1
Vraag
2
Reacties
WilMuskens

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vast ip adres voor ip camera (Wifi)

Ik heb een Sonos systeem met twee players 1, een connect tv en een boost.
Tevens een ip camera EM6225.
Bij het afspelen van Spotify, waar ik een premium abonnement van heb, wordt de verbinding met Spotify steeds verbroken.
Ik heb contact met Sonos ( zeer uitgebreid ) en met Eminent gehad.
Tijdens het contact met Sonos bleek de ip camera steeds een deel van het ip adres van een player te pakken. Bij verbonden apparaten zie ik de snelheid van die ene player bij gebruik van ip camera op 54mb/s staan. Schakel ik de ip camera uit, wordt de snelheid 100mb/s. Bij verbonden staan respectievelijk 2.4GHz frequentieband Ziggo.... ( mijn wifinummer) en anders Ethernet.
Het advies van zowel Sonos en Eminent is het ip adres van de camera op vast ( extensie beneden .10 te zetten. Echter kan dit volgens een Ziggo medewerker niet. Deze raadde mij aan contact met jullie op te nemen. Mijn vraag : "kunnen jullie mij hier in helpen??"Anders wordt het steeds camera uitzetten bij gebruik van Sonos apparatuur. Zou heel jammer zijn.
Al vast bedankt voor de moeite
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WilMuskens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste allemaal,
Het bleek uiteindelijk simpeler te zijn dan in eerste instantie gedacht.
Ik heb alle 4 de Sonos componenten uitgezet. (Stekkers uit stopcontacten)
Modem opgestart en verbonden apparaten laten weergeven. De ip camera ingeschakeld. De camera werd aangegeven als Sonos ZP en had het ip adres van de linkse Sonos speler. Via setting van de camera het ip adres verandert. Einde .6. De camera viel weg. Afgesloten en opnieuw de app gestart. Bij verbonden apparaten keurig het ip adres met .6. Daarna alle Sonos componenten opgestart. Ververst en alle 4 verbonden met juiste ip adres. De camera hield keurig .6 Geprobeerd Spotify. Dit bleef perfect werken. Dus geen verbroken verbinding meer. Probleem opgelost.
Vreemd dat niemand van Sonos en Eminent met deze eigenlijk simpele oplossing is gekomen.
Laten we hopen dat anderen die hier problemen mee hebben ook geholpen zijn! Eigen " creatief nadenken " kan ook oplossingen geven.

Groetjes Wil.

Bekijk in context

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Echter kan dit volgens een Ziggo medewerker niet.

Heb je dit geprobeerd?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het is al een oudere camera dus maar de vraag of hij überhaupt een snelle wifiinterface heeft
54 MB klinkt meer als een oude 802.11g verbinding die de rest van je draadloze netwerk omlaag trekt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Bij verbonden apparaten zie ik de snelheid van die ene player bij gebruik van ip camera op 54mb/s staan. Schakel ik de ip camera uit, wordt de snelheid 100mb/s. Bij verbonden staan respectievelijk 2.4GHz frequentieband Ziggo.... ( mijn wifinummer) en anders Ethernet.


Dit lijkt op het volgende.

  • Eerst is de Sonos via 2.4 Ghz Wireless verbonden aan de ConnectBox (de Sonos Play 1 kan zover ik weet geen 5 Ghz Wireless verbinding maken; check dit)
  • Na uitschakeling van de Camera pakt de Sonos een 2.4 Ghz Wireless verbinding met je Booster en komt daardoor als een 100 Mbps bekabeld aangesloten apparaat in beeld. Controleer of de Booster inderdaad op de opgegeven Ethernet poort is aangesloten.

Vermoedelijk heb je de 2.4 Ghz SSIDs van ConnectBox en Booster gelijke namen gegeven.
Maak ze verschillend en laat de Sonos contact maken met het dichtstbijzijnde 2.4 Ghz Wireless Acces Point. Als dat tenminste kan. Zie NOOT.

De bekabelde verbinding tussen Booster en ConnectBox blijkt 100 Mbps te zijn.
Welke Booster heb je? Als die een 1Gbps poort heeft dan zou die verbinding 1 Gbps moeten zijn. Tenzij de verbindingskabel niet helemaal Ok is. Probeer dan een andere kabel.

By the way: de Sonossen bekabeld aansluiten is altijd beter, want zonder het mogelijke gezeur dat bij een Wireless verbinding kan optreden.

Gr Han

NOOT
Heb even rondgekeken maar het lijkt erop dat je de Sonossen per stuk kunt vertellen contact te maken met een specifiek wireless access point. Het wordt zelfs aanbevolen met gelijke SSIDs te werekn. Daar zet ik vraagtekens bij.
Als de standaard Wifi setup problemen geeft, dan is er ook nog iets als de BOOST setup.
https://support.sonos.com/s/article/3235?language=en_US
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Correctie:
Heb even rondgekeken maar het lijkt erop dat je de Sonossen per stuk kunt vertellen contact te maken met een specifiek wireless access point.

Moet zijn:
Heb even rondgekeken maar het lijkt erop dat je de Sonossen niet per stuk kunt vertellen contact te maken met een specifiek wireless access point.
WilMuskens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dit ga ik proberen. Je hoort nog van me.
Bedankt.
WilMuskens
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste allemaal,
Het bleek uiteindelijk simpeler te zijn dan in eerste instantie gedacht.
Ik heb alle 4 de Sonos componenten uitgezet. (Stekkers uit stopcontacten)
Modem opgestart en verbonden apparaten laten weergeven. De ip camera ingeschakeld. De camera werd aangegeven als Sonos ZP en had het ip adres van de linkse Sonos speler. Via setting van de camera het ip adres verandert. Einde .6. De camera viel weg. Afgesloten en opnieuw de app gestart. Bij verbonden apparaten keurig het ip adres met .6. Daarna alle Sonos componenten opgestart. Ververst en alle 4 verbonden met juiste ip adres. De camera hield keurig .6 Geprobeerd Spotify. Dit bleef perfect werken. Dus geen verbroken verbinding meer. Probleem opgelost.
Vreemd dat niemand van Sonos en Eminent met deze eigenlijk simpele oplossing is gekomen.
Laten we hopen dat anderen die hier problemen mee hebben ook geholpen zijn! Eigen " creatief nadenken " kan ook oplossingen geven.

Groetjes Wil.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
WilMuskens
Goed zo.
Laten we hopen dat anderen die hier problemen mee hebben ook geholpen zijn! Eigen " creatief nadenken " kan ook oplossingen geven.

Dat is de beste uitkomst.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic