1
Vraag
2
Reacties
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Synology Nas DS207+ krijg pat.bestand niet goed

Ik heb tijd geleden een Synology Nas 207+ op de kop weten te tikken, alles erbij,

Als ik hem installeer dan kan ik het synology_88f5281_207+_0518.pat bestand niet neerzetten,
dan roept hij dat ie corrupt is.

Iemand een Idee of de NAS lekker de tent uit doen.

Ik ben software best een kenner maar een NAS is nieuw en via de handleidingen kom ik er niet achter. :wink:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
xGarfieldx-Dave op de site die efok linkt kun je inderdaad de laatste versie downloaden (en de nieuwste assistant), dat is versie 3.1 uit 2014 dacht ik.
Inmiddels -10 jaar na de x07 serie- zit Synology op de recentere modellen op versie 6.2.
Wat ik bedoel: voor binnenshuis gebruik zou het (afgezien van de prestaties) geen probleem mogen zijn, maar als ik jou was zou ik 'm niet direct extern toegankelijk maken (via een VPN kan natuurlijk wel).

Ik heb zelf ook zo'n doosje staan, tegenwoordig meer als archief in gebruik, maar voorheen heeft ie me een hoop plezier gebracht (je kan er zelfs DVD rips mee streamen via DLNA:wink:).

Alvast een tip: zoek even op SMBv1 windows 10, want met de standaardinstellingen krijg je de shares niet meer in je verkenner te zien.
Nog een tip: mocht je er externe (USB) harddisks mee willen delen, formatteer die dan via de diskstation (als ext3); NTFS kan hij ook lezen/schrijven maar door de trage CPU is dat niet echt werkbaar.

Succes ermee!

Bekijk in context

6 Reacties 6
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Is dat wel het goede bestand?
Moet je niet deze hebben?
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS207+#firmware

Heb je de synology assistent er bij? Of doe je het via de webinterface?
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
efok Ik doe het via,de assistent van de Dvd-Rom en daar geeft ie het aan.

Ik zal morgenochtend even je link bekijken. Alvast dank je wel.
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
xGarfieldx-Dave op de site die efok linkt kun je inderdaad de laatste versie downloaden (en de nieuwste assistant), dat is versie 3.1 uit 2014 dacht ik.
Inmiddels -10 jaar na de x07 serie- zit Synology op de recentere modellen op versie 6.2.
Wat ik bedoel: voor binnenshuis gebruik zou het (afgezien van de prestaties) geen probleem mogen zijn, maar als ik jou was zou ik 'm niet direct extern toegankelijk maken (via een VPN kan natuurlijk wel).

Ik heb zelf ook zo'n doosje staan, tegenwoordig meer als archief in gebruik, maar voorheen heeft ie me een hoop plezier gebracht (je kan er zelfs DVD rips mee streamen via DLNA:wink:).

Alvast een tip: zoek even op SMBv1 windows 10, want met de standaardinstellingen krijg je de shares niet meer in je verkenner te zien.
Nog een tip: mocht je er externe (USB) harddisks mee willen delen, formatteer die dan via de diskstation (als ext3); NTFS kan hij ook lezen/schrijven maar door de trage CPU is dat niet echt werkbaar.

Succes ermee!
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je wel bschroeder ik ga straks de tips even doorwerken :blush:
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik ga hier maandag even mee verder, afgelopen dagen enorm druk gehad met andere werkzaamheden. Eigen bedrijf gaat voor ?
Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb de NaS werkend gekregen dankzij jullie hulp. Een vriendin waar deze voor was bedoeld is super blij.

Kan een Moderator een Slotje er op zetten.
Dank je wel alvast.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic