Digibeet

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung cloud drive 99.9% full

Hi helpers ?,
Mijn Cloud Drive (15GB) zit vol terwijl ik op mijn Google Drive (100GB) nog ruimte zát heb. Synchroniseren doet mn s7 Edge niet meer (goed). Ik krijg synchronisatie foutberichten. Dit gaat dus, schat ik zo, via Cloud Drive... Kan ik dit veranderen in sync middels Google Drive of: hoe kan ik Cloud Drive data naar GDrive verplaatsen? Geeft deze actie evt problemen met bereiken van files?
Hartelijk bedankt voor de hulp!??‍♂️

Groetjes,
Conall,
Digibeet!!
6 Reacties 6
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Digibeet . Welkom hier!
Leuk dat je de Ziggo Community gevonden hebt om hulp te zoeken. Zelf kan ik je met dit alles niet helpen, daar dit niets met Ziggo te maken heeft. Maar wie weet komt er iemand langs die wel verstand van deze zaken heeft ^^.
Digibeet
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeiemorgen Lycke,
Zoiets vreesde ik al...
Dacht ook dat ik mn vraag niet hier had gesteld maar op 'n Android forum...
Dit weet je wrs wél: mijn horizonbox doet raar op verschillende vlakken: dvr, tv-gids (werkt soms niet). Als ik 'n nwe box nodig heb dan ben ik al mn belangrijke opnames kwijt, neem ik aan?
Verder kan mn zoon boven NIET streamen. Hij wilde 24uur van leMans op zn kamer kijken maar dat was een ramp!
Bedankt voor je info ?
Digibeet
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Digibeet . Ah, dus je was even de weg kwijt. Kan gebeuren, geen punt!

Over de Horizon mediabox weet ik een stuk meer, ja. Wat werkt er precies niet met de dvr en de tv gids? Kan je iets specifieker zijn? Mocht het zo zijn dat je een nieuwe mediabox nodig hebt, raak je inderdaad opnames op de huidige mediabox (schijf) kwijt. Met de nieuwste mediabox (de Mediabox Next) is dit anders, maar daar heb je niets aan met de opnames op de horizon.

Je zoon kan boven niet streamen; kan je hier ook iets specifieker over zijn? Op welke manier probeert hij te streamen en hoe was dit een ramp?
Digibeet
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ziggo,
Wat betreft mijn box: als ik een opname bekijk en dan naar de tv-gids toega om een programma te zoeken en de info over dat programma te bekijken om evt op te nemen en daarna terugga naar de opname die ik aan het bekijken was dan krijg ik de info van het programma dat ik in de gids had opgezocht dwars door de afspelende opname heen. Om dit op te lossen moet ik de box uitzetten da's lastig!
Wat het wifi-streamen betreft: mijn zoon wilde boven, op zn slk, de 24uur van le Mans kijken, dat was dus hopeloos! Stream was continu aan het laden; stream was nauwelijks te volgen. Ik denk dat hij een wifi signaal-versterker nodig heeft.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
John
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes
Gebruik wifi alleen voor de smartphone of tablet.
Via UTP cat7 is veel stabieler
Grotere afstand overbruggen via powerline adapters
Je blijft tenslotte op hetzelfde netwerk ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ferdy Bossy
Grotere afstand overbruggen via powerline adapters

Huh? Is niet verstandig gezien de kans op teleurstelling.
UTP is het beste. Cat 5e is goed genoeg. Als je moet kopen, zou ik Cat6 aanraden.
Als je al cat5 hebt liggen in leidingen, zou ik onderzoeken of het lukt daar een 1Gbps verbinding over te laten lopen. Vlgs de standaard moet dat kunnen werken, maar de spulletjes die ermee worden aangesloten kunnen dat onmogelijk maken.
Dan zit er niets anders op om te gaan vervangen.

Digibeet
Ik denk dat hij een wifi signaal-versterker nodig heeft


Dat denk ik niet. Een versterker aka repeater is af te raden. Gebruik een extra Access Point.
Bv deze:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Uitgelicht topic