1
Vraag
2
Reacties
Xavi2503

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Statische ARP in Bridge Mode

Hallo allemaal, 

 

ik zit met een klein probleem en hoop dat er hier misschien iemand is die dit herkent of advies op heeft.

Ik gebruik al enige jaren Teamviewer om op afstand in mijn pc's te kunnen inloggen. Omdat ik niet wil dat deze continu draaien heb ik ze ingesteld op slaapstand en alles zo aangepast dat ik deze op afstand ook aan kan zetten.

Gek genoeg werkt dit niet niet helemaal meer zoals het hoort ? 1 keer in de zoveel tijd maak ik mijn pc's schoon en herinstalleer ik deze met een nieuwe Windows. In dit geval niet anders als normaal. Ik stel de netwerkkaart in dat hij bij het ontvangen van een magic packet moet ontwaken, stel de statische ip in Windows, schakel het snel opstarten uit bij de energiebeheer, en zorg ervoor dat de router de instelling heeft voor de portforwarding naar de ip van desbetreffende pc, en reserveer tevens het ip adres in mijn router…. easy peasy zou je zeggen want he het werkt altijd 😛

 

Nou komt het mooie lokaal (LAN) werkt alles soepel zelfs als de pc al langere tijd in slaapstand staat geen probleem 1 druk op de knop op me telefoon en hoor hem aangaan...... maar. Zodra ik hem wil inschakelen via mijn public adres die ik verkrijg van Ziggo of via een DDNS Account van NO-IP kan ik dit via de WAN doen binnen 5 min nadat hij in slaapstand is gegaan. Wacht ik langer heb ik totaal geen response en gaat de pc dus ook niet aan. Je zou denken hmmm probleem in de pc ? verkeerde energie instelling of zo ?? Heb een andere pc gepakt precies hetzelfde. Ben verder gaan kijken in me router ook daar geen rare dingen kunnen vinden. Ik heb een modem in bridge modus staan die uit de bridge modus laten halen door Ziggo en een reset gedaan op de Connectbox en weer terug laten zetten in bridge mode door Ziggo resultaat ...probleem is nog het zelfde.

Na veel rondvragen op forums opzoeken via youtube, google enz enz enz geeft iemand mij aan he het kan een ARP probleem zijn. Hoe hij het vervolgens omschrijft is precies het probleem wat ik heb ! 

 

Nou gaat mijn kennis niet erg ver mbt tot routers dus ben hier en daar aan het zoeken hoe ik aldus een statisch ip moet invoeren in mijn router. Heb een filmpje gevonden die het zelfde probleem als ik heb omschrijft met daarbij de oplossing via ARP. Maar jammer genoeg is dat menu weer anders dan de mijne waardoor ik het niet voorelkaar krijg, maar we geven de moed niet op en gaan daar nog verder onderzoek uit. 

Op 1 van de forum's wordt er op een gegeven moment een opmerking gemaakt “check met Ziggo dit blijkt een bekend probleem bij hun te zijn”. Nou staat mijn modem dus wel in bridge mode waarin zou betekenen dat die hier geen last van zou moeten hebben (lijkt mij) maar he nooit geschoten is altijd mis. 

 

Dus zoals jullie zien ben aardig ten einde raad, en ben toch opzoek naar iemand met een suggestie, advies of zelfs een oplossing. Zit er tevens over na te denken om een custom firmware zoals dd-wrt op mijn router te installeren maar weet dus niet of dit van toegevoegde waarde is. 

 

Hoop dat jullie mij kunnen helpen 🙂 alvast bedankt

 

Ik werk met :

Router: Netgear Nighthawk R7800
Modem: Ziggo Connectbox (in bridge modus)
Pc: 2 desktops

1 Selfbuild met daarin een MSI Z77-G43A Moederbord
1 HP 7300 Elite MT

Beide beschikken over een onboard Realtek netwerkkaart 

 

flimpje Youtube ARP oplossing voor de gene die er misschien wel wat aan heeft

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Xavi2503

Voor uitleg van waarom WOL misgaat via het externe Ip, zie: link

Bekeek het Manual van je Nighthawk en vond op pagina 53 zie plaatje.
Dat is een Static ARP Table, maar vermoedelijk helaas niet beschikbaar in jouw Nighthawk.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@hanh  weet hier ook veel van, mogelijk kan hij ook even meedenken als hij online is.

Even vanaf het begin: een Magic Packet heeft port forward 9 nodig naar je PC om je PC te kunnen bereiken.
Is dat ingesteld?

Xavi2503
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt klopt poort 9 staat geforward in de router op poort 9 op udp protocol zoals Teamviewer dat ook vereist, tcp en beide tegelijk zijn ook uitgeprobeerd. Binnen mijn netwerk reageert hij dus ook, ook na langere tijd. Het gaat juist om de reactie via WAN als ik die bijvoorbeeld met mijn mobiel via de 4g een magic packet verstuur dan reageert de pc niet als deze al langer als 5 min in slaap stand staat 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas weet ik te weinig van de ARP af, daar is@hanh beter in.

Het lijkt wel of de router de “verbinding” (ARP lijst) verliest na 5 minuten.

=====================================================

Ik heb altijd NIC's gehad die aan kon blijven en de verbinding hardwarmatig in stand hield om een Magic Packet te ontvangen.

In het BIOS aan: Via LAN uit slaapstand halen?

Of: Via Wifi uit slaapstand halen?

In de eigenschappen van de Netwerkadapter:
ARP-ontlading aan
Ontwaken door Magic Packet aan

En dan blijven de NIC lampjes branden, zelfs als de PC via Windows uitgezet is en start de PC en Windows op met een Magic Packet, maar die functies moeten wel in je BIOS en op je NIC zitten.

Vanaf Windows XP werk ik al op deze manier en dat is knap handig, je kunt de PC op afstand echt aanzetten, maar ook weer uitzetten met: shutdown /f /s in de command prompt of met een klein shutdown programmaatje.

=====================================================

Ben benieuwd of dit bij jouw ook zo kan werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je HP 7300 Elite MT heeft die Wake from S5 (= Windows afsluiten en weer opstarten na Magic Packet) functie wel on board zie ik in de gebruiksaanwijzing pagina 171: 
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03550633

Disable the S5 Maximum Power Saving option in Computer Setup. Select Power > Hardware Power Management > S5 Maximum Power Savings.

Enable the S5 Wake on LAN option in Computer Setup. Select Advanced > Device Options > S5 Wake on LAN.

 

Ik kan niet vinden of je MSI moederbord en BIOS dit heeft.

Ooit bij mijn MSI moederbord wel, maar dat is 10 jaar geleden.

Xavi2503
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt  ja in de bios idd ingesteld om via LAN te ontwaken, En

ARP-ontlading aan

Ontwaken door Magic Packet aan

Maar zodra hij in slaapstand gaat gaan de lichtjes van de nic wel uit. Hij reageert wel op de lokale magic packet. 

 

Ja die instellingen had ik idd ook gezien, ergens denk ik toch dat het hem in de router zit.

Ik heb er 1 kunnen lenen een linksys om uit te sluiten of het dus de router is of niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de NIC lichtjes uitgaan, kun je dan wel langer dan na 5 minuten de PC opstarten met een Magic Packet?

Ik zet de PC uit met Afsluiten en heb de slaapstand zelfs uitgezet in Windows, want de slaapstand gaf hier problemen, en met een Magic Packet gaat de PC gewoon aan.

Xavi2503
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de LAN dus wel niet via de WAN, 

Is zeker een optie om te overwegen. Ga eerst die andere router proberen om dit uit te sluiten en  anders wordt het weer verder zoeken.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Xavi2503

Voor uitleg van waarom WOL misgaat via het externe Ip, zie: link

Bekeek het Manual van je Nighthawk en vond op pagina 53 zie plaatje.
Dat is een Static ARP Table, maar vermoedelijk helaas niet beschikbaar in jouw Nighthawk.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic