JWP1981

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sites/apps als nu.nl/Ziggo werken niet op iPhone via Ziggo WiFi

Ik heb sinds kort een nieuw Connexbox en sindsdien werken sites en apps als nu.nl en ziggo.nl niet op iPhones. Op laptops werkt het wel. Lijkt een IPv4/IPv6 probleem. Ziggo heeft al e.e.a. geprobeerd, zoals IPv4 fixeren. Modem is teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat biedt ook geen oplossing.
Wie heeft wel een werkende oplossing?
13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi JWP1981
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Werkende oplossing heb ik hier thuis, want hier werkt het wel gewoon. Het kan misschien komen omdat ik de router in Bridge heb staan maar dat geloof ik niet. Neem aan dat als er meer mensen last van hebben dat we dit al wel hadden gelezen. Beetje vreemd wel en begrijp dat je al wat dingen hebt gedaan om het in orde te krijgen.

Misschien dat een moderator je nog kan helpen en kan zien wat er aan de hand is en anders even wachten op andere Super Experts die je misschien wel kunnen helpen. Heb een hele discussie gevolgd over de nieuwe ConnectBox en begrijp dat er hier en daar dingen zijn die zelfs experts niet begrijpen. Maar goed, ik hoop dat er wel een oplossing voor je komt.

Heb nog even geduld aub, er komst vast en zeker iemand die je verder kan helpen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey JWP1981 . Welkom hier!
Zo te lezen gaat er iets helemaal niet goed. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je voortaan niet meer naar deze sites kan. Tijd voor actie ^^.

Voor een volledig beeld van de situatie;
speelt dit op zowel een bekabelde als een draadloze verbinding?
Heb je hetzelfde op alle apparaten waarmee je internet?
Wat voor melding krijg je te zien op de sites die niet werken?

We horen graag van je!
JWP1981
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey JWP1981 . Welkom hier!
Zo te lezen gaat er iets helemaal niet goed. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je voortaan niet meer naar deze sites kan. Tijd voor actie ^^.

Voor een volledig beeld van de situatie;
speelt dit op zowel een bekabelde als een draadloze verbinding?
Heb je hetzelfde op alle apparaten waarmee je internet?
Wat voor melding krijg je te zien op de sites die niet werken?

We horen graag van je!


Hoi Lycke, dankjewel voor je bericht. Het gaat niet echt lekker idd. Je collega's van de klantenservice komen er niet uit en verwijzen naar Apple, maar het lijkt mij echt een configuratieprobleem van de Connectbox. Wat niet helpt is dat we dit nieuwe modem hebben gekregen na herhaalde klachten over slechte kwaliteit van WiFi en dit verbetering zou moeten geven. We hebben nu alleen maar meer problemen. Deezer doet het ook niet, dus het worden alleen maar meer apps en sites die niet werken.
Het probleem doet zich alleen voor met WiFi vanaf onze beide iPhones. Laptops werken wel. Als ik een zelfdiagnose doe op de Connectbox geeft die een dualstack probleem aan (IPv4/IPv6). Verder dus al (op advies van je collega's) een reset gedaan naar fabrieksinstellingen en op afstand is het modem gefixeerd op IPv4, daarna hield het op bij je collega's.

Ik krijg de foutmelding op de iPhones dat er geen internetverbinding is, voor een aantal apps en sites dus (ziggo.nl, kinderdagverblijfapp, nu.nl, Deezer). Onze gebruikerservaring is dus erg slecht: we vliegen door onze mobiele data en hangen op de WiFi van onze buren.
Met de klantenservice kom ik er niet uit, dus ik overweeg een overstap.

Zeker tijd voor (specialistische) actie! We hopen dat we er met Ziggo uitkomen en een overstap voorkomen.
Groet,
Jan Willem
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik heb niet alles gelezen, slordig natuurlijk, maar heb je ook al een netwerkinstellingen reset gedaan op je iPhone?

Misschien helpt dat en anders even je telefoontoestel uitzetten en dan weer aan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey JWP1981 . Bedankt voor je uitgebreide bericht.
Ik zie dat EnergieBoy na jouw bericht nog met een suggestie is gekomen. Heb je dit uitgeprobeerd?
JWP1981
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey JWP1981 . Bedankt voor je uitgebreide bericht.
Ik zie dat EnergieBoy na jouw bericht nog met een suggestie is gekomen. Heb je dit uitgeprobeerd?

Hoi Lycke Ziggo en EnergieBoy , bedankt voor jullie reacties.
Ja, ik heb het modem al meermalen opnieuw opgestart (spanningsloos gemaakt) en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat biedt dus geen oplossing.
Ongeveer de helft van onze apps werkt niet vanaf Apple apparaten bij WiFi via de Connectbox. Bij andere WiFi netwerken en 4G werken die wel. Jullie klantenservice verwijst me naar Apple, maar dit lijkt me echt een configuratie-issue. De zelftest van het modem geeft ook foutmeldingen die in de richting van multi-stack (IPv4/IPv6) wijzen.
Hopelijk kan jij me verder helpen Lycke Ziggo, want onze huidige ervaringen zijn dusdanig dat we een overstap overwegen.
Groet,
Jan Willem
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Nou, overstappen hoef je zeker nog niet te overwegen.
Lycke Ziggo er zeker alles aan doen om je te helpen, waar ze maar kan. Dus geef haar zeker nog even de tijd om je verder te helpen. Wat je zegt, er zijn meer problemen met de Connectbox (wat ik verneem) en mensen zijn er niet zo blij mee. Misschien ligt er een oplossing door een andere box te sturen of om hem over te laten zetten naar een andere software versie of iPV? Ik weet ook niet hoor, het gaat mij te ver om je hierin te verdiepen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
JWP1981
Ja, ik heb het modem al meermalen opnieuw opgestart (spanningsloos gemaakt) en teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat biedt dus geen oplossing.


Goed dat dit getest is. EnergieBoy heeft het echter over iets anders. Namelijk
maar heb je ook al een netwerkinstellingen reset gedaan op je iPhone?

Misschien helpt dat en anders even je telefoontoestel uitzetten en dan weer aan.
. Heb je dit ook al gedaan?

Wat betreft
De zelftest van het modem geeft ook foutmeldingen die in de richting van multi-stack (IPv4/IPv6) wijzen.
wat zijn de precieze foutmeldingen?
JWP1981
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lycke Ziggo, ja de instellingen op de iPhones heb ik ook gereset (netwerk vergeten, opnieuw opstarten). Voor de exacte foutmeldingen moet ik even een screenshot maken, maar ik ben nu op m'n werk. Is dat noodzakelijk om verder te helpen of heb je al een idee? 😉
JWP1981
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo hieronder een screenshot van de zelftest. Die geeft nog steeds aan dat ik een IPv4/IPv6 adres heb, dat zou gefixeerd zijn op IPv4 volgens je helpdesk collega's. Dat lijkt echter niet het geval en volgens mij zit daar juist wel de oorzaak (hoop ik).
Heb je de reactie van EnergieBoy ook gelezen dat meer klanten blijkbaar hinder ondervinden van de Connectbox? Wij overwegen echt een overstap omdat we de Connectbox hebben gekregen na klachten over internet, maar het is nu alleen maar slechter en zelfs onbruikbaar geworden. We liften op WiFi van de buren mee en 4G, dat kan niet de bedoeling zijn van ons Ziggo abonnement. Tot nu toe heeft niemand nog de oplossing, dus ik hoop dat ik hier geholpen wordt.
Hoor graag en fijne dag!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als je IPv6 en IPv4 hebt krijgt elk apparaat in je netwerk twee adressen toegewezen:
een globaal IPv6 address in het Ziggo netwerk en een lokaal IPv4 address in het prive subNet van de ConnectBox.

Zodra je een Web Site opent wordt eerst geprobeerd een IPv6 connectie te maken.
Dat lukt bij bv www.google.com omdat deze Server een IPv6 en IPv4 address heeft.
Bij de meeste andere sites lukt dat niet want die zijn alleen via IPv4 bereikbaar.
Dan wordt een IPv4 connectie gemaakt.
Op de laptops gaat alles prima.
Op de Iphone niet.

Er is iets mis met het IPv4 address van de Iphone, waardoor je de meeste Sites niet kunt bereiken.
Ik ben dus benieuwd welk IPv4 address de Iphone heeft.
Bij een ConnectBox met standaardinstellingen zou dat 192.168.178.x moeten zijn.
http://www.macinstruct.com/node/547
Welk Ip adres zie je?
Een plaatje is welkom.
JWP1981
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank hanh voor je uitgebreide reactie. Zie hieronder. IP adres lijkt dus wel correct?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is helemaal in orde en dus heel vervelend.
Bij een fout Ip adres zit je al dicht bij een oplossing. Nu dus nog niet.

Kun je voor de zekerheid ook het ipv4 adres van een laptop checken?
Dat zou ook 192.168.178.x moeten zijn.

Uitgelicht topic