Bij verbonden apparaten zie ik de snelheid van die ene player bij gebruik van ip camera op 54mb/s staan. Schakel ik de ip camera uit, wordt de snelheid 100mb/s. Bij verbonden staan respectievelijk 2.4GHz frequentieband Ziggo.... ( mijn wifinummer) en anders Ethernet.
Dit lijkt op het volgende.
- Eerst is de Sonos via 2.4 Ghz Wireless verbonden aan de ConnectBox (de Sonos Play 1 kan zover ik weet geen 5 Ghz Wireless verbinding maken; check dit)
- Na uitschakeling van de Camera pakt de Sonos een 2.4 Ghz Wireless verbinding met je Booster en komt daardoor als een 100 Mbps bekabeld aangesloten apparaat in beeld. Controleer of de Booster inderdaad op de opgegeven Ethernet poort is aangesloten.
Vermoedelijk heb je de 2.4 Ghz SSIDs van ConnectBox en Booster gelijke namen gegeven.
Maak ze verschillend en laat de Sonos contact maken met het dichtstbijzijnde 2.4 Ghz Wireless Acces Point. Als dat tenminste kan. Zie NOOT.
De bekabelde verbinding tussen Booster en ConnectBox blijkt 100 Mbps te zijn.
Welke Booster heb je? Als die een 1Gbps poort heeft dan zou die verbinding 1 Gbps moeten zijn. Tenzij de verbindingskabel niet helemaal Ok is. Probeer dan een andere kabel.
By the way: de Sonossen bekabeld aansluiten is altijd beter, want zonder het mogelijke gezeur dat bij een Wireless verbinding kan optreden.
Gr Han
NOOT
Heb even rondgekeken maar het lijkt erop dat je de Sonossen per stuk kunt vertellen contact te maken met een specifiek wireless access point. Het wordt zelfs aanbevolen met gelijke SSIDs te werekn. Daar zet ik vraagtekens bij.
Als de standaard Wifi setup problemen geeft, dan is er ook nog iets als de BOOST setup.
https://support.sonos.com/s/article/3235?language=en_US