1
Vraag
2
Reageer en help mee
Tsmz

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sonoff schakelaar maakt geen verbinding

Hallo,

Ik heb Sonoff Wifi smart switches willen installeren, alleen wordt op de een of andere manier de verbinding geblokkeerd. Mijn wifi kanaal staat op automatisch en hierop maken de schakelaars geen verbinding. Ik heb vervolgens mijn wifi kanaal op 7 gezet en hierop lukt het wel en bleef de schakelaar verbonden. Je zou zeggen probleem opgelost, maar vervolgens lag mijn hele internet eruit en heb ik een reset ontvangen waarna ik weer internet heb.

Ik zou dus heel graag die schakelaars aan mijn wifi willen hangen, maar ik kom er niet aan uit. Iemand van jullie tips?
17 Reacties 17
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Tsmz, welkom op de Community! Frustrerend dat het installeren van de Sonoff Wifi smart switches niet zo soepel verloopt. @Community, ik zie dat hier nog niemand op gereageerd heeft. Wie kan Tsmz hierin assisteren?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kijk eens met een Wifi-analyzer welk van de kanalen 1, 6 of 11 het minst door andere gebruikers wordt beïnvloed in uw omgeving en gebruik dat. Als u een ander kanaal kiest heeft u meer kans op interferentie.
Tsmz
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor het antwoord, maar ook dat heeft geen resultaat. Heb nu bijna alles al geprobeerd. Een vriend van mij heeft ook ZIGGO en daar werkt het wel. Hij heeft mij zijn router settings doorgestuurd en wat mij opvalt is dat hij IPV-6 firewall heeft en ik IPV-4. Zou dat iets uit kunnen maken?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee. Het hebben van wel/niet IPv6 maakt voor wat jij wilt niet uit.
Gr Han
Tsmz
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Thanks voor het antwoord Han. Heb nu TP-Link HS100 besteld. Morgen eens even kijken of deze het wel gaat doen. Kan het ook aan de internet aanbieder liggen? Dat ik bijvoorbeeld bij KPN het wel voor elkaar krijg?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Hebben de SIDDs voor 2.4 en 5 Ghz gelijke namen?
Maak ze dan eens verschillend.
Die sonof kan waarschijnlijk alleen 2.4 en wellicht niet goed kiezen.
Als je meer dan 1 Wireless Acces Point hebt: alle namen verschillende maken.
Bekijk of dat helpt.
Gr Han
Tsmz
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ze hebben al twee verschillende SIDD's. Sonoff connect inderdaad alleen met 2.4Ghz.

In eerste instantie vind de Sonoff het netwerk en registreert zich, en daarna blijft deze toch offline. Voor mij gevoel word na het registreren ergens iet tegen gehouden.

Ik heb twee soorten Sonoff schakelaars in huis gehaald om er zeker van te zijn dat het niet aan de schakelaar zelf ligt. Ik heb er een die je tussen de kabel van de lamp bevestigd en eentje die je in het stopcontact steekt en daar de lamp dan weer in steekt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tsja. Is op de afstand waar de sonoffs zitten het Wifi signaal altijd wel goed genoeg voor deze schakelaars? Heb je zo ook wel getest dichtbij het WAP?
Je gebruikt toch alleen het WAP van de Ziggo Modem/Router? ConnectBox?
Die staat altijd op een ongunstige plek. Meestal is er iets extra's nodig.
Dan zou een Booster van Ziggo een oplossing kunnen zijn.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Kies voor die met een Internet-kabel. Via het stopcontact kan in sommige gevallen gezeur geven. Je kunt uitproberen.

Of die TP-Link HS100 het beter zal doen, is afwachten geblazen.
Wifi blijft altijd een wat onzekere factor.
Misschien zijn die sonoffs toch niet de beste keuze geweest.
Etc.

Laat het allemaal weten.

Gr Han
Tsmz
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb de Sonoffs al naast de connectbox gehad, en op verschillende afstanden. Ze vinden in eerste instantie echt heel snel het netwerk. Dus ik zou zeggen dat dat geen probleem moet zijn, gezien ze zo snel verbinding maken in eerste instantie.

Ik zou zeggen dat alles er klaar voor moet zijn, maar er is een klein ding wat blokkeert. Lekker frustrerend.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lekker frustrerend.

Zeker, zeker.
Wellicht dat die TP-Link HS100, zicht geeft op een definitief antwoord.
Tsmz
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik laat het weten! Thanks voor de hulp! Fijne feestdagen!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Tsmz, hoe gaat het nu met de TP-link HS100? Heeft deze inmiddels duidelijkheid kunnen scheppen wat betreft waar het probleem nu ligt? We zijn benieuwd hoe het er nu voor staat!
DagmarLAK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat, ik zit namelijk ook met het probleem dat ik mijn Sonoff S20 niet kan verbinden. Ik probeer te verbinden met de app EWeLink via Compatible Pairing Model (AP). Dat lukt wel en kan de Switch ook een naam geven, maar blijft vervolgens offline (in de app en de Switch knippert alsof hij offline is). Mijn ouders met een andere provider lukt het wel heel snel en ik en mijn tante hebben Ziggo en ons lukt het niet.. erg jammer. Kan wel verbinden met Geprobeerd met eigen iPhone en de Samsung van mijn vriend, dus daar ligt 't ook niet aan. Ik ben niet zo technisch ingesteld, dus hoop dat ik hier het antwoord kan vinden/krijgen van iemand!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi DagmarLAK, we krijgen helaas geen respons meer van Tsmz. Hoe staat het er nu bij jou voor? Ben jij er nog uitgekomen?
Candymark

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Het antwoord kan ik je helaas niet geven ik heb de meerdere sonoff RF die werken super en ook heb ik een sonoff plug maar die krijg ik ook niet werkend.

Heb de sonoff RF voor een aantal lichtmasten gebruikt op een camping en die werken tot nu toe super.

Gr Mark
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jammer dat dit een beetje een mysterie blijft. Candymark geeft in elk geval hoop dat het goed moet kunnen werken. Toeval en geluk gehad?
Waar zat het probleem bij TS? Wie het weet mag het zeggen.
Zeg jij nog maar eens wat Kim Ziggo Het Topic sluiten is niet raar.
Han
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
hanh, oké bij deze het topic gesloten! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic