Beantwoord

Verbinding met NAS is een drama na firmwareupdate Connectbox (Compal)

Toon eerste bericht

108 Reacties

Reputatie 7
@Roy69 @jelleruben @Arjen82 - Even voor de zekerheid:

Speelt deze trage verbinding naar de NAS ook als je vanaf een andere locatie (dus niet thuis) verbinding maakt met het externe ip?

Of speelt het alleen als je vanaf thuis verbinding maakt met het externe ip? (NAT loopback)
Reputatie 1
De traagheid, speeld helaas ook van buitenaf. Dit heb ik ook getest via het 4G netwerk. En ook als ik op een andere locatie zit met wifi (bijvoorbeeld bij mijn ouders).

Verbinding met intern ip geen problemen.
Problemen zijn echt als je verbinding maakt met de extern ip maakt.

NAT loopback durf niet te zeggen wat dat is.
Ontbreken van NAT-loopback van de Router wil zeggen dat je je externe Ip niet kunt bereiken op een systeem in je eigen netwerk (bekabeld of via Wireless Connectie).
Dan gebeurt er niks; het gaat normaal gesproken niet een beetje werken. Door een Bug zou dat wellicht nog kunnen. Is nogal onwaarschijnlijk.

Nu had de Connectbox geen NAT-loopback, maar ik krijg de indruk dat ie er tegenwoordig wel is.

Omdat het ook via 4G of elders misgaat, is NAT-loopback nu nog geen echt issue.
Reputatie 1
@Mark Ziggo Bij mij speelt het zowel thuis als extern
Reputatie 1
Oh wacht, als ik wifi verbinding heb met ziggo (thuis), en ik wil verbinding maken met een externe ip adres dan is het ook traag, en mijn wifi wordt er dan ook uitgeknald. (wat ik eerder ook vertelde).
Reputatie 1
Geen problemen met WiFi overigens
Ik sluit mij aan, ook ik ondervindt problemen met het benaderen van mijn Synology nas, bij mij gebeurt het alleen wanneer ik de nas via (nasnaam)synology.me:(poortnummer) wil bereiken, erg traag en op het laatst start de connectbox opnieuw.
Via het ipadres en poortnummer doet hij het wel en mijn site melknas.synology.me/wordpress werkt ook prima.
Misschien dat deze gegevens iemand op weg helpt een oplossing voor dit probleem te vinden.
Het is sinds 31 mei 2019
Reputatie 1
Bedoel je met via het IP-adres je interne IP-adres ?
@Roy69 Met IP-adres bedoel ik inderdaad het interne IP-adres
@Ook bij mij is softwareversie CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH geinstalleerd.
Reputatie 1
Dan lijkt het erop dat we hetzelfde probleem hebben. Via het eigen netwerk (lokaal) is het geen probleem. Via het externe IP-adres is het traag. Het opnieuw opstarten van de connectbox is mij in het begin een aantal keer gebeurd maar gaat nu goed
Reputatie 7
Het probleem is duidelijk, dank voor alle voorbeelden en info. Deze vraag ligt inmiddels bij een volgende afdeling die dit modem ontwikkelen.

In afwachting van reactie...
Reputatie 1
@Mark Ziggo Bedankt voor het oppakken
Reputatie 1
Ben heel erg benieuwd wat de status van deze issue nu is.
Ik denk dat Mark niet weet hoe snel hij hier langs moet komen als er een Update is.
Zo'n type is hij wel.
Reputatie 7
Ben heel erg benieuwd wat de status van deze issue nu is.
Helaas heb ik nog geen update, het wordt onderzocht.
Als ik vanaf het interne netwerk de applicatie synology surveillance station op mijn NAS benader via het externe ip adres dan gaat ook het hele netwerk plat bij mij. Benader ik de app direct op het interne ip adres dan werkt het wel. Lijkt me precies hetzelfde probleem. Heel vervelend. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor is.
Reputatie 1
Als ik vanaf het interne netwerk de applicatie synology surveillance station op mijn NAS benader via het externe ip adres dan gaat ook het hele netwerk plat bij mij. Benader ik de app direct op het interne ip adres dan werkt het wel. Lijkt me precies hetzelfde probleem. Heel vervelend. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor is.

Inderdaad zo te lezenm heb je hetzelfde probleem, We wachten af, wat Ziggo hieraan kan doen.
Is het probleem nu bekend bij iemand die er wat aan kan doen of moet dit gemeld worden aan Ziggo, ik zou graag een oplossing zien namelijk. Ik wil wel een melding doen maar waar moet je dan zijn?
Reputatie 1
Is het probleem nu bekend bij iemand die er wat aan kan doen of moet dit gemeld worden aan Ziggo, ik zou graag een oplossing zien namelijk. Ik wil wel een melding doen maar waar moet je dan zijn?

Als je even de berichten bovenstaand leest, is het al gemeld, bij de technische kant van Ziggo.
Reputatie 7
Korte update: dit probleem was al bekend bij de leverancier en er wordt gewerkt aan een fix. Deze zal alleen niet snel worden uitgerold.

Als 'oplossing' kan ik jullie een Arris Connectbox leveren, daarop lijkt dit probleem niet te spelen.
Reputatie 1
@Mark Ziggo dat zou ik wel erg fijn vinden, dat ik die box kan ruilen. Hoe dien ik dit te regelen?
Korte update: dit probleem was al bekend bij de leverancier en er wordt gewerkt aan een fix. Deze zal alleen niet snel worden uitgerold.

Als 'oplossing' kan ik jullie een Arris Connectbox leveren, daarop lijkt dit probleem niet te spelen.

Ik wil ook wel ruilen als dat het probleem verhelpt.
Reputatie 1
Is toch wel vreemd dat dit voor de laatste firmware update dan geen probleem was.

@Mark Ziggo als dit dan de oplossing is wil ik wel omruilen
Beste Ziggo vrienden!

Sinds ca. 'n week (sinds de 'grote' Ziggo storing ?) heb ik precies dezelfde problemen: wij hebben ook Compal Connectbox (reeds ca. 1 jaar) met een 500Mbps/40Mpbs Ziggo abonnement en gebruiken o.a. een EMBY media server voor eigen gebruik op een Windows Server server (al sinds > 5 jaar): dit draaide tot ca. 1 week prima al voor > 5 jaar, echter heb ik sinds 'n week dat:
· Intern IP-adres: 192.168.0.11: werkt prima
· Extern IP-adres via DNS extern resolved en extern gebruikt: werkt prima
· Extern IP-adres via DNS extern resolved en INTERN gebruikt: PROBLEEM: de router wordt telkens gereset met in de log de melding: 'Cable Modem Reboot - due to power reset, etc. error sinds ca. eind juni (sinds grotere Ziggo storing en/of firmware update ?)

Telkens als het de URL ingeef hier thuis (en dus de naam extern laat resolven, maar intern gebruik) reset de Compal Connectbox router, terwijl dit de voorgaande jaren altijd goed gewerkt heeft (en dus met oudere versies firmware van deze router). Volgens mij is dit hetzelfde probleem (NAT loopback).

Mijn router gegevens zijn:
· Hardware versie : 5.01
· Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
· MAC-adres : AC:22:05:12:93:CE
· Serienummer Connect Box : DEAP70850004

Als er geen nieuwere firmware beschikbaar is van Ziggo die dit verhelpt, zou dan een firmware downgrade door Ziggo mogelijk zijn, of ?

Grtz, Peerke

Reageer