Beantwoord

Technicolor modem - verbindingen werken niet meer

  • 28 april 2019
  • 18 Reacties
  • 235x Bekeken

Hallo, gebruik sinds kort de Thompson modem als router. Merk alleen de verbindingen ineens niet meer werken. Zowel WiFi als bedraad. Een reset helpt, maar niet lang daarna weer een probleem. Wie weet wat ik daar aan kan doen?
icon

Best beantwoord door Be rt 28 april 2019, 20:59

Dat lijkt inderdaad vreemd.

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad of een volledige reset gegeven met de resetknop achterop?

Als netwerk hardware veranderd, kan er van alles misgaan in de verbindingen en de opgeslagen info over het netwerk.

Bij een netwerkverandering met een router, schakelde ik altijd alles van de stroom, dan als eerste het modem/router aan en als deze geheel was opgestart één voor één de rest van de apparaten weer aan.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Is de Thomson wel aangesloten op internet? Want het kan zo zijn dat de Thomson zichzelf als default gateway presenteert, dus als hij dan alleen als router gebruikt wordt en niet aan internet hangt, is er geen verbinding.
Jazeker, ik merk doordat er geen Internet is dat er iets mis is. Een herstart zorgt weer voor internet
Heb je de TWG 870? Zal haast wel. De TWG 850 is wel erg ouderwets.
De Wifi van de 870 is bepaald niet meer state of the art.
Wil je daar echt mee verder?
Wat is de snelheid van je abonnement? Als dat 250/25 zou zijn dan heb je daarvoor niet voldoende aan de TWG 870. Voor 50/5 wel.

Ben persoonlijk niet zo'n fan van de ConnectBox, die je als vervanger kunt krijgen.
Maar in dit geval..................

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/
Reputatie 7
Badge +16
Qua wifi mogelijkheden vond ik de Thomson altijd het beste. Dat is nl het enige modem waarbij je de externe antennes kunt vervangen voor betere.

Maar ik dacht dat Thomson al een tijd niet meer geleverd werd. Dus wat is "sinds kort"? 😎
Toen ik lid werd van Ziggo, na jaren gemodder met ADSL van KPN, kreeg ik een Ubee xxxxx. Ook alleen 2.4 Ghz Wireless.
Dat moet dus na het Thompson tijdperk zijn geweest. En ik vind die Ubee ook al zo lang geleden.......
Ik heb de Thompson 7210. Gebruikte hiervoor een Sitecom
https://tweakers.net/pricewatch/621627/sitecom-wlr-9500.html

Maar die had slechter bereik dan de Thompson notabene.
Ai. Blijkt een Technicolor te zijn. Hoe ik bij Thompson kom.. 😳🙈
Praten we hier langs elkaar heen?
Ik ken wel de Technicolor 7210 als Ziggo Modem/Router. Die heb ik en daar is niks mis mee.

De Sitecom die je noemt, lijkt me een eigen Router die in combinatie werd gebruikt
met een Ziggo Modem/Router in Bridge Mode of met een los kabelModem zonder Router. Dat laatste kom je ook nog wel eens tegen.
Het is inderdaad een Technicolor 7210. Daar is nu alles rechtstreeks op aangesloten. Maar dan merk ik dat vaak de verbinding niet meer werkt op een gegeven moment. Sitecom is afgekoppeld
Ai. Blijkt een Technicolor te zijn. Hoe ik bij Thompson kom..
Geeft niks. Ik had je al wat vragen gesteld.
Het is nu duidelijk.

Met de TC 7210 is niks mis. Die heb ik ook en tot genoegen.
Omdat je ook bekabeld uitval hebt van de verbinding is het zinvol ff het centrale Ziggo aansluitpunt (AOP) te gaan bekijken. Er kan iets mis zijn daar of zelfs met de verbindng naar het Ziggo netwerk in de buitenwereld.

Kun je een fottotje maken van de situatie rond het AOP & hier plaatsen?

Inressant zijn ook de Modem Up/Downstream waarden. Die kunnen we hier gaan bekijken.
Waar je die kunt vinden, staat hier:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Een test kan nog zijn de TC rechtstreeks aan te sluiten op het AOP.
Soms lukt dat niet zonder verloopstukje, omdat de connector niet past.
Zoiets moet je dan maar net in huis hebben. Laat anders maar even.

Gr Han
Status
Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

Startup ProcedureProcedureStatusCommentAcquire Downstream Channel LockedConnectivity StateOKOperationalBoot StateOKOperationalConfiguration FileOK SecurityEnabledBPI+
Downstream ChannelChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPowerSNR1LockedQAM256116952000321000000 Hz7.0 dBmV41.4 dB2LockedQAM25616952000241000000 Hz6.2 dBmV40.8 dB3LockedQAM25626952000249000000 Hz6.2 dBmV40.4 dB4LockedQAM25636952000257000000 Hz6.2 dBmV40.9 dB5LockedQAM25646952000265000000 Hz6.4 dBmV41.2 dB6LockedQAM25656952000273000000 Hz6.5 dBmV39.8 dB7LockedQAM25666952000281000000 Hz6.6 dBmV41.4 dB8LockedQAM25676952000289000000 Hz6.6 dBmV41.3 dB9LockedQAM25686952000297000000 Hz6.7 dBmV41.5 dB10LockedQAM25696952000305000000 Hz6.6 dBmV41.5 dB11LockedQAM256106952000313000000 Hz6.8 dBmV41.6 dB12LockedQAM256126952000329000000 Hz7.4 dBmV41.3 dB13LockedQAM256136952000337000000 Hz7.5 dBmV41.2 dB14LockedQAM256146952000345000000 Hz7.7 dBmV35.7 dB15LockedQAM256156952000353000000 Hz7.8 dBmV41.7 dB16Not LockedUnknown0Unknown0.0 dBmV0.0 dB
Upstream ChannelChannelLock StatusModulationChannel IDSymbol RateFrequencyPower1LockedQAM6435120 Ksym/sec44500000 Hz41.8 dBmV2LockedQAM6415120 Ksym/sec58800000 Hz41.8 dBmV3LockedQAM6425120 Ksym/sec52000000 Hz41.8 dBmV4LockedQAM6445120 Ksym/sec36000000 Hz41.8 dBmV
CM IP AddressDurationExpires---.---.---.---D: -- H: -- M: -- S: ----- --- -- --:--:-- ----
Current System Time: Sun Apr 28 18:22:46 2019
Zoiets?

Reputatie 6
Badge +12
@hanh ,

De Thomson TWG870 is inderdaad een oudje maar hij draait hier al jaren perfect. En 250/25 doet hij ook probleemloos.
Reputatie 7
Badge +35
Je dBmV en verdere waarden zien er goed uit. @Mhnl2000

Maar je hebt de TC 7210 achter een versterker hangen en dat gaf hier ook problemen, dat was ooit de standaard installatie, maar dit gaf vaker problemen en nu is de standaard aansluit manier een POA-01 splitter op de AOP en één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker.

Als je contact opneemt met Ziggo sturen zij een splitter met de juiste kabel om hem op de hedendaagse manier aan te sluiten.
Maar het vreemde is wel dat toen ik de router als aansluitpunt gebruikte ik daar geen last van had. Of is dat niet vreemd 😄
Reputatie 7
Badge +35
Dat lijkt inderdaad vreemd.

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad of een volledige reset gegeven met de resetknop achterop?

Als netwerk hardware veranderd, kan er van alles misgaan in de verbindingen en de opgeslagen info over het netwerk.

Bij een netwerkverandering met een router, schakelde ik altijd alles van de stroom, dan als eerste het modem/router aan en als deze geheel was opgestart één voor één de rest van de apparaten weer aan.
Ik ga es proberen. Dank jullie voor het meedenken 😃
Via de resetknop was alles ineens opgelost. Maar vanaf vandaag heb ik een Arras modem gekregen icm Ziggo Next. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Maar bedankt voor het meedenken mensen 😘