Vraag

SONOS play:1 en play:5 wordt niet geaccepteerd door Arris modem/router

Ik heb een Arris modem/router. Daarop heb ik allerlei apparaten waaronder een bekabelde SONOS Connect.
Vorig jaar zomer kreeg ik problemen met een onbedrade Play:5; met bedrading ging dat goed tot oktober. Toen zorgde de communicatie tussen de Play:5 en de router voor zeer slecht of geen internet. Ik ging er toen vanuit dat de Play:5 stuk was en heb het apparaat afgekoppeld. Vanaf dat moment ging het weer prima, ook met de SONOS Connect.

Vorige week heb ik een play:1 gekocht omdat ik toch weer wat geluid in de slaapkamer wilde. Ik krijg dit apparaat echter met geen enkele mogelijkheid aangesloten. De router herkent het apparaat wel en neemt het zelfs op in zijn netwerk, echter tot werking komt het niet. Ik heb het apparaat zelfs een eigen IP-adres gegeven, maar ook dat levert niets op.

Wat ik ook heb geprobeerd is de Connect los te koppelen en te kijken of het wel zou lukken met mijn iPad en de Play:1.... Zelfde verhaal: het apparaat staat wel in het lijstje van aangesloten apparaten op de router, maar maakt komt niet in werking....

NB Inmiddels blijkt dat de "oude" play:5 ook nog werkt op het KPN-netwerk van mijn buren; gelukkig nog niet weggedaan, maar al wel een play:1 gekocht.... balen!
Net contact gehad met iemand van de servicedesk die het probleem herkent, maar mij zelf geen andere router kan toesturen, omdat ik dan waarschijnlijk toch weer een Arris zou krijgen. Advies: bediscussieer je punt op de Community. Van daaruit kan men wel tot het toesturen van een ander merk router overgaan.

Ben benieuwd naar jullie reactie........

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +16
Beste @HWJvO,

In het verleden staat bij mij bekend dat er iets was tussen de Sonos en Arris connectbox maar dit was volgens mij opgelost, weet dit niet 100% zeker.

Zijn uw Sonos producten helemaal up-to-date?

MVG
SONOS producten zijn allemaal uptodate. Heb inmiddels weer gebeld met helpdesk van Zioggo. Binnenkort komt een monteur een ander modem installeren. Als dat niet helpt ga ik over naar een andere provider...

Reageer