sabine12Ok. Ik lees niet dat je de Solar Edge koppeling met je netwerk een Reset hebt gegeven, zoals Denny suggereerde.
Deed je dat? Zo nee: eerst dat proberen. Zo te zien moet uitzetten, 30 sec wachten en weer aanzetten de truuk zijn. Iets als een factory reset kom ik niet tegen in:
https://www.solaredge.com/sites/default/files/system_owner_user_manual_nl.pdf
als dit tenminste jouw manual is.
Verder. Ik begrijp dat er een oranje ledje aan gaat op een Ethernetpoort
van de ConnectBox als daarop een UTP-kabel is aangesloten waarop aan de andere kant bv een Computer zit die niet uit staat.
Ik neem aan dat er meer poorten in gebruik zijn en dat er poorten zijn die wel een oranje led laten zien.
Misschien probeerde je het volgende nog niet.
Steek op de ConnectBox de UTP-kabel voor de Solar Edge in een poort die wel een oranje ledje op de poort te zien geeft. En steek de andere kabel in de poort die voor de Solar Edge wordt gebruikt.
Wat gebeurt er dan?
Als na deze omwisseling blijkt dat de Solar Edge kabel opnieuw geen oranje led geeft en de andere kabel wel, dan moeten we het probleem zoeken in de verbinding met de Solar Edge.
Het eerste advies is dan: probeer een andere kabel, maar dat zal wel lastig zijn.
Een optie is: koop een kabel tester om zeker te weten dat de kabel naar de Solar Edge in orde is. Bv.
https://www.allekabels.nl/netwerk/netwerk_kabel_tester.html
Die van 9.95 is prima. Batterij bijbestellen!
Blijkt daarentegen dat de Solar Edge poort nu wel een oranje led geeft en de andere poort niet, dan zal die andere poort stuk kunnen zijn en de Solar Edge weer een verbinding hebben.
Etc
Gr Han