Beantwoord

Sonos werkt niet in combinatie met Arris Connectbox

• 25 februari 2019
  • 486 Reacties
  • 26603x Bekeken

Toon eerste bericht

486 Reacties

Reputatie 7

@Ardy - Hi Thomas, een ander modem zal het probleem niet oplossen.

Eén Sonos speaker levert namelijk geen problemen op, pas als je twee Sonos speakers bekabeld aansluit ontstaan er met de oude software problemen. Jij hebt maar één Sonos speaker, bovendien via wifi verbonden én je hebt de nieuwe software op je modem. Ik vermoed dat de speaker zelf een goede reset nodig heeft.

Hier precies hetzelfde probleem: was een paar maanden geleden opgelost met een software update op mijn Arris modem, na een tel. met de helpdesk. Een paar maanden geen last gehad, deze week al weer 3 keer de verbinding met Sonos verbroken, met als gevolg het rebooten van het modem, om Sonos weer aan de gang te krijgen. Zou graag ook een modem ontvangen dat een normale verbinding met mijn Sonos systeem zou kunnen behouden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten, Paul

Reputatie 7

@paul.klerkx - Hi Paul, als hetzelfde probleem in de nieuwe software aanwezig zou zijn had ik verwacht dat je direct weer dezelfde problemen had ervaren. Niet dat dat na 3 weken ineens weer opspeelt…

Ik zie dat er afgelopen dinsdag (19-11) wel problemen zijn geweest in het netwerk (of onderhoud). En jouw modem heeft überhaupt geen stabiele verbinding (de US SNR zakt regelmatig in), daar zou ik eerder de oorzaak zoeken. Je kunt een nieuw topic openen om dit verder te bespreken (of contact opnemen met de Klantenservice), een foto van je hoofdaansluiting is daarbij erg handig zodat we ook kunnen zien hoe het modem aangesloten is. 

Beste Ziggo,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Sonos play 5 gen 2.

Deze heb ik bedraad aan moeten sluiten omdat het via de wifi niet ging.

Nadat dit gelukt was kon ik de draadloze verbinding instellen, dit werkte dezelfde avond prima, echter de volgende dag kon ik geen verbinding meer krijgen.

De radio programma's die ik reeds geïnstalleerd had  kon ik wel blijven luisteren. Na verscheiden keren een reset van zowel de modem als de Sonos te hebben gedaan blijft het probleem hetzelfde.

De helpdesk van Sonos vertelde mij dat het aan de Arris modem ligt, ik moest het Ziggo bellen om te vragen of ze ipv6 zouden willen uitschakelen zodat ipv4 in werking zou treden.

Nog beter zou het zijn om een Compal modem aan te vragen omdat deze wel goed zou werken, ze waren al op de hoogte van dit probleem.

Gisteren met Ziggo gebeld en zij vertelden dat ipv6 reeds al was uitgeschakeld maar dat er een update is geweest van de modem. Toen heeft hij een reset uitgevoerd en daarna heeft het een tijdje gewerkt, helaas was de verbinding in de avond weer weggevallen.

Die zelfde avond contact gehad met de chat helpdesk en zij vertelden mij dat ik het beste via deze community een Compal modem kon aanvragen, dus bij deze graag een omruilverzoek van de Arris modem naar een Compal modem.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, AntonP

Welk Firmware draait er op je Arris?
Zie het Beste antwoord van Mark aan het begin van dit Topic.

Reputatie 7

Hoi @AntonP, jouw Arris modem omruilen voor een Compal heeft geen zin. Je hebt één Sonos speaker die bovendien via wifi verbonden is en je hebt de nieuwste software al op de Arris. Het probleem tussen Sonos en dit Arris modem speelt pas als je meerdere Sonos speakers bekabeld op het modem aansluit (met de oude software).

Ik vermoed dat de wifi verbinding hier roet in het eten gooit, lees dit topic eens door en pas alle tips & trucs toe!

dag, ook ik heb problemen met Sonos.

Welke sonos speakers heb je allemaal? ik heb 2x Sonos one

Hoe zijn deze met het internet verbonden? via Wifi .. 

Welke problemen ervaar je precies? de sonos one heeft geen verbinding met internet. speakers kan ik niet registreren.

ondanks dat er een nieuwe software op de modem staat (9.1.1902.203), alsnog geen verbinding.

dag, ook ik heb problemen met Sonos.

Welke sonos speakers heb je allemaal? ik heb 2x Sonos one

Hoe zijn deze met het internet verbonden? via Wifi .. 

Welke problemen ervaar je precies? de sonos one heeft geen verbinding met internet. speakers kan ik niet registreren.

ondanks dat er een nieuwe software op de modem staat (9.1.1902.203), alsnog geen verbinding.

Hebben de speakers nog nooit wifi-verbinding gehad? Wellicht dat je hetzelfde probleem hebt als wat ik had.

@harmmoorlag Het Arris/Sonos probleem is opgelost door de laatste Firmware Update van de Arris 9.1.1902.203.
Heb je die al?

Zo ja, dan je probleem voorleggen in een ander Topic.
Zo nee, Factory Reset proberen om die Update te krijgen. Zie plaatje.
Gebruik Backup/Reload om te kunnen herstellen dat je instellingen verloren gaan bij zo'n Reset.

Lekkere helpdesk: “u moet IPv6 uitzetten”. Worden er anno 2019 nog door sonos nog producten gemaakt die geen IPv6 ondersteunen? En dat probleem dan bij een provider neerleggen. 

Het maakt niet uit als die Sonos stuff IPv6 niet ondersteunt. Dat hobbelt normaal wel mee.
De prestaties van de Sonos Helpdesk vallen inderdaad, uh, wat tegen, als ik daar wat reakties over lees.

Reageer