mertensl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port 80 openstellen werkt niet op connect box

Ik heb een connect box van compal.
Ik heb een Raspberry PI en die heb ik internet toegankelijk gemaakt door port 5900 open te stellen voor de VNC viewer. Werkt perfect.
Nu heb ik een Apache webserver geinstalleerd op de Raspberry en wil die ook toegankelijk hebben via internet, door port 80 open te stellen. Dat werkt niet.
De webserver werkt prima binnen het eigen netwerk.
Instellingen connectbox:

  • dmz uitgeschakeld
  • UPnP ingeschakeld
  • DHCPv4 ingeschakeld
  • firewall ingeschakeld
  • ip en portfiltering: ingeschakeld en geen regels
  • ik heb gereserveerde (vaste) IP adressen voor de Raspberry en het externe adres van de connectbox.
  • ik heb porttriggering ingesteld 5900 naar 5900 en 80 naar 80
  • ik heb portforwarding ingesteld voor port 5900 naar de Raspberry en port 80 naar de Raspberry
Met een tooltje kan ik testen of port 80 openstaat op het externe IP-adres van de connect box en die staat niet open. Port 5900 staat wel open.

Wat moet ik doen om port 80 open te stellen?
1 Reactie 1
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi mertensl, welkom op onze Community!

Allereerst, waarom heb je port triggers ingesteld? Dat zou alleen nodig zijn als je vanaf thuis een verbinding maakt via poort A en het antwoord via poort B verwacht. Als A en B hetzelfde zijn is een trigger overbodig.

Vervolgens, welk tooltje gebruik je om de poorten te testen? Ik gebruik zelf Simple Port Tester.
Forward poort 80 naar het IP van de PC waarop je dit tooltje draait en test dan pas poort 80 via de tool.
NB: Als je poort 80 nog steeds naar de Raspberry Pi forward zal het tooltje op de PC aangeven dat de poort dicht is, aangezien de response niet naar de PC gaat maar naar de Raspberry Pi.

Heb je ook via een ander netwerk (bijvoorbeeld 4G) geprobeerd om je webserver via het publieke ip te benaderen? De Connectbox doet vreemd bij NAT-loopback.

Uitgelicht topic