Vraag

SONOS problemen - opnieuw opstarten router

Hallo allemaal,

kan iemand mij met het volgende probleem helpen: nieuwbouwhuis met nieuwe router van ZIGGO (TG2494LG-ZG) en 6 speakers van SONOS en een SOUNDBAR van SONOS.
Iedere ochtend moet ik de router opnieuw opstarten om van SONOS gebruik te kunnen maken. Dit gaat dan een paar uur goed en dan opeens stopt SONOS er mee en krijg ik diverse foutmeldingen (kan geen verbinding meer maken).
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

4 Reacties

Reputatie 7
Hoi MikeR, welkom op onze Community.

Er speelt een heel specifiek probleem als je meerdere Sonos apparaten bekabeld aansluit op bepaalde modems, sluit de omschrijving in dit topic aan bij jouw probleem en kun je het daarmee oplossen?
Hi Mark, helaas nog geen oplossing voor dit probleem. Ter info: wij hebben alle sonos boxen via WiFi met welnaad verbonden.
Wel heb ik opgemerkt dat er maar (Max) 3 apparaten tegelijk verbonden kunnen zijn met de router (via instellingen).

Lastig probleem; heb al heel wat geprobeerd en ben al meer dan 3 weken hiermee bezig.

Groetjes

MikeR
Reputatie 6
Badge +13
@MikeR

Je hebt toch niet ook de Mediabox met het Ziggo-modem verbonden hé? Kans is groot dat je dan twee DHCP-servers actief hebt in het thuisnetwerk. Dat geeft ook dit soort problemen.
Zie eventueel deze link.
Nee, we hebben de mediabox nog niet eens aangesloten (kijken tv via Apple tv)...

Reageer