jaapt

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Via extra Wifi-punt geen internetverbinding met iPhone, wel met iPad

Met mijn iPhone 6 krijg ik geen werkende internetverbinding als ik deze laat lopen via het extra Wifi-punt op de eerste verdieping van mijn huis. De Ziggo router/modem staat op de benedenverdieping en een internetverbinding via dat apparaat levert geen enkel probleem op. Het gekke is dat mijn iPad Air met dezelfde iOS-versie wel via het extra Wifi-punt werkt.

Hoe krijg ik mijn iPhone in het gareel?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, ze hebben verschillende namen. Het modem heeft 'Fides' als naam, het WiFi-punt 'Fides-ap'.

Bekijk in context

69 Reacties 69
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Staan de beide frequentiebanden, 2.4 en 5 GHz, aan?
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, op het extra Wifi-punt staan beide frequentiebanden aan ('Enable'). Valt er nog meer te controleren?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ziet uw iPhone het netwerk via het Accesspoint wel?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hebben de SSID's van het modem en Wi-Fi punt wel verschillende namen?
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja, ze hebben verschillende namen. Het modem heeft 'Fides' als naam, het WiFi-punt 'Fides-ap'.
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De iPhone 'ziet' het netwerk via het WiFi-punt.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Goede middag jaapt,

Indien ook alle andere apparatuur werkt met het AP, probeer dan eens een netwerk reset op de iPhone 6.

Dit kunt u doen door naar "instellingen->algemeen->reset" te gaan en vervolgens te kiezen voor "Reset Netwerk instellingen"

Zet overigens ook "Wi-Fi-Assist" uit, dit werkt niet altijd even goed en zorgt soms voor problemen bij hand-off.
"Instellingen->Mobiele Data" en helemaal onderaan staat Wi-Fi Assist.

MVG
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem lijkt opgelost te zijn. Alleen weet ik niet wat precies de oplossing heeft gebracht. Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd: een reset van het WiFi-punt, een reset van de netwerkinstellingen op de iPhone en een update van iOS naar de nieuwste versie, 10.3. In elk geval werkt het weer.
Allen dank voor de hulp!
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is er overigens een manier om mijn iPhone of iPad automatisch het sterkste signaal te laten kiezen? Op de begane grond is het signaal van de router/modem het sterkst, op de eerste verdieping is het om het even en op de tweede verdieping is het signaal van het extra WiFi-punt het sterkst. Ga ik slechts één verdieping lager of hoger dan wordt er niet automatisch naar het sterkere signaal over gegaan maar blijft de zwakkere verbinding intact en moet ik handmatig het betere WiFi-punt kiezen.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
jaapt wrote:
Is er overigens een manier om mijn iPhone of iPad automatisch het sterkste signaal te laten kiezen?


Nee. Bij gebrek aan 'roaming' in de 802.11g/n specificatie gebeurd dat niet automatisch.
Apple telefoons ondersteunen het wel, maar het werkt alleen bij enterprise apparatuur / accesspoints van o.a. Cisco.
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jammer!
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
jaapt wrote:
Is er overigens een manier om mijn iPhone of iPad automatisch het sterkste signaal te laten kiezen? Op de begane grond is het signaal van de router/modem het sterkst, op de eerste verdieping is het om het even en op de tweede verdieping is het signaal van het extra WiFi-punt het sterkst. Ga ik slechts één verdieping lager of hoger dan wordt er niet automatisch naar het sterkere signaal over gegaan maar blijft de zwakkere verbinding intact en moet ik handmatig het betere WiFi-punt kiezen.


"Best practice" is toch nog steeds om alle SSID's van alle ap's en routers hetzelfde te maken met hetzelfde wachtwoord.
Dat voorkomt dat apparaten moeten aanmelden tussen de ap's.
Ook bij 2.4 en 5 GHz, je kunt dan 5 GHz iets laten prevaleren door de Beacon Interval op 5GHz iets sneller te zetten, 120 ipv 100.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Henno wrote:

"Best practice" is toch nog steeds om alle SSID's van alle ap's en routers hetzelfde te maken met hetzelfde wachtwoord. Dat voorkomt dat apparaten moeten aanmelden tussen de ap's.


Hmm.. Dat zou alleen zo zijn als de AP's ook hetzelfde base-mac adres delen.. Alleen SSID en keys zijn niet genoeg, tenzij er merk-specifieke toevoegingen zijn gedaan aan het protocol op het accesspoint.

WDS werkt(e) ooit op die manier als ik t goed heb.
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem blijkt toch nog niet opgelost te zijn. Ook de iPhone 6 (iOS 10.3) van mijn vrouw krijgt geen internetverbinding via het extra Wifi-punt. Allebei onze iPads werken wel naar behoren via het extra Wifi-punt. Wie heeft nog een idee voor een oorzaak en liefst ook een oplossing?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Heb je ook al geprobeerd deze handmatig te verbinden? Ik heb geen iphone maar wel ipad. Daar kan je op "ander... " Selecteren. En daar handmatig de ssid etc van je extra wifi point invoeren. Wellicht op de iphone ook.
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan gewoon onder Instellingen - WiFi - Kies een netwerk het extra WiFi-punt 'Fides-ap' selecteren en dan wordt er ook verbonden. Internet werkt dan echter nog niet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wat is de info? Bv DHCP of BootP of statisch. (Bij mij op dhcp op ipad) en zijn gegevens zichtbaar bij oa ip dns etc.
http- proxy staat deze automatisch? (Bij mij op atomatisch)
Url
Dit kan je zien als je de ssid selecteerd. Ik hoop dat dit menu een beetje idem is zowel iphone en ipad.
Hoop dat je hier wat aan hebt.


Anders zou ik het alsnog proberen om het handmatig te doen..
jaapt
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
DHCP laat op de iPhone dezelfde instellingen als op de iPad zien, behalve dat het laatste cijfer in het IP-adres afwijkt. Dit geldt ook voor BootP. Statisch is in beide gevallen leeg. HTTP-PROXY staat in beide gevallen uit.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar ook al eens de ssid vergeten en opn. Verbinden? Probeer anders ook even de instelling op automatisch te zetten bij http en url

Lijk mij logisch dat ip verschillend is anders krijg je meerder apparaten op een ip adres. Is mijn simpele standaard kennis gedachte:$

Uitgelicht topic