Beantwoord

Portforwarding Arris TG2492LG Connectbox

  • 26 november 2018
  • 23 Reacties
  • 2117x Bekeken

Hi Allen,

ik heb sinds gister een nieuwe modem.
deze is geactiveerd alles.
echter zie ik dat ik gene optie meer heb om portforwarding in te stellen.
Iemand enige idee hoe ik deze optie weer beschikbaar krijg?

enige opties nu:
Firewall
Mac filtering
IP- en Poortfiltering
icon

Best beantwoord door hanh 26 november 2018, 12:42

www.ziggo.nl/chat

IPv4 Firmware aanvragen. Dan staat Port Forwarding er weer bij.

Je hebt nu so-called IPv6 DS-Lite. Dan kan Port Forwarding niet.
Voor de meerderheid van de klanten maakt dat niet uit.
Voor jou dus wel.

Gr Han
Bekijk origineel

23 Reacties

www.ziggo.nl/chat

IPv4 Firmware aanvragen. Dan staat Port Forwarding er weer bij.

Je hebt nu so-called IPv6 DS-Lite. Dan kan Port Forwarding niet.
Voor de meerderheid van de klanten maakt dat niet uit.
Voor jou dus wel.

Gr Han
hmm vreemd volgens ServiceDesk staat het al goed ingesteld op IPv4
Ook hmm. Misschien staat het wel zo ingesteld, maar is het nog niet ingedaald in de ConnectBox.
Eerste poging: Power Cycle (spanning minstens 30 sec eraf).
Mislukt? Tweede poging: Factory Reset.
Iets met een knopje. Paperclip nodig? Ff in het manual kijken.

Ook mislukt?
www.ziggo.nl/chat

Meer kan ik niet voor je betekenen.

Gr Han
thanks, frabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen.
Reputatie 7
Hi Nick, ik zou ook graag even aan onze kant je gegevens controleren om te zien hoe de abonnementsregels en je modemprofiel er nu bij staan.
Helaas kan ik je Ziggo abonnement niet vinden met de gegevens die je in je Community profiel hebt ingevuld.

Als je daar je postcode en huisnummer invult (alleen zichtbaar voor moderators) kan ik dat wel en wellicht verder assisteren.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat hanh gelijk heeft. Ik heb dezelfde box maar dan met full ipv6.
Bij mij kun je wel port forwarden. Heb dat aanstaan en werkt ook nog🤔

Heb je de "lite" ipv6 versie dan geen forward optie. Wil je die dan lite versie van ipv6 uit laten zetten en weer terug naar alleen ipv4.

Probeer niet om de lite versie omgezet te krijgen naar een full ipv6.
Daar is enige weerstand tegen vanuit Ziggo.
@bloemen64 Jij weet van de hoed en de rand.
Goed te horen dat Port Forwarding prima werkt bij Dual Stack op de ConnectBox.
Die Firmware komt wel eens langs, maar niet zo vaak, zodat
er weinig ervaringsgegevens zijn.
Soms wordt te snel geadviseerd maar over te stappen op IPv4. Omdat er een IPv6 address is.
Dat is bij IPv6 Dual Stack niet nodig. Bij DS-Lite wel, als je Forwarding nodig hebt.
Dank, Han
Goedendag,
Zelfde uitdaging hier om Port forwarding te gebruiken. Net nieuwe connectbox ontvangen maar geen Port forwarding in menu te vinden. IPv6 staat op DS lite. Is het mogelijk om dit naar IPv6 Dual Stack om te zetten? Of anders naar IPv4 firmware.
bedankt Paul
De standaardprocedure is 'terugzetten' naar IPv4.
Alleen als je in voormalig Ziggo gebied woont en al voor medio 2017 klant was, is er een kans dat je Dual Stack Firmware kunt loskrijgen. Het is te proberen en ik weet zeker dat het soms kan lukken.
In oud UPC gebied kan Dual Stack niet.
www.ziggo.nl/chat
Laat nog ff weten hoe het ging.
Gr Han
bedankt Han. Limburg is als het goed is Ziggo gebied. /chat lijkt niet te werken. Ik wacht even op een moderator om mijn instelling te kunnen aanpassen. mvrgr Paul.
Bij mij (Chrome) werkt de link prima. Heb je Pop Ups uitstaan in je Browser?
Het Chat venstertje komt rechtsonder in beeld.
Reputatie 7
Hi @Paullinx, ik zou dit graag direct voor je regelen alleen houdt de administratie mij tegen.

De wijziging van je oude- naar het nieuwe abonnement wordt nog verwerkt, specifiek de activatie van je nieuwe mediabox (heb je die al aangesloten en geïnstalleerd?).

Nadat die order helemaal verwerkt is kan ik je modem switchen naar een IPv4 only profiel.
Hallo Mark, de nieuwe mediabox is inmiddels aangesloten. Ik wacht de order verwerking wel even af. bedankt Paul
Reputatie 7
@Paullinx - De administratie is inmiddels helemaal bijgewerkt, ik kan je modem omzetten naar een IPv4 only profiel als je dat wil. Daarbij zal hij wel even opnieuw opstarten en circa 15 minuten offline zijn, komt dat uit vandaag (of morgen)?
@Mark Ziggo , dat mag op elk moment. Al vast bedankt. Paul.
Reputatie 7
@Mark Ziggo , dat mag op elk moment. Al vast bedankt. Paul.
Done, graag gedaan!
@Mark Ziggo , bedankt, de port forwarding is nu zichtbaar. Maar ik kan geen reservering toevoegen, ondanks dat ik alle velden invul? Enig idee waar dit aan kan liggen?
bedankt Paul
Reputatie 7
@Paullinx, waar loop je precies vast, kun je daar een screenshotje van plaatsen met de gewenste velden ingevuld?
Ik zie de port forwarding nu en kan er 1 invullen (je kan/moet 2x bevestigen ondanks dat de knop niet helder kleurt). Het vreemde is dat de forwarding nog niet goed werkt vanaf buiten, maar dat ga ik nog wel uitzoeken. bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie de port forwarding nu en kan er 1 invullen (je kan/moet 2x bevestigen ondanks dat de knop niet helder kleurt). Het vreemde is dat de forwarding nog niet goed werkt vanaf buiten, maar dat ga ik nog wel uitzoeken. bedankt.
Alvast sterkte gewenst. Er zijn nogal veel forum onderwerpen over dit onderwerp. Hoop dat het lukt zonder problemen. Anders even zoeken via forum.
Wij hebben een nieuwe connectbox TG2492LG-ZG met IPv6 hierin is geen portforwarding beschikbaar. Ik heb gelezen dat dit modem omgezet kan worden naar IPv4 zodat de portforwarding weer beschikbaar is. kan iemand mij uitleggen wat ik daarvoor moet doen?
Ziggo Bellen of de Chat gebruiken & vragen om IPv4 Firmware.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

IPv6 op de ConnectBox zegt nog niet meteen dat er geen Port Forwarding mogelijk is.
Bij Full Dual Stack kun je Port Forwarden.
Bij DS-Lite niet.
Dat herken je aan het menu Beveiliging.
Er staat dan geen Port Forwarding (en nog wat) in het lijstje.
Zie het plaatje. Daar is Port Fowarding er wel.
Reputatie 7
Hi @bclassens, welkom op onze Community! Ik zet je modem dadelijk om naar een IPv4 profiel, daarmee moet portforwarding weer mogelijk zijn.

Het kan wel even duren voordat de wijziging verwerkt is, in de loop van vandaag zal je modem gaan resetten om het nieuwe profiel binnen te halen.

Reageer