Asnoeren

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van buitenaf op mijn thuisnetwerk

Ik heb achter de ziggo modem een asus86 router. Heb met port forwarding een camera bereikbaar gemaakt. Ik zou willen dat ik vanaf buitenaf (internet) alleen met mijn mobiele telefoon binnen kan komen dus niet met een andere mobiele telefoon of computer..bv via mac filtering. Is dat mogelijk en waar doe je dat en hoe?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Asnoeren,

Het is niet mogelijk om extern te filteren op device mac adressen via ASUSWRT, alleen via IP en dat is moeilijk doordat externe IP's van mobile telefoons vaak wisselen.

Ik raad u aan om via AsusWRT, de OpenVPN server te gebruiken en doormiddel van VPN uw Interne netwerk te benaderen en zo ook uw IPCAM.

Dit is veiliger dan een port open te gooien voor een ipcam en direct verbonden te laten zijn met uw Internet, zeker aangezien deze veelal niet goed beveiligd zijn, daarnaast heeft u dan ook altijd beveiligde verbinding beschikbaar naar uw thuis netwerk om te gebruiken indien u op minder veilige locaties gebruik wilt maken van het internet.

Setup OpenVPN for AsusWRT:

In de advanced tab kunt u eventueel de encryptie instellingen aanpassen.

Client software OpenVPN;

p.s.:Misschien is het overigens wel mogelijk door middel van CLI firewall voor AsusWRT Merlin builds "Skynet"

MVG

Bekijk in context

5 Reacties 5
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Asnoeren, wat leuk dat je onze Community gevonden hebt en je vraag hier voorlegt!
Ikzelf kan je vraag helaas niet beantwoorden. Jonathan-458, heb jij het antwoord op deze vraag?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Is het een ASUS RT-AC86U?
Heb even in het Manual gebladerd.
Mijn conclusie is: wat je zou willen kan niet.

Ik neem aan dat je Ziggo/Modem Router in Bridge staat.
Daarop zou het misschien kunnen als je bij de Forward een extern IP invult.
Dat moet dan van die ene telefoon zijn. Heb eigenlijk geen idee hoe vaak het Ip van een Phone via 4G anders wordt. Als dat vaak gebeurt, dan heb je aan deze mogelijkheid niet zoveel.
Gr Han
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Asnoeren,

Het is niet mogelijk om extern te filteren op device mac adressen via ASUSWRT, alleen via IP en dat is moeilijk doordat externe IP's van mobile telefoons vaak wisselen.

Ik raad u aan om via AsusWRT, de OpenVPN server te gebruiken en doormiddel van VPN uw Interne netwerk te benaderen en zo ook uw IPCAM.

Dit is veiliger dan een port open te gooien voor een ipcam en direct verbonden te laten zijn met uw Internet, zeker aangezien deze veelal niet goed beveiligd zijn, daarnaast heeft u dan ook altijd beveiligde verbinding beschikbaar naar uw thuis netwerk om te gebruiken indien u op minder veilige locaties gebruik wilt maken van het internet.

Setup OpenVPN for AsusWRT:

In de advanced tab kunt u eventueel de encryptie instellingen aanpassen.

Client software OpenVPN;

p.s.:Misschien is het overigens wel mogelijk door middel van CLI firewall voor AsusWRT Merlin builds "Skynet"

MVG
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jonathan-458 Mooi antwoord.
Tussenvraagje. Ik zag niet zo snel WAN->LAN IP filtering in het ASUS manual. Wel LAN->WAN. Wat zag ik over het hoofd?
Niet dat je er iets aan hebt. Dat is duidelijk als het Ip van een Phone vaak anders wordt via 4G. Nooit op gelet.
Gr Han
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
hanh,
Thx, Deze optie staat volgens mij onder "remote access" functie in AsusWRT bij administration opties.

Uitgelicht topic