Lycke Ziggo wrote:
Hey JWP1981 . Welkom hier!
Zo te lezen gaat er iets helemaal niet goed. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je voortaan niet meer naar deze sites kan. Tijd voor actie ^^.
Voor een volledig beeld van de situatie;
speelt dit op zowel een bekabelde als een draadloze verbinding?
Heb je hetzelfde op alle apparaten waarmee je internet?
Wat voor melding krijg je te zien op de sites die niet werken?
We horen graag van je!
Hoi Lycke, dankjewel voor je bericht. Het gaat niet echt lekker idd. Je collega's van de klantenservice komen er niet uit en verwijzen naar Apple, maar het lijkt mij echt een configuratieprobleem van de Connectbox. Wat niet helpt is dat we dit nieuwe modem hebben gekregen na herhaalde klachten over slechte kwaliteit van WiFi en dit verbetering zou moeten geven. We hebben nu alleen maar meer problemen. Deezer doet het ook niet, dus het worden alleen maar meer apps en sites die niet werken.
Het probleem doet zich alleen voor met WiFi vanaf onze beide iPhones. Laptops werken wel. Als ik een zelfdiagnose doe op de Connectbox geeft die een dualstack probleem aan (IPv4/IPv6). Verder dus al (op advies van je collega's) een reset gedaan naar fabrieksinstellingen en op afstand is het modem gefixeerd op IPv4, daarna hield het op bij je collega's.
Ik krijg de foutmelding op de iPhones dat er geen internetverbinding is, voor een aantal apps en sites dus (ziggo.nl, kinderdagverblijfapp, nu.nl, Deezer). Onze gebruikerservaring is dus erg slecht: we vliegen door onze mobiele data en hangen op de WiFi van onze buren.
Met de klantenservice kom ik er niet uit, dus ik overweeg een overstap.
Zeker tijd voor (specialistische) actie! We hopen dat we er met Ziggo uitkomen en een overstap voorkomen.
Groet,
Jan Willem