Rimootje

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van Cisco modem naar Connectbox - port forwarding probleempjes

Na dagelijks wel tot 10 x de modem een stroom los / stroom er op te hebben gegeven om maar internet te hebben. Vandaag een nieuwe modem opgehaald, krijg ik een ( nieuw model ) witte modem connectbox.

ik de computer, alarmsysteem en camerasysteem er op aangesloten te hebben.
Moeten er ook poortforwardingen in. Zo gezegd zo gedaan.

Nu werken deze portforwardingen niet, wat doe ik verkeerd.
De modem staat volgende een medewerker op IPv4
18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat zie je zelf in het modem? De klantenservice heeft al vaker het verkeerde antwoord gegeven.

Maar als je poorten kunt forwarden heb je hoogstens dual stack en moet het gewoon werken.

Nadat je regels hebt gemaakt het modem even opnieuw starten?
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steefb

in de modem kan ik de poortforwarding inprogrammeren.
na reboot kan ik de poort niet benaderen.

als ik bij verbonden apparaten kijk, zie ik de betreffende apparaat staan met een ipadres wat eindigt op /24. Mijn gevoel zeg dat dit dan weer IPv6 lokaal is nietwaar.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Nee soms kan het externe Ipv4 adres wel eens anders worden, maar dit klopt niet.
Inderdaad maar afwachten en opnieuw instellen.
Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rimootje
Je geeft geen antwoord op gestelde vragen.
Gr Han
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, dus we hebben zeker te maken met IPv4

das mooi
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Be rt

Vandaag met Ziggo Chat en telefoon aan de haal geweest. ons systeem staat op IPv4 zie screenshot.




Dus zeg het maar wat we verkeerd doen, hieronder de screenshots van de portforwarding alsmede bestaande apparaten.




als ik dan van buitenaf een test uitvoer naar het ip adres met betreffende portnummer krijg ik de melding dat deze dicht is

hier zijn we de gehele dag mee bezig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Rimootje Ik heb nog wat toegevoegd in het bericht hierboven.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rimootje
Als je Port Forward regels kunt instellen op de ConnectBox dan hoeft niet bekeken te worden of er DS-Lite Firmware op de ConnectBox draait. Daarbij zijn Forwards niet mogelijk en er is dan ook geen Pagina beschikbaar waarop je die zou kunnen instellen.
Je hebt dus IPv4 Firmware. Het had trouwens ook nog IPv6 Dual Stack Firmware hebben kunnen zijn. Dan heb je IPv6 adressen maar kunt, anders dan bij DS-Lite, gewoon Forwarden.

Het eerste wat me opvalt is dat in Verbonden apparaten overal permanent staat als Lease tijd.
Als de Ips via DHCP zouden zijn toegewezen, dan zou ik daar iets anders verwachten.
Zijn het soms vast ingestelde Ip's op de apparaten zelf?
Zo ja, dan is dat niet goed, want die moeten buiten de DHCP Range van de ConnectBox liggen.
Zo nee, dan zal het wel een gekkigheidje van de ConnectBox zijn, de Lease tijd niet echt te vermelden.

Je instellingen zien er verder ok uit.

Welke service wordt geleverd op die port 9780?
Kun je die binnen je LAN gebruiken via het interne Ip van de host?

Als je hem via je externe IPv4 adres wilt gebruiken dan kan dat niet op een systeem dat verbonden is met je network. De ConnectBox heeft nl geen NAT-loopback. Dat heb je daarvoor nodig.
Test het op een Phone met een 4G Connectie (Wifi uitzetten, dus).

Gr Han
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Rimootje wrote:
In Verbonden apparaten zie ik in de lijst de Ip adressen staan, maar achter het IP adres staat er /24. Een ip adres van een apparaat ziet er dus als volgt uit 192.168.178.143 /24 maar dit is naar mijn idee toch geen IP4 adres.

Rimootje

Wellicht overbodig, maar toch: /24 is slechts een andere manier van notatie voor het subnetmask 255.255.255.0
"24" geeft hier het aantal bitjes aan die "vast" zijn. (Een IPv4- is totaal 32 bit.)
N.B.: Bij IPv6 wordt die manier (dus met een "/") van notatie ook gebruikt.

Groet,
DennyW
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk Dual Stack Lite.
Dan deel je het IPv4 adres en werkt port forward niet.
Vraag de chat om je modem op IPv4 te zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn nu ruim 8 uur bezig geweest en nog werken de portforwardingen niet wat een drama product. Kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het werkend krijgen, daarnaast een helpdesk van Ziggo die de kennis niet ondersteunt. ;-( vaag toch.

Ik lees van diverse personen oplossingen @hanh, @Michael Ziggo, @Mark Ziggo, @Be rt

Wil graag met jullie toch nog even iets delen, misschien iemand mij nog iets kan bieden.

Als ik in de connectbox inlog, en naar beheer>informatie gaat zie ik onderaan staan IPv4-adres. IPv4-adres:31.XXX.XX.XXX

De router status staat op Router actief,

In Verbonden apparaten zie ik in de lijst de Ip adressen staan, maar achter het IP adres staat er /24. Een ip adres van een apparaat ziet er dus als volgt uit 192.168.178.143 /24 maar dit is naar mijn idee toch geen IP4 adres.

