Fld

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem wifibooster: geen internet met iPhone 8, wel iPhone SE

Ik heb sinds gisteren een wifi booster via stopcontacten van Ziggo. Dit is geïnstalleerd en werkt op mijn macbook en iphone SE. Verbinding en internet.

Alleen op mijn iphone 8 heeft hij weliswaar goede verbinding met het netwerk van de wifibooster, maar pakt hij automatisch een heel ander IP adres dan die van de iphone SE en macbook, namelijk beginnend met 89.99.193 in plaats van 192.168. Hij heeft geen internet verbinding op de iPhone 8, wel verbinding met de wifibooster.

IPhone 8 opnieuw opgestart, wifibooster gereset op fabrieksinstellingen, hebben beide geen oplossing geboden. Handmatig instellen van IP adres op de iPhone 8 werkt ook niet.

Bijzondere is ook dat, wanneer de iphone 8 is verbonden met de wifibooster, deze wel het goede IPadres zou hebben als je kijkt in de ziggo-ap, maar dus niet als je kijkt op de iPhone 8 zelf.

Ik weet nu niet meer waar de oplossing ligt en hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast dank!
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Mogelijk weet EnergieBoy hier meer van, hij is een Apple kenner.
Hij heeft nu al een bericht gekregen dat zijn hulp gewenst is, als hij online is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Fld
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Klinkt als een gevalletje netwerkinstellingen wissen. Kan zijn dat die een storing heeft en dan gebeurd zoiets. Deze instelling kan je vinden bij instellingen, algemeen en dan helemaal onderaan Stel opnieuw in.

Let wel op: je raakt dan al je WiFi netwerken kwijt!
Fld
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EnergieBoy wrote:
Hoi Fld
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Klinkt als een gevalletje netwerkinstellingen wissen. Kan zijn dat die een storing heeft en dan gebeurd zoiets. Deze instelling kan je vinden bij instellingen, algemeen en dan helemaal onderaan Stel opnieuw in.

Let wel op: je raakt dan al je WiFi netwerken kwijt!


Hoi,

Dank voor de tip maar....helaas. Ik heb het gedaan, alle netwerkinstellingen hersteld, maar nog steeds hetzelfde probleem. Wel verbinding met het netwerk, geen internetverbinding.

Nog andere tips?
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes
Goedemiddag Fld,

Allereerst hartelijk welkom hier! 😄 Als alle andere apparaten prima werken dan is mijn eerste gedachte dat je modem niet het probleem is. EnergieBoy heb jij nog suggesties?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Erg lastig natuurlijk. Vraag me af of je iPhone 8 het dan wel doet bij de eerste Router van Ziggo. Dus niet bij de booster maar die bij je binnen komt (de modem/router). Als je daar het probleem niet hebt en wel weer met de iPhone 8 en de booster, dan heb ik wel mijn vraagtekens.

Een andere mogelijke oplossing is om het Wi-Fi netwerk te vergeten. Hiermee wordt ook uw Wi-Fi netwerk van uw telefoon gewist. Volg hiervoor de stappen: Ga naar Instellingen> Wi-Fi> Tik op de 'i' in de cirkel> Tik bovenaan het scherm op 'Dit netwerk vergeten.

Anders zou ik een backup maken van je iPhone 8 en deze weer naar fabrieksinstellingen herstellen. Dan is je toestel helemaal leeg en neemt die geen oude instellingen met zich mee. Eerste keer inloggen met account maar als LOS en LEEG toestel, dus niet gelijk je backup terug zetten. Als die dan perfect werkt, ligt het niet aan je iPhone 8 en niet aan de booster. Zet dan de backup terug en kijk dan wat die dan doet. Als je dan weer problemen hebt dan zit er toch iets mis met het terug zetten van je backup.

Zie ook nog deze pagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT204051
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Bedankt voor je hulp, EnergieBoy

Hoe gaat het nu Fld ?

Uitgelicht topic