DaveDenissen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

's avonds doen sommige sites het wel en sommige websites het niet...

Beste Dames en Heren,

  • Ik wijk uit naar het forum omdat Ziggo een beetje moeilijk aan het doen is. Ik heb vanaf 9-10 issues dat 's avonds sommige websites het wel doen en sommige niet (waaronder www.ziggo.nl) nu heb ik met wat vrienden zitten troubleshooten en leek het een ipv4 / ipv6 issue te zijn. Ik heb die avond het modem uitgetrokken en na 5 min weer ingestoken en toen deed alles het weer.

    Echter de dag erna had ik het probleem weer. Via een chat met ziggo heeft uiteindelijk een medewerker me in de ipv4 pool gezet, want het klonk hem in de oren als een bekend probleem wat al eens eerder ergens was voorgekomen. Het zou binnen 12uur zijn omgezet. Na een 30min. werd mijn router gerestart (waarschijnlijk voor de instellings wijziging) maar kwam daarna niet meer online dus heb wederom 5min van stroom gehaald en toen leek het te werken. En was het ipv4 inderdaad actief.

    Helaas de dag erna weer hetzelfde probleem, ik heb vervolgens gebeld met helpdesk waar een vriendelijke mevrouw het hele procedure boek door nam (zit u verbonden via kabel, heeft u het probleem ook als u via wifi op modem connect etc.) uiteindelijk zegt ze er zal een monteur moeten worden afgestuurd. Ik zeg ik betwijfel of een monteur dit kan oplossen. Maar ze zei dat dit procedure was. Dus ik ben maar akkoord gegaan en maandag (14-10) zou een monteur komen. ( Er is mij door zowel de medewerker als de monteur nooit gezegd dat ik ervoor zou moeten betalen)

    Deze kwam ook 's morgen (dan heb ik gewoon internet en doet het probleem zich niet voor) en ik heb hem het probleem voorgelegd. Hij zegt ik vrees dat ik niets kan doen. En de zaken die ik hierna ga doen lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat je probleem hiermee is opgelost. Maar ik zal preventief even je Mediabox XL wifi uitzetten en een nieuwe aansluiting installeren. Dit zou namelijk standaard procure zijn wanneer een monteur op bezoek komt en de aansluiting verouderd lijkt te zijn. Ook had hij mijn modem uitgelezen en zag hij dat er een router (Mesh wifi) achterhing en de nodige domotica spullen. En hij attendeerde me erop dat deze beter zouden werken als ik die op de Mesh wifi zou zetten.

    De monteur was weg en tot mijn verbazing krijg ik opeens een rekening, Het probleem was niet opgelost. Maar wel een aansluiting vervangen en wifi op de mediabox uitgezet (wat preventief was, alles werkte op het moment en was eigenlijk niet nodig) dus ik krijg een rekening en het daadwerkelijk probleem waarvoor de monteur zou langskomen is niet opgelost. 

    Ik neem contact hierover via de chat van ziggo, en de medewerker vertelt me doodleuk dat ik gewoon moet betalen. Want hij zou mijn wifi probleem hebben opgelost. (die ik niet had) en het probleem wat ik had lag aan mijn domotica spullen en mijn Mesh router. Ik heb haar proberen uit te leggen dat toen ik het probleem had ik enkel een vaste PC en een GSM via wifi op de ziggo router had aangesloten en dat het mesh wifi en domotica het issue niet zouden kunnen zijn. Maar er werd me doodleuk vertelt dat dat was wat de monteur had gezegd.. En dat ik aanspraak kon maken op een de garantie van de monteurs werkzaamheden. Maar dan moest ik wel alles in fabrieksinstellen zetten. 

    Dit heb ik dus gedaan, en even ervoor gezorgd dat alle vaste ip's die uitgedeeld worden in de Lijst gereserveerde IPv4-adressen kwam te staan. Alleen nu lijkt hij daar 1 apparaat (zelfde mac) nog met 2 ip's in te zetten.

    Ik heb doordat ik druk bezig ben geweest met alles in te stellen naar fabrieksinstellingen niet meer kunnen bekijken of het initieele probleem zich nog voortdoet, en heb vanavond ook vaak mij modem moeten resetten omdat deze hing (wel wifi maar geen connectie met GUI, wel toegang via bekabeling maar via wifi niet… ) 

    Ik wordt er niet goed van ik heb echt het idee dat het ziggo modem het issue is, maar als ik daarover begin, of vraag of ze me een nieuwe kunnen sturen. er steeds overheen wordt gesproken…

    Wat moet ik nu ? 
    - Ik moet een rekening betalen voor een monteur die langskomt voor een probleem maar het daadwerkelijk probleem niet fixed, en allemaal extra zooi aangeeft waar ik niet om heb gevraagd en dus ook niet wil betalen
    - Ik problemen ondervind en niemand me lijkt te helpen / serieus te nemen
    - Er lijkt nog steeds iets niet lekker te gaan in het modem maar ik kan het niet wijzigen en ziggo verwijst me naar dit forum…

    HELP!!!
     
13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw medeklanten in dit klant-helpt-klantforum kunnen u hier niet bij helpen. Misschien dat een moderator dit morgen op kan pakken. Om het hem/haar makkelijker te maken kunt u alvast uw postcode en huisnummer in uw profiel opnemen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je een Ziggo Mediabox XL en heb je die opgenomen in je netwerk?

Haal die er eens uit dan.

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-...

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:

Heb je een Ziggo Mediabox XL en heb je die opgenomen in je netwerk?

Haal die er eens uit dan.

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-...

Ja, deze heeft de monteur eruit gehaald. (Al had ik dit zelf ook kunnen doen als men me dit verteld had...)

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Uw medeklanten in dit klant-helpt-klantforum kunnen u hier niet bij helpen. Misschien dat een moderator dit morgen op kan pakken. Om het hem/haar makkelijker te maken kunt u alvast uw postcode en huisnummer in uw profiel opnemen.

Als het goed is zitten deze al in mijn profiel. Het maakt mij niet uit wie me hiermee helpt ik zoek gewoon een oplossing, wordt een beetje wanhopig van dat van de kast naar de muur sturen...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey@DaveDenissen . Welkom op de Ziggo Community. 

Je komt wel met een klapper binnen, zeg. Wat een verhaal! Sorry dat ik hier nu pas aan toe kom. 

 

Dat je niet blij bent met hoe dit allemaal loopt en opgepakt is, snap ik heel erg goed. Ik ben het ook niet eens met hoe dit gegaan is en wil (naast het terugdraaien van dingen die al gebeurd zijn) dit graag samen met je oplossen.  Allereerst; de monteurskosten ga ik wegschrijven. Of beter gezegd; vergoeden. Op je komende factuur zal een +50 en een -50 staan, zodat deze worden gewist. 


Nu geeft de monteur in zijn notities ook aan dat je veel aan de instellingen in de Ziggo modem aangepast hebt. Welke instellingen; dat zie ik dan weer niet staan. 

Waar ik dus eigenlijk benieuwd naar ben is of je al eens de modem een volledige fabrieksreset gegeven hebt (reset knop voor zon 30 seconden ingedrukt houden) en hierna hebt getest hoe het gaat, zonder dat de Domotica spullen en Mesh wifi aangesloten is. 

 

Ik hoor het graag! 
 

 

Toevoeging; voor ik het vergeet. Wat is de precieze melding die je ziet op de sites die niet werken? 

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@DaveDenissen . Welkom op de Ziggo Community. 

Je komt wel met een klapper binnen, zeg. Wat een verhaal! Sorry dat ik hier nu pas aan toe kom. 

 

Dat je niet blij bent met hoe dit allemaal loopt en opgepakt is, snap ik heel erg goed. Ik ben het ook niet eens met hoe dit gegaan is en wil (naast het terugdraaien van dingen die al gebeurd zijn) dit graag samen met je oplossen.  Allereerst; de monteurskosten ga ik wegschrijven. Of beter gezegd; vergoeden. Op je komende factuur zal een +50 en een -50 staan, zodat deze worden gewist. 


Nu geeft de monteur in zijn notities ook aan dat je veel aan de instellingen in de Ziggo modem aangepast hebt. Welke instellingen; dat zie ik dan weer niet staan. 

Waar ik dus eigenlijk benieuwd naar ben is of je al eens de modem een volledige fabrieksreset gegeven hebt (reset knop voor zon 30 seconden ingedrukt houden) en hierna hebt getest hoe het gaat, zonder dat de Domotica spullen en Mesh wifi aangesloten is. 

 

Ik hoor het graag! 
 

 

Toevoeging; voor ik het vergeet. Wat is de precieze melding die je ziet op de sites die niet werken? 


Beste Lycke,

Eindelijk heb ik iemand te pakken die de gang van zaken ook niet vindt kunnen. Ik ben blij dat de monteurkosten in ieder geval vervallen. Heel hartelijk bedankt hiervoor.

 

Om antwoord te geven op je vraag. De sites laden gewoon niet krijg dan standaar pagina van de browser dat pagina niet kon worden geladen. Ook pingen naar de website lukte niet. (let op: de sites die het wel deden natuurlijk wel)

Qua instellingen in het ziggo modem kunnen wij als consument weinig instellen, dus vindt het een beetje vaag verhaal...

Een beschrijving van de zaken die ik gedaan heb (Buiten het al erder genoemde bovenstaande verhaal)
Ik heb de eerste dag dat het probleem zich voor deed de volgende zaken allemaal gedaan (in een tijd van ongeveer 1,5uur)

  • Router van stroom gehaald
  • Daarna router van stroom met alle eigen zaken ontkoppeld, alleen mijn pc via bekabeling erop, en mijn GSM op de ziggo wifi.
  • Ook heb ik hem uiteindelijk in fabrieksinstellingen gezet. en alleen mijn pc bekabeld erop gehad, en mijn gsm om te kijken of beide apparaten hetzelfde resultaat kregen
  • Uiteindelijk de stroom er lang afgehaald waarna het probleem leek te zijn verholpen.
  • (Heb daarna weer alles qua SSID en dergelijke terug gezet zoals het voor de fabrieks reset stond, en alle apparaten weer aangesloten)

De dag erna heeft een monteur via de chat me naar het IPv4 gezet. na een 30 minuten werd het modem gereset remote, vermoedelijk voor de config aanpassing te doen. Alleen na 10min. was modem nog niet online dus heb ik hem toen weer lang van stroom afgehaald. daarna was het opgelost en leek hij de nieuwe config ook te hebben.

Dag erna weer hetzelfde probleem. toen had ik zoiets van ik ga toch even bellen want het is niet normaal dat ik elke dag het modem uit moet trekken. Uiteindelijk liet de suportmedewerker dus de monteur komen. (Terwijl ik al aangaf dat ik denk dat deze me niet kan helpen)

Zoals ik bovenaan al beschreven heb heeft de monteurenkele handelingen uitgevoerd, waarbij hij zelf al aangaf dat dat mijn probleem niet zou oplossen. We hebben uiteindelijk over mijn hardware gehad (stond los van probleem) en hij gaf aan dat ik de domotica beter op mijn mesh wifi netwerk kon zetten omdat de ziggo router nog wel eens problemen daarmee kon geven. Ook gaf hij aan dat de IP pool van de dhcp snel volliep.

Ik heb uiteindelijk die avond, na een heel chatcontact te hebben gehad over het betalen van de monteur e.d. en op advies van de monteur. Het modem weer in fabrieksinstellingen gezet (zo staat hij nu nog) Echter kwam het modem niet online (na 15min.) en heb ik hem weer hard moeten resetten (2x zelfs want ook nu deed hij het niet gelijk. De ene keer deed wifi het niet, de andere keer had ik geen internet) Uiteindelijk is het me toch gelukt. 

Ik heb toen alles losgekoppeld alleen de bekabelde zaken op de ziggo router ingesteld. Ook deze apparaten in  de ziggo router in de gereserveerde IP lijst gezet, om zeker te zijn dat de DHCP pool goed zou blijven. Ik heb al mijn domotica op mijn mesh router gezet, en ook alle wifi zaken draaien daarop. Dus enkel de bekabelde hardware zit nu op het modem. Ik heb het probleem eergisteren na de fabrieksinstellingen nog 1x een half uurtje ofzo gehad maar heb geen reset hoeven doen, het heeft zich uiteindelijk vanzelf herstelt. en gisteren heb ik het probleem in ieder geval niet meer gehad...

Ik heb het vermoeden dat het modem de boosdoener is, dat deze bij een reset (remote of lokaal) of bij het van stroom afhalen af en toe niet correct werkt en dan de config niet goed heeft staan ofzo…

Sorry voor het lange verhaal maar wil gewoon volledig zijn...

En nogmaals bedankt voor het annuleren van de monteurskosten
 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @DaveDenissen . Bedankt voor je uitgebreide verhaal 🙂 

 

 

  • Router van stroom gehaald
  • Daarna router van stroom met alle eigen zaken ontkoppeld, alleen mijn pc via bekabeling erop, en mijn GSM op de ziggo wifi.
  • Ook heb ik hem uiteindelijk in fabrieksinstellingen gezet. en alleen mijn pc bekabeld erop gehad, en mijn gsm om te kijken of beide apparaten hetzelfde resultaat kregen

Even voor mijn beeld; heb je na deze stap nog steeds de problemen ervaren? Dus voor je weer verderere zaken ging aansluiten en dergelijke? Dus modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, enkel PC bekabdeld en telefoon op wifi aangesloten (dus geen andere apparatuur nog) en ervaar je op dat moment dan ook het niet kunnen bereiken van verschillende sites? 

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@DaveDenissen . Bedankt voor je uitgebreide verhaal 🙂 

 

 

 

 

  • Router van stroom gehaald
  • Daarna router van stroom met alle eigen zaken ontkoppeld, alleen mijn pc via bekabeling erop, en mijn GSM op de ziggo wifi.
  • Ook heb ik hem uiteindelijk in fabrieksinstellingen gezet. en alleen mijn pc bekabeld erop gehad, en mijn gsm om te kijken of beide apparaten hetzelfde resultaat kregen

Even voor mijn beeld; heb je na deze stap nog steeds de problemen ervaren? Dus voor je weer verderere zaken ging aansluiten en dergelijke? Dus modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, enkel PC bekabdeld en telefoon op wifi aangesloten (dus geen andere apparatuur nog) en ervaar je op dat moment dan ook het niet kunnen bereiken van verschillende sites? 

Tussen de beschreven stappen heb ik elke keer het probleem gehouden, alleen nadat ik hem als laatste lang van stroom af heb gehad deed hij het uiteindelijk naar behoren.


Maar als ik naar eergisteren ('s avonds op de dag dat de monteur was geweest) kijk toen ik ook naar fabrieksinstellingen terug ben gegaan en daarna het modem nog een paar keer heb moeten resetten. Na alles te hebben ingesteld had ik begeven moment ook dat het probleem zich nog een keer voor deed (ongeveer 10 min.), echter werd het deze keer vanzelf opgelost. (Ik had namelijk al bijna gebeld, en toen leek het weer verholpen te zijn). En voor de duidelijkheid het is geen cache ofzo dat heb ik gechecked...


(ik heb ook het idee dat het resetten e.d. geen verschil lijken uit te maken maar dat er bij een configuratie pull/push vanuit ziggo, goed of fout gaat. Ook omdat het de dag erna vanzelf lijkt opgelost te zijn)

 

Gisteren heb ik verder niets gemerkt (en lijkt alles naar behoren te werken) en heb ik ook verder niets hoeven resetten...

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als het zich nog eens voordoet.

nu heb ik met wat vrienden zitten troubleshooten en leek het een ipv4 / ipv6 issue te zijn.

Als jullie met een steekproefje hebben kunnen vaststellen dat Dual Stack Sites, zoals bv www.google.com, wel (over IPv6) bereikbaar zijn en Ipv4-only Sites, zoals www.ziggo.nl, niet, dan herken ik dit probleem wel.
Er kan dan verder onderzocht worden waardoor het komt dat de IPv4 Connectiviteit ontbreekt.

