Hoek033

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring deurbel

Hallo ik heb een ring deurbel die ik op mijn connectbox van Ziggo wil aansluiten.
Maar dat kon via Poort-forwarding van Ziggo.
Heeft iemand hier verstand en ervaring mee.
7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op ring deurbel. Er komen dan diverse topics tevoorschijn. Wellicht staat daar in wat u het beste kunt doen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Hoek033 . Welkom hier!
Ben je er inmiddels uit gekomen, of heb je onze hulp nog nodig? 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jan verwijst terecht naar de vele Topics over de Ring.
Het is een zorgenkind, dat nogal wat teleurstelling oplevert.

Het probleem zit hem in de Wireless verbinding.
Helaas is bekabelde aansluiting als alternatief niet mogelijk. Dat maakt het tot een te beperkt inzetbaar produkt, dat z'n prijs onvoldoende waard is.

Het ongelijk maken van de namen van SSIDs voor 2.4 en 5Ghz van het dichtstbijzijnde Access Point heeft een enkeling geholpen. Helaas niet iedereen.

Port Forwarding is niet nodig voor de Ring, zover ik kan overzien.
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Normaal gesproken hoef je de Ring alleen maar te verbinden met de Wi-Fi, en dan zal alles moeten werken. In de Ring app zit ook een optie om te controleren of alles normaal werkt, zoals de verbinding en services die aan staan.
Bij ons werkt die in ieder geval gewoon zoals het hoort.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kruif
Mooi zo. Ik mis wat details.
Daarom 2 vragen.

  • Verschillende namen voor de 2.4 en 5 Ghz SSIDs in gebruik? Dat hielp niet alle, maar sommige klanten die problemen hadden met de Wifi Connectie van de Ring;
  • Thuis Port Forwarding nodig voor toegang tot Video beelden vanaf een plek buiten je eigen netwerk? Ik zag daar eerder nog geen info over, dat dit nodig zou zijn; bij jou geen Forward nodig voor deze mogelijkheid?
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
hanh wrote:
Kruif
Mooi zo. Ik mis wat details.
Daarom 2 vragen.

  • Verschillende namen voor de 2.4 en 5 Ghz SSIDs in gebruik ? Dat hielp niet alle, maar sommige klanten die problemen hadden met de Wifi Connectie van de Ring;
  • Thuis Port Forwarding nodig voor toegang tot Video beelden vanaf een plek buiten je eigen netwerk ? Ik zag daar eerder nog geen info over, dat dit nodig zou zijn; bij jou geen Forward nodig voor deze mogelijkheid?


Sorry voor mijn late reactie mijn eerste antwoord was toen ik op mijn werk was.

wij zijn begonnen met de ring toen we nog bij kpn zaten, en daar hadden we 2,4 en 5ghz met dezelfde naam, dat werkte gewoon en nu bij ziggo (waar we blij mee zijn) heb ik de netwerk namen gescheiden en dat werkt ook.

ik heb een ipv6 lite connectbox en kan daar geen poorten in forwarden, maar dat is ook niet nodig voor de ring.
ik kan gewoon overal zien wie er het pad op loopt, of aan belt zonder problemen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Helder en dank voor je info.
Het kan dus werken. En Port Forwards zijn niet nodig, wat ik al dacht te weten.
Zelf heb ik geen Ring, maar probeerde hier en daar wel te helpen.

Goed werken heb ik in een enkel geval eerder gezien in andere Topics over de Ring.
Wel veel teleurstelling over het maar niet kunnen connecten via Wifi. Ook na het kiezen van verschillende namen voor 2.4 en 5 Ghz. Verder nog: te trage reaktie bij aanbellen.
Gaf soms aanleiding tot retourzenden, als dat nog kon.

Mijn indruk: een nogal overgevoelig beestje met matige Wifi faciliteiten, helaas zonder optie om terug te kunnen vallen op een bekabelde verbinding. Die is uiteraard stabiel & een workaround als gebruik via Wifi maar niet goed wil lukken. Andere belsystemen hebben die mogelijkheid gelukkig wel. Mijn advies om teleurstelling te voorkomen: nooit een vast opgesteld apparaat kopen dat alleen via Wifi verbonden kan worden. Voor Phone of Tablet ligt dit anders. Daarmee loop je makkelijk naar een andere plek waar je Wifi beter is voor de connectie. Voor een Laptop, die vaak ook landurig op vaste plekken wordt gebruikt, is het beter zowel bekabeld als via Wifi te kunnen aansluiten.

En: lucky you met die Ring. Houden zo!

Uitgelicht topic