niekvandijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinden met FTP server lukt niet.

ik probeer al een aantal dagen verbinding te krijgen tot mijn FTP server, deze server word door iemand anders gehost en probeer ik te benaderen met Filezilla of Winscp.

wanneer ik dit via een ander netwerk probeer(bijvoorbeeld hogeschool) lukt dit prima, maar zodra ik op het thuisnetwerk verbinding probeer te maken geeft het programma een connectie time out weer.

aangezien dit bij andere netwerken geen probleem is neem ik aan dat het ergens in de instellingen van ziggo ligt.

ik heb al verschillende manieren geprobeerd dit op te lossen door middel van porten open te zetten( geen idee of dit goed gegaan is).
verschillende fora afgezocht met het zelfde probleem maar kon niks vinden.

heeft iemand hier ook problemen mee gehad of een oplossing hiervoor?
7 Reacties 7
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Heb je al een ping of traceroute naar die server gedaan?
niekvandijk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jazeker, beide keren komen ze gewoon aan bij de host.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
2 vraagjes: Heb je thuis toevallig IPv6? Doe je passive FTP?
niekvandijk
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb IPv4
ik heb het laten overzetten naar IPv4 omdat bij IPv6 portfoarwarding niet mogelijk is bij ziggo connectbox, ik dacht namelijk misschien help dit.
bij beide protocollen lukte het helaas niet.

na wat onderzoek denk ik actieve FTP (weet het niet zeker).
omdat als ik wireshark erbij pak zie dat er nooit een antwoord terug komt van de server.
een veel beschreven probleem is dat de server dan door een poort die gesloten word gehouden door de firewall antwoord wil geven, wat klinkt als een mogelijk probleem bij mij (dit zijn aannames weet het niet zeker)
ik heb alleen op de connect box poort 20 tm 22 open gezet maar helaas zonder resultaat.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
niekvandijk wrote:
ik heb IPv4
ik heb het laten overzetten naar IPv4 omdat bij IPv6 portfoarwarding niet mogelijk is bij ziggo connectbox, ik dacht namelijk misschien help dit.
bij beide protocollen lukte het helaas niet.

na wat onderzoek denk ik actieve FTP (weet het niet zeker).
omdat als ik wireshark erbij pak zie dat er nooit een antwoord terug komt van de server.
een veel beschreven probleem is dat de server dan door een poort die gesloten word gehouden door de firewall antwoord wil geven, wat klinkt als een mogelijk probleem bij mij (dit zijn aannames weet het niet zeker)
ik heb alleen op de connect box poort 20 tm 22 open gezet maar helaas zonder resultaat.



Alleen poort 21 zou moeten voldoen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een externe port bij jezelf thuis open zetten om een ftp Server elders te kunnen bereiken, is zinloos.

Omdat die ftp server wel op andere lokaties voor je te bereiken is en niet thuis, denk ik onwillekeurig aan:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/problemen-tussen-ziggo-en-t-mobile-thuis-verbindingen-32211
Kun je nagaan of het Ip van die ftp Server 'toevallig' in het TMobile netwerk zit?
Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @niekvandijk. Welkom hier. Top dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen. Hoe gaat het nu?

Uitgelicht topic