Lycke Ziggo wrote:
Hey@DaveDenissen . Welkom op de Ziggo Community.
Je komt wel met een klapper binnen, zeg. Wat een verhaal! Sorry dat ik hier nu pas aan toe kom.
Dat je niet blij bent met hoe dit allemaal loopt en opgepakt is, snap ik heel erg goed. Ik ben het ook niet eens met hoe dit gegaan is en wil (naast het terugdraaien van dingen die al gebeurd zijn) dit graag samen met je oplossen. Allereerst; de monteurskosten ga ik wegschrijven. Of beter gezegd; vergoeden. Op je komende factuur zal een +50 en een -50 staan, zodat deze worden gewist.
Nu geeft de monteur in zijn notities ook aan dat je veel aan de instellingen in de Ziggo modem aangepast hebt. Welke instellingen; dat zie ik dan weer niet staan.
Waar ik dus eigenlijk benieuwd naar ben is of je al eens de modem een volledige fabrieksreset gegeven hebt (reset knop voor zon 30 seconden ingedrukt houden) en hierna hebt getest hoe het gaat, zonder dat de Domotica spullen en Mesh wifi aangesloten is.
Ik hoor het graag!
Toevoeging; voor ik het vergeet. Wat is de precieze melding die je ziet op de sites die niet werken?
Beste Lycke,
Eindelijk heb ik iemand te pakken die de gang van zaken ook niet vindt kunnen. Ik ben blij dat de monteurkosten in ieder geval vervallen. Heel hartelijk bedankt hiervoor.
Om antwoord te geven op je vraag. De sites laden gewoon niet krijg dan standaar pagina van de browser dat pagina niet kon worden geladen. Ook pingen naar de website lukte niet. (let op: de sites die het wel deden natuurlijk wel)
Qua instellingen in het ziggo modem kunnen wij als consument weinig instellen, dus vindt het een beetje vaag verhaal...
Een beschrijving van de zaken die ik gedaan heb (Buiten het al erder genoemde bovenstaande verhaal)
Ik heb de eerste dag dat het probleem zich voor deed de volgende zaken allemaal gedaan (in een tijd van ongeveer 1,5uur)
- Router van stroom gehaald
- Daarna router van stroom met alle eigen zaken ontkoppeld, alleen mijn pc via bekabeling erop, en mijn GSM op de ziggo wifi.
- Ook heb ik hem uiteindelijk in fabrieksinstellingen gezet. en alleen mijn pc bekabeld erop gehad, en mijn gsm om te kijken of beide apparaten hetzelfde resultaat kregen
- Uiteindelijk de stroom er lang afgehaald waarna het probleem leek te zijn verholpen.
- (Heb daarna weer alles qua SSID en dergelijke terug gezet zoals het voor de fabrieks reset stond, en alle apparaten weer aangesloten)
De dag erna heeft een monteur via de chat me naar het IPv4 gezet. na een 30 minuten werd het modem gereset remote, vermoedelijk voor de config aanpassing te doen. Alleen na 10min. was modem nog niet online dus heb ik hem toen weer lang van stroom afgehaald. daarna was het opgelost en leek hij de nieuwe config ook te hebben.
Dag erna weer hetzelfde probleem. toen had ik zoiets van ik ga toch even bellen want het is niet normaal dat ik elke dag het modem uit moet trekken. Uiteindelijk liet de suportmedewerker dus de monteur komen. (Terwijl ik al aangaf dat ik denk dat deze me niet kan helpen)
Zoals ik bovenaan al beschreven heb heeft de monteurenkele handelingen uitgevoerd, waarbij hij zelf al aangaf dat dat mijn probleem niet zou oplossen. We hebben uiteindelijk over mijn hardware gehad (stond los van probleem) en hij gaf aan dat ik de domotica beter op mijn mesh wifi netwerk kon zetten omdat de ziggo router nog wel eens problemen daarmee kon geven. Ook gaf hij aan dat de IP pool van de dhcp snel volliep.
Ik heb uiteindelijk die avond, na een heel chatcontact te hebben gehad over het betalen van de monteur e.d. en op advies van de monteur. Het modem weer in fabrieksinstellingen gezet (zo staat hij nu nog) Echter kwam het modem niet online (na 15min.) en heb ik hem weer hard moeten resetten (2x zelfs want ook nu deed hij het niet gelijk. De ene keer deed wifi het niet, de andere keer had ik geen internet) Uiteindelijk is het me toch gelukt.
Ik heb toen alles losgekoppeld alleen de bekabelde zaken op de ziggo router ingesteld. Ook deze apparaten in de ziggo router in de gereserveerde IP lijst gezet, om zeker te zijn dat de DHCP pool goed zou blijven. Ik heb al mijn domotica op mijn mesh router gezet, en ook alle wifi zaken draaien daarop. Dus enkel de bekabelde hardware zit nu op het modem. Ik heb het probleem eergisteren na de fabrieksinstellingen nog 1x een half uurtje ofzo gehad maar heb geen reset hoeven doen, het heeft zich uiteindelijk vanzelf herstelt. en gisteren heb ik het probleem in ieder geval niet meer gehad...
Ik heb het vermoeden dat het modem de boosdoener is, dat deze bij een reset (remote of lokaal) of bij het van stroom afhalen af en toe niet correct werkt en dan de config niet goed heeft staan ofzo…
Sorry voor het lange verhaal maar wil gewoon volledig zijn...
En nogmaals bedankt voor het annuleren van de monteurskosten