1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ronald123456

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ubiquiti unifi security gateway in combinatie met 4x C7 en een modem

Momenteel heb ik een Ziggo connect box met daarop een 4-tal Ziggo access point c7. Toch heb ik om de zoveel weken problemen dat ik geen internet verbinding via wifi heb. Zal het probleem zich oplossen door de connect box in bridge te zetten en een Ubiquiti UniFi security gateway met daarop een switch met een 5-tal ziggo Access point c7 op te zetten?
Of meteen de 5-tal Access point c7 vervangen door 5 stuks Ubiquiti Unifi Ap ac Pro?
5 Reacties 5
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
5x een AP?
Heel groot huis?

Ik gebruik nu een jaar of 2 een USG Pro en 3 AP Pro’s en de WiFi problemen behoren tot het verleden.
Heb ik gebruikt achter een ConnectBox maar is nu rechtstreeks verbonden aan glasvezel.
Ok, ConnectBox zit er nog aan als failover verbinding maar komt nooit bij.
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wij willen elke kamer in huis een eigen wifi hebben. Bij nieuwbouw hebben we rekening gehouden met elke kamer een netwerkkabel. Is Ubiquiti plug en play?
Ronald123456
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wat was voor jou de reden dat je geen Access point c7 van Ziggo hebt gebruikt? En waarom Ubiquiti?
Avast bedankt!
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ronald123456 wrote:
Wij willen elke kamer in huis een eigen wifi hebben. Bij nieuwbouw hebben we rekening gehouden met elke kamer een netwerkkabel. Is Ubiquiti plug en play?


Plug en play? Nee. Het spul van Ubiquiti is geavanceerd en solide spul. Een EdgeRouter X of 4, een UniFi Switch (PoE), Unifi AP Pro's en als optie een Cloud Key is een perfecte oplossing.

Maar 5 AP's is waarschijnlijk niet echt nodig. Waarschijnlijk red je het met 2 a 3 AP's. Deze zijn zo te configureren dat je wel 5 afzonderlijke netwerken (bijvoorbeeld 5 verschillende SSID's) hebt met afgebakende (geisoleerde) toegang.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ronald123456! Zo te lezen investeer je behoorlijk in een mooi wifi thuis. Ubiquiti is een goed merk, wel een tikkeltje complex. In de meeste situaties zijn de C7's afdoende. Om je een goed advies te geven moeten we eerst iets over de oorzaak weten. Heb je op een moment van wifi storing uitval op alle wifi apparaten? Of alleen op de wifi van de modem zelf? Zijn alle inlogpunten wel van een eigen netwerk naam voorzien? En heb je de frequenties van alle inlogpunten ook goed gespreid, zodat niet alles op 1 frequentie zit?

Wellicht werkt alles soepeler wanneer je per verdieping 1 goed geplaatst accesspoint gebruikt en wifi in de modem uit zet. Ik laat aan anderen op de Community over of dit een goed idee is 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic