Vraag

Ring video deurbel

• 14 november 2018
  • 31 Reacties
  • 4274x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

31 Reacties

All - ik heb het euvel gevonden.
  • Geen probleem met 2,4 of 5 Ghz
  • Geen blokkade door Ziggo
  • WEL een blokkade door firewall van mijn synology - die ook als DHCP server draaide. De blokkade komt niet direct - maar na een aantal contactmomenten waarna de device wel wordt toegelaten op de IP range - maar elk contact tussen de Ring device en de Ring services wordt geblokkeerd en daardoor stopt de config / stopt de Ring service
Ik hoop dat iemand met dezelfde problemen hier iets aan heeft.
Ik ben nu back to basic... DHCP server van m’n Ziggo modem en poortconfigs erop geladen.

kun je uitleggen hoe je dat doet dan?
@Rolandbeer
Het is een wat vreemd verhaal van @xxerik99 .
Maar goed.

Je hebt dus ook een Synology NAS waarvan je de DHCP Server gebruikt ipv die van de Ziggo Modem/Router?
Zo nee, dan valt er niks te doen met de Synology.

Zo ja, dan dit.
Stel de Firewall zo in dat alles wordt doorgelaten. Voor een test om te bekijken of daar een probleem mee zou zijn. Als je nooit iets instelde dan staat alles al open, zover ik weet.
Of probeer eens een address reservation bij de DHCP Server van de Synolgy aan te maken voor het MAC address van de Ring.
Gr Han
Reputatie 7
Volgens mij is de Ring niet aan te sluiten op een synology? Die heeft toch een eigen besloten cloud waar je voor moet betalen?

Maar kan het mis hebben. 😁
Ik snap de geciteerde suggestie voor een oplossing niet. We zullen zien wat de reakties zijn.
Ik heb een gewone witte ziggo router.
Met een extra verzender op de ingang 1 aangesloten.
OK. Als je geen setup hebt als de gever van de Tip die je citeerde, dan heb je niks aan die Tip, als die al iets zou voorstellen.

Wat overblijft is dat er veel problemen zijn met de Ring spulletjes.
Aansluiten lukt je niet. Ook niet als je de namen van SSID's voor 2.4 en 5 Ghz ongelijk maakt van het Access Point, dat je wilt gebruiken voor de 2.4 Ghz Connectie met de Ring. Dat heb ik 1x als oplossing gezien. Bij anderen die dit probeerden hielp dat ook niet.

Dan weg doen en een ander systeem kopen dat voor alle zekerheid ook bekabeld kan worden aangesloten. Wireless kan behelpen bijven, als je pech hebt.
Zie de Tip van Energieboy:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/ring-video-deurbel-33638#post336183
Daarmee heb je een betere kans op succes, lijkt me. Hij heeft die andere deurbel & is daar blij mee.
Meer heb ik niet voor je.
Gr Han