Beantwoord

Sonos werkt niet in combinatie met Arris Connectbox

• 25 februari 2019
  • 477 Reacties
  • 24753x Bekeken

Toon eerste bericht

477 Reacties

Hallo Mark mijn Sonos systeem werkt weer na 1 gewacht te hebben zijn alle Sonos speakers weer gevonden. Vriendelijke groeten AntoniusHendriks

Hallo Mark mijn Sonos systeem werkt weer na 1 gewacht te hebben zijn alle Sonos speakers weer gevonden. Vriendelijke groeten AntoniusHendriks

Zal met een arris connectbox niet lang meer duren voordat het systeem weer uitvalt helaas...

Reputatie 7

Fijn @AntoniusHendriks, mochten er toch opnieuw problemen optreden hoor ik het graag. Dan met de omschrijving van welke Sonos speakers je hebt, hoe deze verbonden zijn met het modem en welke problemen je ervaart.

@Liwester - Niet alle opstellingen hebben last van deze bug. Als je thuis één Sonos speaker hebt of meerdere die allemaal via wifi met het modem verbonden zijn is er geen enkel probleem. Pas wanneer je meerdere Sonos speakers bekabeld aansluit op de Arris Connectbox treden er problemen op.

Zoals ik in het antwoord van Sonos lees wat jij hebt gepost heb jij thuis een Sonos Boost (bekabeld aangesloten op het modem) en maken de overige Sonos speakers via wifi verbinding met de Boost. Het modem ziet die wifi verbinding tussen de Boost en de speakers echter niet, hij ziet één kabel waarop een heleboel Sonos speakers verbinding maken en dat levert dus problemen op.

Ik stuur je een Compal Connectbox toe!

@Mark Ziggo Duidelijk verhaal. Heel erg bedankt voor uw hulp, ik laat weten of mijn probleem is opgelost.

Mvg,

E Westerduin

Hallo,

Ook ik zou graag een andere modem ontvangen dan de Arris die we nu hebben. Sonos, PlayStation én kobo e-reader functioneren sinds overstap naar ziggo niet meer op WiFi…

Groeten, annemarie 

Reputatie 7

Hoi@Annemarie2342, vervelend dat je problemen ervaart met deze apparaten, maar dat ligt niet per se aan het Arris modem. Jouw modem omruilen voor een nieuwe zonder verdere analyse van het probleem zou volledig willekeurig zijn en geen enkele garantie geven op een oplossing. Eerst duidelijkheid over de oorzaak, dan de juiste stappen zetten om dat op te lossen.

Welke Sonos speakers heb je in huis, hoe maken deze verbinding met internet/het modem en welke problemen ervaar je precies?

Edit: Je hebt ook al een eigen topic gemaakt zie ik, laten we de troubleshoot daarin voortzetten.

Beste @Mark Ziggo ,

Na weken lang Sonos apparatuur opnieuw instellen en opnieuw opstarten, heb ik eindelijk dit forumdraadje gevonden. Ik heb een Arris modem, 5 Sonos speakers en 1 Sonos Boost. Alleen de Boost is aangesloten met een netwerkkabel aan het Arris modem. Iedere dag moet de Boost uit en aangezet worden om alles weer aan de praat te krijgen. Ik heb 1 Playbase, 4 Play:1 en 1 Sonos Boost. Ik had eerst een Sonos Bridge en dacht dat die kapot was, vandaar dat ik vorige week een nieuwe Sonos Boost heb gekocht. Ik dacht dat alles eindelijk werkte, en een dag later begonnen de problemen weer. De Sonos Boost blijft wel aan, maar het lijkt alsof er geen communicatie meer mogelijk is tussen de Boost en het netwerk (de Sonos app geeft aan dat er geen Controller gevonden wordt).

Mijn probleem lijkt volgens mij dus erg op dat van @Liwester . Graag hoor ik of er nog meer informatie nodig is. Ik had telefonisch contact opgenomen met Ziggo maar die konden me niet verder helpen.

Met vriendelijke groet

@Snoopy1957 Goedemorgen,

Ik had exact dezelfde problemen als welke jij hierboven schetst.

Ik heb gisteren het nieuwe Compal modem geinstalleerd welke ik van @Mark Ziggo heb mogen ontvangen en ben van alle problemen af.

@Mark Ziggo nogmaals heel erg bedankt voor de service!

Mvg,

E Westerduin

@Liwester  top, ik hoop op een soortgelijke oplossing! Ik wacht rustig een antwoord van@Mark Ziggo  af.

Hopelijk nu in juiste forum...:

Ik heb al lange tijd wifi problemen die nu -als laatste strohalm- schijnen te liggen aan een Arris modem dat blijkbaar stoort icm Sonos. In mijn geval valt de wifi dus regelmatig weg en/of heeft zeer lager snelheden. Na diverse helpdesk gesprekken, 2 monteurs en wederom een helpdesk iemand uiteindelijk te horen gekregen dat ik dan een Compal modem nodig heb. Dit is niet aan te vragen via de helpsdesk maar alleen via dit forum (is dit niet wat vreemd?).

Dus bij deze: ik wil mijn arris modem graag omruilen voor een Compal.

Ik ga er overigens vanuit dat dit kosteloos is, zo niet dan svp graag vooraf aangeven. (Ik kan me bijna niet indenken dat dit er nu “ iemand” bij Ziggo is die dit oppakt, maar goed - laatste strohalm...)

Uiteindelijk via de klantenservice doorverwezen naar de Community met het volgende probleem:

Ondanks ik al 2 jaar dik betaal voor Ziggo Max heb ik hier altijd problemen met internet gehad. (wifi én bekabeld) Via de KS begreep ik dat dit komt door mijn Arris modem (?) in combinatie met (meerdere) Sonos speakers.

Uiteindelijk beland op dit forum, en hopelijk op de juiste plek!

Het is een enorme ergernis en ik stond op het punt om Ziggo vaarwel te zeggen. Tot er nu toch blijkt dat ik een mogelijke oplossing is. Bij de klantenservice zeiden ze al dat de Arris vervangen dient te worden door een ander merk en type (?) maar dat zij deze niet mogen wisselen.

Nou zie ik mijn probleem soort van hier paar keer voorbij komen en zie ik jou ( @Mark Ziggo ) als grote verlosser telkens! ;)

Snap je mijn probleem? En ben jij bij machte om mijn modem te laten wisselen? Of heb je meer informatie nodig? Waar iedereen hier alleen last schijnt te hebben van een haperende Sonos, heb ik dus enorm traag wifi én sonos storingen. Ik betaal voor 500 Mbps maar krijg (zelfs ‘s nachts) maximaal tegen de 100 Mbps bizar.

Hoor graag of wisselen de moeite is, of dat ik Ziggo echt waarwel moet zeggen. En bijvoorbeeld dank voor de moeite!

Groet, Felix

Ik heb ook problemen met de Sonos. Denk dat ik ook ander modus nodig heb. Wie kan dat nakijken en een Compal opsturen?

Ik heb ook problemen met de Sonos. Denk dat ik ook ander modus nodig heb. Wie kan dat nakijken en een Compal opsturen?

Contact gehad met klantenservice en het klopt. Ze verwijzen me naar deze community. @Mark Ziggo voor een modem die zonder problemen met de Sonos kan verbinden

Beste @Mark Ziggo , 

Ik heb thuis ook een Ziggo Router (de staande witte) in combinatie met een extra Ziggo versterker. Daarnaast in huis een SONOS Boost, 4x een One, 2x een SONOS 3 en een SONOS playbar. Nu mijn modem diverse malen opnieuw te hebben geinstalleerd. Toch maar eens verder gaan zoeken totdat ik deze groep tegenkwam en veel herkenningen. Ik heb de app Fing op mijn telefoon staan en zie dat de connectie met de IP adressen van de Sonos iedere keer weg is. Op het moment dat ik de SONOS boost reset dan ik het er even weer en valt dan na verloop van tijd weer weg. Is dit ook op te lossen met een ander modem? Dan hoor ik dat graag.

Hallo @Mark Ziggo,

Ik heb sinds ik verhuisd ben en wifi heb van Ziggo problemen met mijn Sonos.
Alles is via een Boost verbonden en als ik op mijnziggo kijk staat daar dat alles bedraad is. Nu ik er eens goed voor ben gaan zitten om mijn probleem op te lossen liep ik tegen dit topic aan.

In mijn ogen heb ik exact hetzelfde probleem als @Liwester. Ik kan elke keer mijn wifi of boost aan en uit zetten en dan doet Sonos het weer een dag of 2. Als ik het allemaal zo lees lijkt de oplossing te zijn als ik een andere connectbox van Compal zou ontvangen. 

Wat voor molen moet ik hier voor in gaan om dat voor elkaar te krijgen en mijn probleem om te lossen?
Ik lees dat de klantenservice hierover bellen weinig zin heeft. Ik hoor het graag.

Reputatie 7

@Snoopy1957 @srnvisscher - Duidelijk verhaal, ik stuur jullie een Compal Connectbox toe!

@BrancoNL - Of dit al jouw wifi problemen op gaat lossen weet ik niet, maar ik zie wel dat je meerdere Sonos speakers bekabeld hebt aangesloten op de Arris Connectbox. Dat kan problemen opleveren dus ik ruil je modem om voor een Compal Connectbox. Hopelijk blijkt dit inderdaad de oplossing te zijn!

@FelixR - Ik zie bij jou wel veel Sonos speakers die via wifi verbonden zijn met het modem, aangezien je al problemen hebt met wifi is het niet gek dat je Sonos speakers daar ook last van hebben. Maar of dat wordt veroorzaakt door de Sonos speakers? Daarvoor ben ik erg benieuwd of je ook Sonos speakers bekabeld op je modem hebt aangesloten.

@Mar1972 - Welke Sonos speakers heb je allemaal? Hoe zijn deze aangesloten op internet? Welke problemen ervaar je precies?

@Ericvanes - Ook bij jou is het wel duidelijk dat de Compal Connectbox je verbinding zal verbeteren, ik stuur er een op, maar het signaal tussen ons en jouw modem is daarnaast ook erg slecht. Ben je in de laatste 8 weken verhuisd? Dan heb je nog recht op de gratis installatiegarantie.

Bedankt @Mark Ziggo . Ik laat weten of het gelukt is!

@Mark Ziggo Dat is super om te horen. Dan wacht ik de nieuwe box graag even af. Wat betreft het signaal tussen Ziggo en mijn Modem, zonder dit topic teveel van onderwerp te veranderen, kan ik hier iets aan doen of wat voor oorzaken kunnen hier aan hangen? Ik woon er nu 5 maanden, niet meer binnen de 8 weken. Dus de garantie gaat niet meer op.

Welke sonos speakers heb je allemaal? 

Hoe zijn deze met het internet verbonden? 

Welke problemen ervaar je precies?

@Mark Ziggo ik heb 2 Sonos one speakers, een soundbar en een bridge. De bridge bekabeld via modem en de rest via Wi-Fi .

Het probleem is dat de speakers en de soundbar continue verdwijnen in de app. Ik moet ze dan opnieuw toevoegen of modem/wifi uitzetten en weer aansluiten. 

De bridge of boost. Hoe je het ook noemt?

Ha@Mark Ziggo ,

Dank voor je reactie. Ik vind het per definitie vreemd allemaal 😉 onderstaand antwoorden op je vragen:

Ik heb een paar types 1 en een 5. (En wilde het nog verder uitbreiden eigenlijk..)

Allemaal via WiFi 

Internet is bijzonder traag.

Verbinding is ook niet overal even stabiel. Heb al verschillende oplossingen geprobeerd (via Apple AirPort onder andere) maar bereik en stabiliteit zijn in principe ok. De snelheid is echt het probleem. Betaal voor ‘Max’ maar ervaar zelfs naast de router via WiFi of bedraad zelfs niet meer dan 100mbps! Op verschillende momenten.

Klantenservice zag ook de Sonos speakers en verwees direct naar de community en zei dat de router niet met Sonos kan, maar dat zij niet konden vervangen..

Dank je! Groet Felix

Nb. Bij verdwijnen ook vaak de speakers uit de app, maar dat heb ik nog niet zozeer als lastig ervaren. Wel dat ik ‘groepen’ opnieuw moet maken.

@Snoopy1957 @srnvisscher - Duidelijk verhaal, ik stuur jullie een Compal Connectbox toe!

@BrancoNL - Of dit al jouw wifi problemen op gaat lossen weet ik niet, maar ik zie wel dat je meerdere Sonos speakers bekabeld hebt aangesloten op de Arris Connectbox. Dat kan problemen opleveren dus ik ruil je modem om voor een Compal Connectbox. Hopelijk blijkt dit inderdaad de oplossing te zijn!

@FelixR - Ik zie bij jou wel veel Sonos speakers die via wifi verbonden zijn met het modem, aangezien je al problemen hebt met wifi is het niet gek dat je Sonos speakers daar ook last van hebben. Maar of dat wordt veroorzaakt door de Sonos speakers? Daarvoor ben ik erg benieuwd of je ook Sonos speakers bekabeld op je modem hebt aangesloten.

@Mar1972 - Welke Sonos speakers heb je allemaal? Hoe zijn deze aangesloten op internet? Welke problemen ervaar je precies?

@Ericvanes - Ook bij jou is het wel duidelijk dat de Compal Connectbox je verbinding zal verbeteren, ik stuur er een op, maar het signaal tussen ons en jouw modem is daarnaast ook erg slecht. Ben je in de laatste 8 weken verhuisd? Dan heb je nog recht op de gratis installatiegarantie.

@Mark Ziggo 

Hi Mark, dank je wel voor het toezenden van de nieuwe router. Ik heb even opgezocht wat de ervaringen met deze router zijn. Maar die zijn nog niet ronduit positief zie oa https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/ dit kan natuurlijk een oudere variant zijn. De router die je nu afstuurt zal dus beter zijn icm Sonos maar hoe zijn de ervaringen tegenwoordig? Is dit een nieuwere versie?

Ik heb twee sonos one speakers via wifi verbonden en een sonos soundbar bedraad aangesloten

Iedere dag worden de sonos speakers uit het WiFi netwerk gegooid.

het WiFi netwerk zelf blijft gewoon beschikbaar.

ik heb een Arris Connectbox.

is het voor mij ook een optie om een Compal connexionbox te ontvangen?

ik word er best wel chagrijnig van als steeds mijn muziek uitvalt.

vandaag ook een monteur op bezoek gehad deze adviseerde ook de compal connectbox.

met vriendelijke groet,

Corné Kölker

@Mark Ziggo 

mark, is er nog nieuws?

vanmiddag had ik zelfs maar een downloadsnelheid van 9mbps! 4g is over het algemeen stabieler en sneller dan die 90 euro die ik weggooi aan Ziggo internet.

los van dat ik het een hele vreemde manier van doen vind dat ik niet door de klantenservice geholpen wordt, maar wordt verwezen naar een forum. Begin ik toch behoorlijk chagrijnig te worden dat het zo traag is.

Welke sonos speakers heb je allemaal? Play 5 en soundbar

doormiddel van  ethernetkabel

de modem klapt eruit (geen WiFi)

@Mark Ziggo ik heb 2 Sonos one speakers, een soundbar en een bridge. De bridge bekabeld via modem en de rest via Wi-Fi .

Het probleem is dat de speakers en de soundbar continue verdwijnen in de app. Ik moet ze dan opnieuw toevoegen of modem/wifi uitzetten en weer aansluiten. 

De bridge of boost. Hoe je het ook noemt?

Waarom heb je die bridge er tussen zitten?

Volgens mij is dat met jouw opstelling helemaal niet nodig.

Als je b.v alleen de soundbar bedraad aansluit is dat meer dan genoeg, dan ontstaat er een eigen Sonos wifi netwerk

Dat is een veel stabieler netwerk.

Reageer