paul minten

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

problemen met wifi van omvormer

Na enkele maanden problemen te hebben met de wifi van de omvormer van de zonnepanelen kreeg ik gisteren te horen dat dit probleem bij ziggo zit! Namelijk poort 22222 zou open moeten staan. Mijn vraag is dan: hoe krijg ik poort 22222 open!

14 Reacties 14
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@paul minten heeft je omvormer dan een binnenkomende connectie nodig? Dat is vrij ongebruikelijk. Uitgaand naar 22222 zou geen beperking op moeten zitten.

The Manual vermeldt niets?

paul minten
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De omvormer is onder nummer 10.10.100.254 gekoppeld. Het wifi systeem werkt normaal, geen enkel probleem. Alleen dit systeem van de wifi omvormer is niet tot leven te brengen.

paul minten
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens de manual heb ik alle stappen doorgefietst met een monteur van de zonnepanelen erbij. Ook hem lukt het niet op deze manier.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@paul minten ,

de modem/routers van Ziggo werken met de adressen 192.168.xxx.xxx.

Dat gaat dus nooit werken met die omvormer.

 

Groet, Gusto

paul minten
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is het nummer van de omvormer, niet de router!

Het nummer van de omvormer wordt gevraagd bij het installeren van de wifi voor de omvormer.

paul minten
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor meer info over dit gebrek, kijk op goodwe .nl. Dit is de site van het merk omvormer. Het gaat om model 2500.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
paul minten wrote:

De omvormer is onder nummer 10.10.100.254 gekoppeld. Het wifi systeem werkt normaal, geen enkel probleem. Alleen dit systeem van de wifi omvormer is niet tot leven te brengen.


Zie Youtube. Het default IP nummer van de omvormer is inderdaad 10.10.100.254.

Maar aangezien de Ziggo modem/routers niet in die range zitten gaat e.e.a. niet lukken.

Misschien op de pc/laptop het Ip nummer met de hand instellen op 10.10.100.200 ( submask 255.255.255.0 ), dan in de browser verbinding maken met 10.10.100.254 en daarin een IP nummer instellen die wel in de 'Ziggo’ range ligt.

Het beste is, om het MAC adres van de omvormer te achterhalen ( staat vaak wel op de doos of op het toestel zelf ) en dan eerst in het modem/router van Ziggo een Static ( permanent ) IP nummer aan te maken. Dit IP nummer kan dan gebruikt worden om op de omvormer in te stellen. Zodra u de omvormer op een ander Ip nummer instelt en dit saved, raakt u wel de verbindingen kwijt ( uw Pc/laptop zit dan met het tijdelijke handmatig IP nummer in de verkeerde range ).
Daarna kan de pc/laptop weer terug naar de oorspronkelijke IP instelling en dan zou de omvormer bereikbaar moeten zijn op het ingestelde Static IP nummer.

Echter, zodra u wifi problemen hebt of e.e.a. daaraan moet wijzigen, of de omvormer heeft problemen, is de kans groot dat alles weer opnieuw begint. Een verbinding via netwerkkabel heeft alle hierboven genoemde problemen niet en werkt ( bijna ) altijd en zonder iets te moeten instellen. Netwerk stekker erin en klaar is kees.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Kun je geen link geven waar naar gekeken moet worden. Ik zie niks van belang op die Site. Die stuurt door naar: https://nps-duurzaam.nl/
Heb je een link naar het installatie Manual voor het opzetten van de verbinding aan je Wifi netwerk? Dat scheelt een hoop.

Helpdeskmedewerkers van leveranciers van omvormers praten meestal maar wat. Bij de omvormers die ik langs zag komen, waren geen maatregelen nodig op de Ziggo Modem/Router, ondanks dat dit werd beweerd + dat het aan Ziggo zou liggen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Handleiding: Link

Maar daarin staat “…. De WiFi-communicatiefunctie is alleen beschikbaar bij WiFi-modellen. De gedetailleerde configuratie-instructie is te vinden in WiFi-configuratie in de doos met accessoires …..“

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

He thanks anyway. Aan deze info hebben we helaas te weinig.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik zou tijdelijk m'n Ip nummer van m'n Pc/laptop veranderen: hierzo.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja. Hier nog wat inspiratie.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/geen-wifi-contact-met-zonnepanelen-omvormer-na-...

Gevonden na zoeken in de Community op: Goodwe.
Misschien is er meer.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Pasi 
Ha ik zie nu pas het eerdere bericht van je boven een raktie van mij. Net te snel achter elkaar..
De mijne zou ik anders hebben weggelaten, want dit is m.i. de oplossing.

 

Uitgelicht topic