1
Vraag
2
Reacties
mgroen

Level 4
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Tratec FDU-44 signaal versterker

Ik heb momenteel al enige tijd de Tratec FDU-44 signaal versterker in gebruik. 

Echter op een tv doen zich regelmatig storingen voor (beeld hapert/is erg blokkerig), op deze tv zit aangesloten de digitale ontvanger IRHD-5500C, en deze zit weer op de signaal versterker Tratec FDU-44 aangesloten.

Nu kreeg ik het advies de kabel die in de Tratec zit te wisselen (op een andere output punt te zetten). Maar is dat wel zinvol? Hebben de verschillende uitgangspunten verschillende versterkingen? Zo ja wat zijn dan de verschillende sterktes?

 

Mathijs

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je een dergelijke oude versterker hebt, dan kan het mogelijk zijn dat je ook een oud AOP = Abonnee Overname Punt (= eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt) hebt.

Zo ja, dan wordt dit al gratis vervangen door een Ziggo monteur, hij heeft ook deze versterker bij zich en kan die voor je installeren met garantie.
Versterker € 50,00 en aansluiten met de juiste kabels € 15,00.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit is de laatste nieuwe, werkt hier prima.

https://www.allekabels.nl/technetix-tratec/7085/2292570/technetix-fra-752x-s.html

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Nee, dit is een hele oude. Er is geen verschil in output versterking. Is inmiddels vervangen door de Tratec FRA752/X. Deze heeft wel verschillende output sterkten.

mgroen
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

bedankt voor de snelle reactie.

 

Als ik google op FRA-752, krijg ik het advies de Teleste OV-8420 te nemen de FRA-752 is ook alweer verouderd??

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Kan ook. De oude(huidige) Teratec is de /N versie. Die faseert in de loop van het jaar uit wanneer Ziggo over gaat naar de zogeheten Docsis 3.1 specificaties. Uitbreiding van het frequentie spectrum naar 1218Mhz.
De nieuwe Teratec is de /X versie, ook geschikt tot 1218Mhz. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je een dergelijke oude versterker hebt, dan kan het mogelijk zijn dat je ook een oud AOP = Abonnee Overname Punt (= eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt) hebt.

Zo ja, dan wordt dit al gratis vervangen door een Ziggo monteur, hij heeft ook deze versterker bij zich en kan die voor je installeren met garantie.
Versterker € 50,00 en aansluiten met de juiste kabels € 15,00.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit is de laatste nieuwe, werkt hier prima.

https://www.allekabels.nl/technetix-tratec/7085/2292570/technetix-fra-752x-s.html

 

mgroen
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb inmiddels een 2e hands Teleste OV-8420 op de kop weten te tikken, en de Tratec hiermee vervangen. Doordat de Teleste over een aansluiting van +8db versterking heeft, daar de kabel waar de storing op trad op aangesloten. Problemen/storing etc. lijken hiermee nu te zijn opgelost.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP,  veel kijkplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic