1
Vraag
2
Reacties
Jarn00

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding doet het niet

Zoals de titel al aangeeft doet portforwarding het niet,
In de instellingen van de ziggo connect box 2 ports opengesteld (21, 25565). Ik kan alleen niet met mijn servers verbinden buiten mijn netwerk. Ik heb alle instellingen nagekeken van de servers. Ook heb ik windows defender uitgezet want dat geeft soms ook problemen.
Is hier een oplossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MWennemers

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Jarn00 wrote:
Zoals de titel al aangeeft doet portforwarding het niet,
In de instellingen van de ziggo connect box 2 ports opengesteld (21, 25565). Ik kan alleen niet met mijn servers verbinden buiten mijn netwerk. Ik heb alle instellingen nagekeken van de servers. Ook heb ik windows defender uitgezet want dat geeft soms ook problemen.
Is hier een oplossing voor?


In mijn geval blijkt de oplossing simpeler dan ik dacht !!
Het probleem zou hem bij u ook in het volgnede kunnen helpen:

(1)stel alleen de server port of access port in op uw modem met een range van 1 op 1
dus bijv range 80 eind range 80
en bij extern het zelfde
(2)controleer of uw server geen rcon port of dergelijke op de zelfde poort heeft zitten
(3) start uw server of host programma op en wacht tot hij volledig is gestart
(4)controleer nu met een portcheck tool en het vooraf ingevulde ip adres of de gekozen poort werkt

als dit lijkt te werken en hij groen licht geeft hebt u waarschijnlijk al het mogelijke gedaan
en ligt het probleem bij diegene die met uw server wilt verbinden

MVG marthijn wennemers

Bekijk in context

8 Reacties 8
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Portforwarding is bedoeld om servers/apparaten binnen je netwerk vanaf buiten te bereiken. Als ik het zo lees probeer jij juist een FTP server buiten je netwerk te bereiken, klopt dat?
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
efok wrote:
Portforwarding is bedoeld om servers/apparaten binnen je netwerk vanaf buiten te bereiken. Als ik het zo lees probeer jij juist een FTP server buiten je netwerk te bereiken, klopt dat?


Zo lees ik het ook en ik kan me vergissen maar als je poort 21, door deze open te zetten, een andere functie geeft dan waar deze voor bedoeld is, voor het ftp protocol, dan werk dat niet meer.
Jarn00
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Huizinga wrote:

efok wrote:
Portforwarding is bedoeld om servers/apparaten binnen je netwerk vanaf buiten te bereiken. Als ik het zo lees probeer jij juist een FTP server buiten je netwerk te bereiken, klopt dat?
Zo lees ik het ook en ik kan me vergissen maar als je poort 21, door deze open te zetten, een andere functie geeft dan waar deze voor bedoeld is, voor het ftp protocol, dan werk dat niet meer.

Dan heb ik het verkeerd beschreven sorry daarvoor. Ik wil vanaf een ander netwerk bij mijn ftp server kunnen of mijn game server.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Heb je deze pagina's al gevonden?

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo

Heb je deze stappen gevolgd?

Port forwarding op de Connectbox
Jarn00
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Heb je deze pagina's al gevonden?

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Ziggo
Heb je deze stappen gevolgd?

Port forwarding op de Connectbox

Helaas heb ik deze stappen al geprobeerd zonder succes ...
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Het externe IP-adres voor de gewone particuliere Ziggo-klant is een dynamisch IP-adres. Het IP-adres kan dus gewijzigd zijn. Heb je al gecontroleerd wat jouw (huidige) externe IP-adres is?
MWennemers

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja dit probleem heb ik ook ik weet donders zeker dat het aan de connect box ligt.
Jarn00 wrote:

Be rt wrote:
Heb je deze pagina's al gevonden?

Port forwarding: Alles over port forwarding bij ZiggoHeb je deze stappen gevolgd?

Port forwarding op de Connectbox
Helaas heb ik deze stappen al geprobeerd zonder succes ...



Ik kamp met het zelfde probleem:

Ik weet donders zeker dat het aan de connect box ligt.

Want de ene keer doet de poort het niet vervolgends loop je te martelen en knoeien met de instellingen reset je hem weer en doet dat zo'n 4x dan doet hij opeens wel !!!

Ik had laats ook een paar poorten naar buiten open gezet waar ik er later nog wat aan wou toevoegen en die bleken het vervolgends niet te doen.

en bij de helpdesk weten ze hier niks vanaf hoe dit werkt.
MWennemers

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Jarn00 wrote:
Zoals de titel al aangeeft doet portforwarding het niet,
In de instellingen van de ziggo connect box 2 ports opengesteld (21, 25565). Ik kan alleen niet met mijn servers verbinden buiten mijn netwerk. Ik heb alle instellingen nagekeken van de servers. Ook heb ik windows defender uitgezet want dat geeft soms ook problemen.
Is hier een oplossing voor?


In mijn geval blijkt de oplossing simpeler dan ik dacht !!
Het probleem zou hem bij u ook in het volgnede kunnen helpen:

(1)stel alleen de server port of access port in op uw modem met een range van 1 op 1
dus bijv range 80 eind range 80
en bij extern het zelfde
(2)controleer of uw server geen rcon port of dergelijke op de zelfde poort heeft zitten
(3) start uw server of host programma op en wacht tot hij volledig is gestart
(4)controleer nu met een portcheck tool en het vooraf ingevulde ip adres of de gekozen poort werkt

als dit lijkt te werken en hij groen licht geeft hebt u waarschijnlijk al het mogelijke gedaan
en ligt het probleem bij diegene die met uw server wilt verbinden

MVG marthijn wennemers
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic