanuit thuis zonder enig probleem via een VPN verbinding op datzelfde netwerk, alleen ik niet;
Mijn systeem beheerder heeft de instellingen van de Connect Box bekeken, aangepast (teamviewer), opmerking gemaakt dat bepaalde opties blijkbaar "afgeschermd" zijn in het menu en na een uur het voorstel gedaan de vraag bij klantenservice Ziggo neer te leggen.
De reactie van klantenservice staat hier boven ergens en nu zit ik hier te typen.... iets gaat er hier fout.
Het zou nog steeds fout kunnen gaan in modem/router hoor.. Ik beschreef slechts dat de eerdere opmerking (Vpn IPSEC passthrough is niet ondersteund) niet strookt met de handleiding van de connectbox - en ik er daarmee vanuit ga dat de hardware het gewoon ondersteund.
Om er verder achter te komen waarom je niet kunt verbinden, is het complete plaatje nodig. Helaas is dat plaatje in een VPN scenario best breed. (pc settings, router settings, werk-zijde settings).
--
Hoe dan ook, ik vind het persoonlijk de verantwoordelijkheid van de aanbieder dat deze de juiste informatie verschaft aan u, zodat u e.e.a. correct kunt installeren. Dat ontbreekt nu, behalve dat wordt gezegd dat er "een" setting ontbreekt in het modem :).
Ik vermoed dat gedoeld wordt op de setting "VPN Passthrough", en mijn aanname is dat dit gewoon standaard "aan" staat (zonder setting).
Tot slot.. U kunt ten alle tijden een eigen router aansluiten die wel voorziet in de "ontbrekende" opties. De vraag is nu alleen "wat" ontbreekt er, en zorgt dit werkelijk voor het probleem wat u ervaart. Mij is dat niet duidelijk.
-
Wat een goede start zou zijn; Zijn er collega's met uw scenario die wel kunnen verbinden ? Dus, Ziggo netwerk, Ziggo router met een PC die de VPN opzet ?
groet