wgkub

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Technicolor TC7210 ip-camera's niet intern bereikbaar

om te beginnen, het is een ramp die technicolor!!! nieuw modem gekregen dus......heb al enige jaren een dahua nvr met een 4 tal cameras, werkte altijd perfect (oude modem), nu met de tc 7210 zijn de cameras alleen via een ander netwerk wifi of telefoonprovider te benaderen, niet via het eigen wifi signaal van de bewuste tc7210!! zie ik iets over hoofd kwa instellingen???
20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Waarschijnlijk zie je iets over het hoofd, kan de UpNp functie zijn die uit staat of de Flood detectie.

Misschien even in de hier Technicolor TC7210 kijken of je iets kan vinden.
Meestal lig het in de beveiliging van modem.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nooit problemen gehad met mijn Technicolor TC7210. Die ging helaas stuk en heb nu een Arris Connectbox.
nu met de tc 7210 zijn de cameras alleen via een ander netwerk wifi of telefoonprovider te benaderen

Dat is nu juist een probleem, waar veel gebruikers me worstelen. TC7210 of niet.
Je evt benodigde Port Forwards staan dus kennelijk goed.

Dat er met lokale benadring iets mis gaat, snap ik nog niet.
Kun je iets meer zeggen over hoe je dit doet?
Foutmelding, etc.
wgkub
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt...waarschijnlijk zie ik ook iets over het hoofd...alleen via wifi in eigen netwerk lukt het niet daarbuiten wel...…..wat zie ik over het hoofd??????
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op een systeem met een bekabelde lokale verbinding gaat het wel goed?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Ik vond hier nog iets oudere gebruiksaanwijzing in het Engels maar misschien helpt het.

Handleiding Technicolor TC7210 - Engels
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
wgkub wrote:
….alleen via een ander netwerk wifi of telefoonprovider te benaderen, niet via het eigen wifi signaal van de bewuste tc7210!!...

wgkub

Dit gedeelte komt bij mij wat cryptisch over. Wat bedoelt u met "een ander netwerk wifi"?
Het thuisnetwerk is met de nieuwe /andere modem-router niet hetzelfde netwerk als bij de voorgaande modem-router.
Welke stappen zijn al ondernomen om de camera's met de nieuwe netwerk te laten verbinden?

Wordt er gebruik gemaakt van een (cloud-) server van de fabrikant met een bijbehorende app? Dan kan het zijn dat de info bij uw account of in de app niet meer actueel is nu de camera's "aan een ander netwerk hangen".
Mogelijk geeft de fabrikant instructies (FAQ) hoe te handelen na vervanging van de router.

Een omslachtige methode die zeker zou moeten werken is:
-camera's afmelden in het cloud-account;
-camera's terugzetten naar fabrieksinstellingen (reset).
-alles weer opnieuw installeren en instellen volgens het stappenplan van de gebruiksaanwijzing.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemorgen wgkub ,

Welkom op de Community! Goed dat je ons hebt gevonden voor je vraag!

Hoe gaat het momenteel? Hebben dit tips geholpen?
wgkub
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nieuwe technicolor tc7210 (klotemodem), voorheen via de oude modem had ik toegang tot de camers via wifi en externe toegang(app op smartphone, tablet of pc), nu met een "nieuw odem" kan ik extern dus via mijn ipadres de cameras benaderen doch niet als ik thuis via m'n eigen wifi netwerk wil kijken...……..vreemd, wat doe ik verkeerd, voorheen werkte het wel, bij zigo snappen ze het niet, allemaal onzinnige antwoorden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Had je vorige modem een andere IP range?

Moet je mogelijk iets in de instellingen veranderen om in je huidige modem IP range verbinding te hebben?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Welke camera's heb je?
wgkub
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ten eerste...…………...via extern benaderen modem wel verbinding cameras, via eigen wifi netwerk niet, meestal is het probleem omgekeerd ivm port forwarding.
ten tweede...…………….maakt het uit welke cameras, die zijn nog steeds van dahua, ook met het oude modem waarmee toen wel benaderbaar.
wgkub
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik via de app op mijn smartphone via de telefoonprovider (4G) kijk......zijn ze benaderbaar, maar als ik de smartphone op wifi zet, dan zijn ze niet meer benaderbaar, terwijl internet wel werkt op mijn smartphone via wifi.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Wil je graag geholpen worden? wgkub

Geef dan SVP zoveel mogelijk informatie, wij kunnen hiervandaan niet zien wat er mogelijk speelt en met uitgebreide informatie mogelijk wel.
Blind tientallen adviezen geven heeft geen zin, dan zit er mogelijk precies het goede advies niet bij.
wgkub
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er wordt niet goed gelezen!!
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
wgkub wrote:
ten eerste...…………...via extern benaderen modem wel verbinding cameras, via eigen wifi netwerk niet, meestal is het probleem omgekeerd ivm port forwarding.
ten tweede...…………….maakt het uit welke cameras, die zijn nog steeds van dahua, ook met het oude modem waarmee toen wel benaderbaar.


Wat Be rt zegt. Maakt weldegelijk uit. Ik kan niet ruiken of je de camera's middels het serienummer (SN) of via het IP-adres hebt geconfigureerd. In het geval van IP-adres zijn de poorten belangrijk (waarschijnlijk 80 en 554). Daarom ben ik benieuwd hoe je de portforwarding op de modem hebt ingesteld en wat je in de app hebt ingevoerd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Vermoeden.
In de App staat het externe Ip ingesteld.
Als er een NAT-loopback probleem is met je Modem/Router werkt dit niet via een Wireless verbinding met je interne netwerk.

Nou heb ik heel lang een TC7210 gehad, maar ik ben domweg vergeten of die nou wel of niet NAT-loopback ondersteunde. Geloof van wel & dan is het raar dat dit niet lijkt te werken. Misschien is het iets anders, dat ik nu nog niet kan overzien.
Mijn huidige Arris Connectbox ondersteunt het.

Je kunt voor de zekerheid nog ff testen of gebruik van het interne Ip van de camera wel werkt via Wireless. Dat moet beslist, anders zou het met een 3G/4G verbinding via je Port Forwards ook niet goed gaan.
Aan het gebruik van het Interne Ip heb je dan natuurlijk verder weer niks over een 3G/4G mobiele verbinding...

NAT-loopback aka Hairpinning.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hairpinning
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
wgkub we denken hier graag met je mee! Ik zag dat je nog een topic had aangemaakt over dezelfde situatie. Ik heb daarom de reacties in het topic verplaatst naar dit huidige topic, zodat het gesprek hier wordt vervolgd 🙂
FRVANDEVIJVER

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zelfde probleem gehad, nu een eigen router plus een bridge op TZ 7210 gezet en al mijn 4 camera's werken prima ook op mijn aparte monitor en natuurlijk via de PC
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fijn.
Dt moet idem met een TC7210 kunnen.
Heb je mischien iets over het hoofd gezien?

Uitgelicht topic