1
Vraag
2
Reacties
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes

Voorstel voor Connectbox: Gast Wifi

Zal wel ergens te vinden zijn zoja heb ik niet goed gezocht en sorry.

Wens op Connectbox dat bijv Wifi maar vooral Gast Wifi een kalender en tijd functie heeft of krijgt.
Dus kan kiezen dat deze alleen actief is op bepaalde dagen en tijden.

( duidelijk meer dan actief tot...)

Zo ook een simpele button voor de gastWifi. ( aan/uit) op connectbox..)

Namelijk zeer handig voor bijv. oudere mensen en/of meer digibeten die wat veiliger met hun eigen Wifi netwerk om willen gaan maar geen kennis hebben de omslachtige weg de box configuratie te wijzigen enz.

Overigens ook voor het basis WIFI heb je geen tijdschema mogelijkheid?
En aan uit button buitenkant box voor alleen WIFI.

Weet niet of een energie spaarstand wifi uitzet of minder vermogen laat gebruiken, maar ook daarvoor is een aan/uit knop buitenkant box wel handig, meen namelijk dat je de box voor indien je alleen telefoon actief wil hebben toch geheel aan moet staan. ( en dan is wifi / netwerk met een knop afschakelen simpel en zinvol)

Toekomst muziek elk Wattje is er 1 dus alles wat bezuinigen makkelijk maakt voor diverse kennis niveau's gebruikers is handig.
Zo ook simpele beveiligingen en zaken aan/uit kunnen zetten door "leken."


Deze Box heb ik het over:
https://www.arris.com/products/touchstone-telephony-gateway-tg2492-s/

Of is anders bijv een AVM 6590 mogelijk, en dan bedoel ik niet de connectbox in bridge mode en de avm6590 erachter maar direct daar vrij modem router keuze in EU verplicht mogelijk moet zijn. ( een bridge schakeling enz van een leveranciersmodem/router is namelijk geen echt vrij router/modem keuze 😞 )

Oja ik bedoel hiermee niet te zeggen dat de AVM 6590 gelijk de betere of beste oplossing is! ( ook die is maar beperkt toegankelijk wat firewall zaken enz betreft)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Zpiep, als ik je goed begrijp zijn de functionaliteiten die je omschrijft de zaken die je mist bij het modem dat wij op dit moment uitgeven. Wij zoeken altijd een product voor onze klanten, die voor de meeste klanten eenvoudig in gebruik is en tegelijkertijd aan zoveel mogelijk wensen voldoet.
Het kan natuurlijk zijn dat je desondanks specifieke functionaliteiten mist. En we waarderen het zeker dat je dit dan ook bij ons aangeeft. Als blijkt dat meer klanten dit missen, kunnen we dit mooi meenemen wanneer we weer op zoek gaan naar een nieuw product of apparaat.

Voor nu kan ik je helaas alleen adviseren gebruik te maken van een eigen router, wanneer je toch iets mist qua mogelijkheden in ons modem.

Of is anders bijv een AVM 6590 mogelijk, en dan bedoel ik niet de connectbox in bridge mode en de avm6590 erachter maar direct daar vrij modem router keuze in EU verplicht mogelijk moet zijn. ( een bridge schakeling enz van een leveranciersmodem/router is namelijk geen echt vrij router/modem keuze ? )

Hierover is op dit moment nog geen duidelijkheid. De mogelijkheden worden nog onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is hoor je dit via de officiële wegen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Zpiep, als ik je goed begrijp zijn de functionaliteiten die je omschrijft de zaken die je mist bij het modem dat wij op dit moment uitgeven. Wij zoeken altijd een product voor onze klanten, die voor de meeste klanten eenvoudig in gebruik is en tegelijkertijd aan zoveel mogelijk wensen voldoet.
Het kan natuurlijk zijn dat je desondanks specifieke functionaliteiten mist. En we waarderen het zeker dat je dit dan ook bij ons aangeeft. Als blijkt dat meer klanten dit missen, kunnen we dit mooi meenemen wanneer we weer op zoek gaan naar een nieuw product of apparaat.

Voor nu kan ik je helaas alleen adviseren gebruik te maken van een eigen router, wanneer je toch iets mist qua mogelijkheden in ons modem.

Of is anders bijv een AVM 6590 mogelijk, en dan bedoel ik niet de connectbox in bridge mode en de avm6590 erachter maar direct daar vrij modem router keuze in EU verplicht mogelijk moet zijn. ( een bridge schakeling enz van een leveranciersmodem/router is namelijk geen echt vrij router/modem keuze ? )

Hierover is op dit moment nog geen duidelijkheid. De mogelijkheden worden nog onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is hoor je dit via de officiële wegen.
Zpiep
Topicstarter
Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
OK Kim danke ik hoop dat andere modems router direct aan medium cable ziggo koppelen gauw duidelijk gaat worden prettige feestdagen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic