Ik zie dat jouw Sonos box geen verbinding kan maken met 5GHz, die is dus gebonden aan het 2.4GHz netwerk en die frequentie is erg druk want ook andere technieken naast wifi maken hier gebruik van. Probeer het 2.4GHz netwerk zo veel mogelijk te ontlasten door alle apparaten die dat kunnen met het 5GHz netwerk te verbinden.
Jouw modem zendt twee wifi netwerken uit, 1 op 2.4GHz en 1 op 5GHz. Als die dezelfde naam hebben zie je op je apparatuur ook maar 1x dat netwerk en het apparaat beslist vervolgens op welke frequentie hij verbinding maakt.
Maar als je de netwerknaam van 1 van beide aanpast (bijvoorbeeld: “Ziggo-123 2.4” & “Ziggo-123”) dan zie je twee netwerken op de apparaten die beide frequenties ondersteunen. Je moet het ‘nieuwe’ netwerk dan wel instellen op alle apparaten natuurlijk. Ik zou in jouw geval de naam van het 2.4GHz netwerk aanpassen, dan hoef je alleen de Sonos opnieuw te verbinden (en misschien nog een enkel ander apparaat wat niet met 5GHz overweg kan). Maar dan hoef je niet al je iPads opnieuw in te stellen en maken ze altijd verbinding met 5GHz.
Hier een handleiding (waarin de naam van het 5GHz netwerk aangepast wordt, je mag het natuurlijk andersom doen zoals bovenstaande suggestie, zelfde principe).
Je kunt ook kijken of een ander wifi kanaal niet stiekem nog beter werkt, hij staat nu automatisch op kanaal 1, maar probeer ook kanaal 6 of 11 (handleiding).
Ook werkt b/g/n misschien beter voor deze Sonos dan g/n, ik kan niet precies vinden wat de specificaties zijn van de Play5 Gen1.
Laat de bandwidth in ieder geval op 20MHz staan.