Het betreffende systeem heeft een vast static ip adres.
In Geavanceerde instellingen > DHCP hebben we het ip adres aan de lijst van gereserveerde IPv4 adressen toegevoegd.
In Beveiliging>poort-forwarding hebben we de poort toegevoegd aan het ip adres en alles opgeslagen.

Wat we ook doen, hoe men ook probeert binnen te komen.
De poort blijft dicht.

Onze connectbox heeft de hardware en software versie :
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Iemand nog een idee soms

Ik ga morgen naar de Ziggo winkel en wil dezelfde modem als die ik hiervoor gehad heb een Cisco.
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen vroeg weer gestart met het proberen.
Echt alles geprobeerd , maar tot op heden nog steeds niets werkend.

Ik wil mijn oude modem terug, dus naar de ziggo winkel.
Kunnen de oude niet terug geven, omdat deze reeds uit het systeem is gehaald.
Ik zal het moeten doen met de connectbox.

Resultaat nu is dat al mijn apparaten er niets werkt, maar u heeft wel internet word er gezegd in de winkel.

Vraagje: stel ik zet de connectbox in bridge mode en hang er een eigen modem aan.
dan moet het toch werken ?
Antwoord: Nee meneer, Ziggo ondersteunt geen portforwarding.
Dus zal het middels een andere modem ook niet werken.

Wat is nu de oplossing, na zoveel jaar gewoon Ziggo er uit en dan wat
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Rimootje wrote:
Vraagje: stel ik zet de connectbox in bridge mode en hang er een eigen modem aan.
dan moet het toch werken ?
Antwoord: Nee meneer, Ziggo ondersteunt geen portforwarding.
Dus zal het middels een andere modem ook niet werken.

Niet voor niets dat onze Klantenservice port forwarding niet ondersteunt, ze krijgen er geen training voor dus de kennis over dit onderwerp is zeer beperkt. Natuurlijk kun je je Ziggo wifi-modem in bridge zetten en een eigen router erop aansluiten. Jouw eigen router regelt dan de port forwarding die je erop instelt, maar ook daar kan onze Klantenservice je niet bij helpen (wellicht bedoelde mijn collega dat).

Het nieuwe modem wat je krijgt is een ander type en (voor zover ik weet) niet geschikt voor een particulier abonnement. Ik ben erg benieuwd of die überhaupt gaat werken, houd ons op de hoogte!

Wat betreft de port forwarding, wat gebeurt er als je desbetreffende poort forward naar één van je PC's en daarop test of de poort open is middels dit tooltje? http://www.pcwintech.com/simple-port-tester
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hanh,

blijkens nog veel raadsels bij Ziggo zelf.

in de afgelopen 5 uurtjes vandaag heb ik al reeds een 4 verschillende ipadressen gekregen van Ziggo

van 80.56.128.x - 31.151.14.x - 31.151.15.x - 31.151.20.x

Ziggo stuurt vandaag een nieuwe modem naar me toe, blijkbaar een probleem modem 🙂
Lig niet aan onze instellingen namelijk.

Wacht even af.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Rimootje - Reacties verplaatst naar je eigen topic.
Rimootje
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo

Hoi Mark,

Dank voor je reactie en ook hulp.
De nieuwe modem die onderweg is , is onze huis modem zeg maar.
Wij stellen deze voor onze klanten ook in , die op het ziggo netwerk zitten.

Mijn bedrijf heeft een tal van locaties en op al deze locaties hebben wij deze modem ook staan. We zijn een soort van verlengende support van Ziggo, voor onze klanten.

Liefste zou ik via deze site een prive mail contact met je willen houden, kan dat.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Rimootje wrote:
De nieuwe modem die onderweg is , is onze huis modem zeg maar.
Wij stellen deze voor onze klanten ook in , die op het ziggo netwerk zitten.

Mijn bedrijf heeft een tal van locaties en op al deze locaties hebben wij deze modem ook staan. We zijn een soort van verlengende support van Ziggo, voor onze klanten.

Liefste zou ik via deze site een prive mail contact met je willen houden, kan dat.

Het Hitron modem wat je hebt gekregen is bij mijn weten alléén voor Zakelijke abonnementen te gebruiken. Als jouw klanten en kantoor een Zakelijk abonnement hebben kan het inderdaad zijn dat daar een Hitron modem staat. Maar ik ben benieuwd... prove me wrong!

Je mag mij best een privébericht sturen als er persoonlijke of gevoelige informatie moet worden overgedragen, maar als we alle problemen via privéberichten gaan oplossen gaan we voorbij aan het doel van onze Community. Het is juist van grote waarde dat een probleem publiek wordt geanalyseerd en opgelost, zodat andere klanten die hetzelfde probleem ervaren daar ook iets aan hebben.
Daarnaast werk ik part-time dus ben ik niet altijd aanwezig en ook regelmatig een weekje vrij (of langer), dus een reactie vanuit mij kan even duren. Voor dringende vragen kun je beter direct contact opnemen met de klantenservice.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Hierboven staat steeds weer opnieuw op moeten starten cisco.

Daaronder staat met connectbox meerdere ip's per dag.

Oftewel de verbinding is ergens iets niet meer 100%

Of zie ik dit verkeerd?

Uitgelicht topic