1
Vraag
2
Reacties
Shams

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

reCAPTCHA security check

Hallo,

Met bijna alle websites moeten wij een reCAPTCHA voltooien. Ik heb het getest met alle apparaten thuis (mobiele telefoons, tablets en laptop), en het komt alleen voor als we gebruik maken van de Wifi verbinding.

Kan iemand mij misschien vertellen waarom dit steeds voorkomt? Ik heb online iets gelezen over een malware die op de router kan zitten.. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen en of het ook echt daar aan ligt.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Shams, welkom hier!

Nou, van wat ik zo lees ben je geen robot 😉 Flink vervelend wel dat je steeds de reCAPTCHA moet invoeren. Top dat je al wat getest hebt wat betreft je wifi-verbinding en de apparaten.

Zoals je waarschijnlijk wel weet is reCAPTCHA van Google. Je IP-adres krijgt een bepaalde score. Hoe beter de score, hoe minder vaak je die reCAPTCHA moet invoeren. Andersom werkt het natuurlijk net zo, hoe lager je score hoe vaker je de reCAPTCHA moet invoeren. Malware is inderdaad vaak de boosdoener hier. Heb je al eens een goede check gedaan om te kijken wat er zoal speelt? Zodra die malware weg is moet je de goede score als het ware weer gaan verdienen. Daar kan dus nog wat tijd overheen gaan voordat je score dusdanig goed is. Maar een goede eerste stap is om een uitgebreide scan uit te voeren.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Shams, welkom hier!

Nou, van wat ik zo lees ben je geen robot 😉 Flink vervelend wel dat je steeds de reCAPTCHA moet invoeren. Top dat je al wat getest hebt wat betreft je wifi-verbinding en de apparaten.

Zoals je waarschijnlijk wel weet is reCAPTCHA van Google. Je IP-adres krijgt een bepaalde score. Hoe beter de score, hoe minder vaak je die reCAPTCHA moet invoeren. Andersom werkt het natuurlijk net zo, hoe lager je score hoe vaker je de reCAPTCHA moet invoeren. Malware is inderdaad vaak de boosdoener hier. Heb je al eens een goede check gedaan om te kijken wat er zoal speelt? Zodra die malware weg is moet je de goede score als het ware weer gaan verdienen. Daar kan dus nog wat tijd overheen gaan voordat je score dusdanig goed is. Maar een goede eerste stap is om een uitgebreide scan uit te voeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic