Beantwoord

Seagate NAS model SRN01C krijgt geen contact met Ziggo connectbox

• 3 november 2018
  • 18 Reacties
  • 336x Bekeken

Via het oude Ziggo modem geen probleem, maar connectbox lijkt de seagate niet te accepteren.
De groene LED bij de poort waarop NAS is aangesloten knippert niet en ook de groene LED op de NAS blijft knipperen. Heb de kabel al uitgewisseld, maar niets helpt.
OP het modem bij DHCP het MAC-adres opgegeven, maar ook geen resultaat.
icon

Best beantwoord door AEK169 8 november 2018, 21:00

Mark, heb contact gehad met Seagate. Gezien de hetgeen ik heb geprobeerd, concludeert men dat de NAS het heeft begeven. Voor Euro 750,00 is men bereid om de gegevens van de oude schijf te halen en over te zetten naar een nieuwe.
Bekijk origineel

18 Reacties

Staat op je NAS een vast Ip ingesteld in een ander subNet dan dat van de ConnectBox (standaard: 192.168.178.0/24)?
Als dat zo is kun je je NAS voor het Ip-adres op DHCP zetten en dan zal de reservering in de ConnectBox voor het MAC address worden opgepakt.
Vermoedelijk zal een factory reset DHCP opleveren. Ff het Manual erbij pakken en bekijken of er nog andere mogelijkheden zijn om er toch bij te komen en DHCP in te stellen.
Gr Han
Han, het probleem is dat ik niet bij mijn NAS kan komen, omdat er geen verbinding is. Enige mogelijkheid is om hem te resetten met de resetknop op de NAS, maar dit geeft niet het gewenste effect. Zoekende op internet las ik dat de DHCP range van de connectbox aangepast zou moeten worden. Ik heb hem nu gezet DHCP start for 192.168.0.100. Maar geen resultaat.

Gr. Henk
Als ik het manual volg dan kom ik hier terecht:

https://www.seagate.com/nl/nl/support/external-hard-drives/network-storage/seagate-central/seagate-central-discovery-tool-win-dl-master/

Try this out.

Gr Han

Gebruikt manual:
https://www.seagate.com/files/www-content/support-content/external-products/seagate-central/en-us/seagate-central-user-guide-us.pdf
Han, helaas dit biedt ook geen oplossing. Het meest opvallend vind ik dat de LED bij de poort op de connectbox niet knippert ( de andere poorten waar computers op zitten aangesloten knipperen wel ), en de LED op de NAS blijft knipperen ten teken dat er geen verbinding is. Ik heb kabel al vervangen, maar geen resultaat.
Terwijl aansluiten op het vorige modem als het ware plug en play was.
@AEK169 ,

NAS al eens opnieuw opgestart?
Dit gaat lijken op een UTP-Poort probleem.
Probeer een andere poort op de ConnectBox.
Druk de connector nog eens goed aan op de NAS.
Gebruik een kabel waarvan je zeker weet dat ie werkt.
Test 'm met Laptop of PC.
Gusto en Han, ik heb de NAS al meerdere malen opnieuw opgestart en gereset. Ook heb ik al verschillende poorten op het modem gebruikt. Allemaal geen resultaat. Ook de verbindingskabel is uitgewisseld voor een nieuwe kabel. Geen effect.
Ja dan blijft er niet anders over dan de UTP poort van de NAS te inspecteren.
Zit er een pinnetje raar? Dan met bv een opengebogen paperclip etc.

Als dat het ook niet is, dan weet ik niks meer.

Gr Han
Han, er is geen pennetje verbogen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Met vr.gr.
Henk
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/006052en
@Gusto
Ziet er uit als een complete Trouble Shooting Guide.
@AEK169
Aansluiten op de LAN-Port van een PC is ook nog wel iets om te proberen.
Staat zag ik ook in bovenstaande Guide.
Kan complicaties geven met Ip-nrs.
https://superuser.com/questions/1193213/how-to-connect-nas-to-pc-directly-with-lan-ethernet

Gr Han
Ik heb de NAS nu rechtstreeks aangesloten op de ethernetpoort van twee verschillende computers. Op beide computers wordt de NAS niet weergegeven. Conclusie zal mogen zijn dat de NAS niet meer goed functioneert ?
Reputatie 7
Hm, als je NAS met geen enkel apparaat meer contact krijgt (ook niet na een goede reset) zou ik inderdaad daaraan denken. Heeft Seagate zelf nog tips voor het resetten van de NAS?
Mark, heb contact gehad met Seagate. Gezien de hetgeen ik heb geprobeerd, concludeert men dat de NAS het heeft begeven. Voor Euro 750,00 is men bereid om de gegevens van de oude schijf te halen en over te zetten naar een nieuwe.
Badge +11
750 euro? 😧 Voor een compleet nieuwe NAS? Of alleen de data redden? Voor dat laatste is het nogal prijzig. Geen encryptie op de schijf? Anders schroef je toch zelf die schijf eruit.
Je hebt vast wel een backup, toch?
Reputatie 7
Voor Euro 750,00 is men bereid om de gegevens van de oude schijf te halen en over te zetten naar een nieuwe.
😵
Reputatie 7
Badge +19

Voor Euro 750,00 is men bereid om de gegevens van de oude schijf te halen en over te zetten naar een nieuwe.😵

Als je het snel zegt is dat bijna gratis... Maar dan moet de box open? Zo ja, dat mag dan weer niet....
Reputatie 7
Badge +19
750 euro? 😧 Voor een compleet nieuwe NAS? Of alleen de data redden? Voor dat laatste is het nogal prijzig. Geen encryptie op de schijf? Anders schroef je toch zelf die schijf eruit.
Je hebt vast wel een backup, toch?

De schijf eruit halen mag niet. Dan vervalt de garantie. Ook bij de nieuwe box zou je dit dan moeten doen, en ook dan geld hetzelfde. Maar haal je deze eruit ben je er nog niet, want de bestanden zijn niet zomaar over te zetten. Ik dacht dat het @Nick999 is die daarover al eens wat heeft geschreven.

Reageer