Een hele rare in deze Case is dat het probleem zich kennelijk alleen ‘s avonds voordeed.
Maar goed, dat kan onderzoek tot een uitdaging maken.

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Als het zich nog eens voordoet.

nu heb ik met wat vrienden zitten troubleshooten en leek het een ipv4 / ipv6 issue te zijn.

Als jullie met een steekproefje hebben kunnen vaststellen dat Dual Stack Sites, zoals bv www.google.com, wel (over IPv6) bereikbaar zijn en Ipv4-only Sites, zoals www.ziggo.nl, niet, dan herken ik dit probleem wel.
Er kan dan verder onderzocht worden waardoor het komt dat de IPv4 Connectiviteit ontbreekt.

Een hele rare in deze Case is dat het probleem zich kennelijk alleen ‘s avonds voordeed.
Maar goed, dat kan onderzoek tot een uitdaging maken.

Onderstaande is pure speculatie:
Ik heb het idee dat het modem bij een config push/pull,  reset(lokaal/remote) iets (configuratie) niet volledig oppakt. Waardoor hij of niet verder gaat of verder gaat met een gedeeltelijke config. En daardoor problemen heeft met ipv4/ipv6. Het zou ook verklaren waarom ik bij het zelf resetten (door stroom eraf te halen of via de GUI) hij erna soms niet / half werkt…. 
En de verklaring dat het ‘s avonds gebeurt komt misschien omdat bij mij misschien 's avonds een config krijg gepushed ? Ik weet het ook niet. Zijn maar aannames die ik doe… Die puur gebaseerd zijn op de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden.

Ik wil niet te vroeg juichen maar gisteren heb ik het probleem voor het eerst niet meer ervaring vanaf 9-10. (In het weekend ben ik niet thuis geweest dus kan ik niet oordelen)
 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Snap je.

We moeten hier nu niet over details gaan doorleuteren, maar als je IPv6 DS-Lite hebt, kan dit wijzen op een vrij ernstig extern probleem, waar anderen ook last mee kunnen krijgen.
Dat zal het niet zijn, want zag geen andere recente meldingen van idem. Misschien heb je wel IPv6 Full Dual Stack…….. Dat is heel andere IPv6 koek.

Laten we het op een lokaal probleem houden. Zou best iets kunnen zijn wat jij denkt.

Hoop dat je er niet op terug hoeft te komen.
Mocht het zich weer voordoen, dan kunnen we, na een melding van jou, misschien nog wat inzoomen op enkele ‘dingetjes’.

 

DaveDenissen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Ok. Snap je.

We moeten hier nu niet over details gaan doorleuteren, maar als je IPv6 DS-Lite hebt, kan dit wijzen op een vrij ernstig extern probleem, waar anderen ook last mee kunnen krijgen.
Dat zal het niet zijn, want zag geen andere meldingen van idem.

Laten we het op een lokaal probleem houden. Zou best iets kunnen zijn wat jij denkt.

Hoop dat je er niet op terug hoeft te komen.

 

Nou de tweede medewerker (10-10) die ik via de chat heb benaderd heeft mij op basis van het troubleshooten (09-10) omgezet naar een IPv4 config. Daaruit concludeer ik wel een beetje dat het probleem wel eens vaker voorkomt. Maar goed vooralsnog hoop ik ook dat dit het was...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zonder een nette analyse is dit toch wel een beetje een shot in the dark, die best kan werken.
Maakt niet uit. We moeten verder zonder Internetgezeur.
Met die IPv4 Firmware verwacht ik niet het soort probleem waar je last van had.

Wat ik dan jammer vind is dat niet duidelijk wordt wat er aan de hand was + evt oplossing, die er niet altijd is omdat er een fout in de IPv6 Firmware zit.
Zo leert Ziggo er niks van als er iets te verbeteren valt aan hun IPv6 stuff.
IPv6 moet voor de toekomst, ook al is de praktische waarde voor de klant thans nog 0 (nul, niks, niente).

Uitgelicht topic