Beantwoord

printer problemen sinds installatie nieuw modem

• 16 oktober 2018
  • 19 Reacties
  • 5079x Bekeken

Sinds een aantal weken heb ik (volgens Ziggo) het allernieuwste allersnelste modem. (wit)
Code op de achterzijde: TG2492LG-ZG . Had eerst een UbeeEVW321B. Sinds de installatie
van het nieuwe werkt mijn All in One wifi printer: EpsonStylusPhotoPX830FWD niet meer draadloos.. De netwerknaam van het modem + wachtwoord worden niet geaccepteerd door de printer.
Heb van pure ellende een USB kabel aangesloten.
Heb gebeld met Ziggo ( 4 of 5 keer), met Epson. Beide partijen wijzen naar elkaar: Het ligt aan ons, bij ons werkt alles goed. Heb via Ziggo ook al een keer het ww van het modem laten veranderen, maar dat was ook geen succes. Weer terug laten zetten naar fabrieksinstellingen.
Als ik een uitdraai maak na de mislukte installatie krijg ik o.a. onderstaande mededelingen:
Netwerkverbinding controleren: Onbekend
Gedetailleerde IP-configuratie controleren: Onbekend
Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedetecteerd. Als U problemen hebt met het afdrukken of scannen ( jawel dus) verbeter dan Uw draadloze netwerk. hoe?
Als het probleem blijft bestaan, raadpleeg dan de documentatie voor hulp en netwerktips. ( wel lastig als je niet weet waar je het e.e.a. zoeken moet).
Wie o wie heeft voor mij een oplossing om mijn printer weer aan de praat te krijgen zoals ik gewend ben?
Ik hoor graag
Eddy.
icon

Best beantwoord door hanh 16 oktober 2018, 13:33

Als de SSIDs van het Wireless Access Piont van de ConnectBox gelijk zijn voor 2.4 en 5Ghz Wireless, maak ze dan eens ongelijk. Kies vervolgens op de Printer de Wifi Connectie die in beeld komt.
Vermoedelijk zal dit het 2.4 SSID zijn, omdat veel printers geen 5Ghz Wifi ondersteunen en moeite kunnen hebben met gelijke SSIDs voor beide banden.

Gr Han
Bekijk origineel

19 Reacties

Als de SSIDs van het Wireless Access Piont van de ConnectBox gelijk zijn voor 2.4 en 5Ghz Wireless, maak ze dan eens ongelijk. Kies vervolgens op de Printer de Wifi Connectie die in beeld komt.
Vermoedelijk zal dit het 2.4 SSID zijn, omdat veel printers geen 5Ghz Wifi ondersteunen en moeite kunnen hebben met gelijke SSIDs voor beide banden.

Gr Han
Reputatie 7
Hey @roadrunner26. Welkom hier. Super dat je hiermee naar de Community komt, daar dit iets is wat vast en zeker met de hulp van onze toppers hier opgelost kan worden.
@hanh heeft je een heel goede tip gegeven. Heb je dit al kunnen proberen? We horen graag van je!
Hallo Han
Ik weet dus niet of de SSID van het Wireless Acces Point van de connect box gelijk zijn voor de 2.4 en 5 GHz gelijk zijn. Hoe controleer ik dat, want ik ben geen techneut?
Ik weet wel dat bij 1 van mijn Ziggo telefoontjes een medewerker van Ziggo een aparte
5Ghz SSID aangemaakt had, door bv aan mijn SSID naam er een -5 aan te plakken
en die werkte dus ook niet.
Als ik via het IP adres op de modem ga kijken welke apparaten zijn aangesloten, dan ziet hij mijn printer niet.
Ik zou wel een uitdraai willen mailen wat ik op papier krijg, maar dat zou ik dan alleen maar willen doen in een "gesloten" email omgeving en niet via dit Community waar iedereen kan meelezen.
Ik hoor het wel
Eddy
Reputatie 7
Ik zou eerst de printer vlak naast het modem plaatsen en de geinstalleerde netwerksoftware van Epson starten (maar misschien deed je dit reeds via de software)
Dit om uit te sluiten dat het signaal niet te zwak is of het signaal van de buren problemen veroorzaakt, vervolgens kan je als dit niet lukt de tip van @hanh proberen.
De signaal sterkte is uitstekend, dus de printer naast het modem plaatsen heeft dus geen zin.
Hoe ik de geinstalleerde netwerksoftware van Epson zou moeten starten, weet ik niet.
(Misschien deed ik dat al via de software, maar dan wel zonder dat ik er van bewust was, want ik heb geen idee hoe dat zou moeten. Blijft dus hangen: mijn reactie op het antwoord van @han
Heb je nu op de ConnectBox gelijke of verschillende SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz?
Mij wordt dit niet duidelijk.

Kijk op je Phone naar beschikbare Wireless verbindingen en/of op de ConnectBox ergens bij Geavanceerde instellingen>Wifi. Daar kun je ook de namen veranderen.
Ik heb geen ConnectBox, dus weet niet precies waar dat kan.

Je schrijft iets over dat de Helpdesk dit samen met jou geprobeerd heeft, maar dat dit niet werkte.
Is de verandering van SSIDs teruggezet?

Gr Han
Reputatie 7
Nog een aanvulling, aanpassing SSID in de connectbox:

geavanceerde instellingen --> draadloos --> beveiliging
Dank. Aan jou heb je iets.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +12
@ all

Zou het niet zo kunnen zijn dat hij een ip adres conflict heeft ? misschien in de oude configuratie de printer een vast IP ?
Goede vraag Ron. Stom, nog niet aan gedacht.
Hoe zit dit @roadrunner26 ?
Gr Han
Badge +11
@roadrunner26 een wat cryptische melding van je Epson. Het zou kunnen helpen de WiFi van je Modem eens op een ander kanaal te zetten. (1, 6 of 11 voor 2,4 GHz). De Epson schijnt er niet goed mee overweg te kunnen als je buren op een direct naast gelegen kanaal zitten. Misschien kun je ook nog de firmware van je Epson upgraden. Als je Google inzet op channel conflict Epson zie je dat je niet de eerste bent met dit probleem.
Reputatie 7
Zo, @roadrunner26. Hulp van alle kanten. Super mooi om te lezen, allemaal!

Hoe gaat het nu? 🙂
hallo allemaal
Dank voor jullie adviezen.
Zoals gezegd: Ik ben geen techneut en jullie goede raad gaat me een beetje te ver.
Ik heb daarom al jullie oplossingen doorgestuurd naar een goede kennis van mij die er mogelijk raad mee weet.
Ik laat jullie nog weten hoe og weten.
Dank bij deze
groeten
Eddy
Ben ik weer.
Nou, ik ben er zelf uitgekomen. de printer werkt weer via de wifi.
Hoe dat kan?
Wel zo:
Je tikt in op google: ( in mijn geval) IP adres epson printer achterhalen.
Dan kun je bv naar: https://support. gastrofix.nl
dan download je EpsonNet config voor Windows
Je installeert het programma en je opent het.
EpsonNet zoekt automatisch naar de printer in het netwerk.
Als de printer gevonden wordt selecteer je die en klik op configuratie
Het IP adres van de printer geef je vervolgens in op TCP/IP>standaard onder de optie IP adres.
Je klikt op handmatig, en je krijgt het zowel IP adres, als het subnetmasker en de Standaardgateway.
Stuur deze wijzigingen naar de printer en als alles succesvol verloopt krijg je de melding:
voortgang 100 % ok.
Dan controleer je nog even de netwerkverbinding, en als die controle klaar is, maak je een print en voila: alle "vakken" zijn gevuld, allemaal ok-tjes.
Het enige wat nog wel gemeld wordt, is dat er conflicterende kanalen op de router of toegangspunt zijn gedetecteerd.
Maar dat heeft blijkbaar geen invloed op het afdrukken.
Misschien hebben jullie hier iets aan ingeval er nog meer Ziggo klanten zijn die problemen hebben na het vernieuwen van de router.
Groeten
Eddy
@roadrunner26
Je moet de printer een ip adres geven buiten de Range van de DHCP Server van de ConnectBox. Anders kun je een adresconflict krijgen met een ander apparaat, dat het Ip via DHCP krijgt toegewezen.
Standaard zijn 192.168.178.2 ...... 192.168.178.9 daarvoor geschikte vrije adressen.
Als ik me goed herinner begint de Range nl bij: 192.168.178.10
Bekijk dit evt op de ConnectBox.
Gr Han
We hebben de printer een IP adres gegeven buiten de Range van de DHCP server.
Alles werkt naar behoren.
Bedankt voor jullie bijdrage.
vriendelijke groeten
Eddy
De oplossing waar ik een weekend over heb gedaan is als volgt.

Ik heb in de Router de 2,5. en 5 GH verschillende namen gegeven.
Dus b.v. Routerzig 2,5 en Routerzig 5

Start dan de router opnieuw.
Alle apparatuur die om de snelheid Routerzig 2,5 vraagt opnieuw aansluiten.
Dus de homekit en Honeywell en dus ook de printer die nu wel wordt gevonden.

De Computers etc. aansluiten op de Routerzig 5

Geen enkel probleem meer
@George123
Je oplossing stond al in het Topic.

Gr Han
Ik heb ook een probleem met mijn wireless printer nadat ik een nieuw modem had geïnstalleerd. Ik heb een Brother DCP J140W. Altijd perfect werkend totdat ik een nieuw modem van Ziggo kreeg. Alles lijkt goed te zijn totdat ik een printopdracht vanaf de laptop naar de printer stuur. Computermannetje erbij (en die weet echt wel wat hoor) Niet opgelost. Langdurig met Ziggo gebeld. Alles geprobeerd, niks. Printer handleiding erbij. Uren bezig. Niks. Monteur Ziggo erbij. Vriendelijke man die echt z'n best deed, maar dit ging hem ook boven de pet. Ik probeer nu maar een student aan huis te krijgen. Misschien is daar een slimmerik die het op kan lossen. Oude modem dan meer weer gebruiken? Nee meneer dat kan niet want die is al afgemeld. Ik ben ermee gestopt voordat ik het modem door het raam gooi. Ik vind dat Ziggo modems moet verstrekken die niet voor dit soort problemen zorgen. Het is te belachelijk voor woorden dat je Jan en alleman in moet schakelen en uren bezig bent alleen omdat je een ander modem van Ziggo in je maag gesplitst krijgt.
Willem

Reageer