1
Vraag
2
Reacties
Barrkie7

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poortnummer beveiligingscamera

Ik wil mijn beveiligings camera installeren, maar kan de beelden alleen via mijn telefoon kijken. Ik heb de app owlr axis gedownload maar heb mijn IP-adres nodig en die heb ik gevonden, maar nu heb ik nog mijn poort nummer nodig zodat ik het verder kan instaleren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Barrkie7,

De handleidingen van uw ip camera kunt u inzien op:
AXIS 207MW Network Camera - support & documentation

Binnen in elkgeval de uitgebreide handleiding zou een kop moeten zitten "systeem settings/options" of "netwerk settings/options" waarbij standaard port nummers te vinden zijn en hoe u deze kunt veranderen.

Ook kunt u terug vinden hoe u de camera via uw browser kunt benaderen om de correcte wijzingen door te voeren en het IP adres van de camera indien nodig te veranderen als de camera voorzien is/was van een vast ip buiten uw IP reeks.

indien u hier mee niet uitkomt kunt u een port scan utility gebruiken zoals bijvoorbeeld advanced port scanner of het nog geadvanceerdere NMAP.

Indien u het IP weet scant u alleen dat ip adres icm volledig port bereik, anders scan all of locale network.


MVG

Bekijk in context

17 Reacties 17
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Barrkie7,

U kunt deze informatie terug vinden op de webpagina van uw ip camera of op de website van de fabrikant van de ip camera. (handleiding)

In de meeste gevallen is de setup poort 80, dit kan vaak echter wel gewijzigd worden door de gebruiker.

MVG
Barrkie7
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de camera's via mp.. en 80 werkt niet heb k al geprobeerd.

:?
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Berrkie7,

Als het goed is zit er ergens op de IP Camera een sticker waarop de product gegevens terug te vinden zijn, zie bijvoorbeeld; foscam c2 back

Indien u de ip camera's nooit eerder gereset heeft, reset deze dan en werk indien mogelijk de firmware bij, ook deze kunt u vinden op de website van de fabrikant.

De meeste IP Camera's hebben ook een weblogin welke te bereiken is door het IP adres van de IP camera in uw browser venster in te tikken, in uw geval dus nu 192.168.178.38.

In de meeste gevallen is de login informatie admin admin, mits anders vermeld staat op de sticker of handleiding van de fabrikant.

In verband met veiligheid is het erg belangrijk dat u het wachtwoord direct verandert, gebruik tenminste 20 characters; Hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens/symbolen.

Het is ook aan te raden om het standaard poort nummer van de camera aan te passen.

Zet bijvoorkeur ook de uPnP, DDNS en/of P2P functie uit op de IP Camera, dit houdt echter wel in dat u de camera apart moet port forwarden bij externe benaderen via uw extern ip of u kunt gebruik maken van een lokale VPN server als u deze bezit ipv bijvoorbeeld id.foscam.com. Hackers scannen regelmatig de DDNS extensies van camera leveranciers af.

Check of uw IP Camera kan werken met : OWLR Confirmed Supported Cameras

Neem de tijd om zowel de informatie van de webcam fabrikant als die van OWLR door, zodat u ook op de hoogte bent van wat het gebruik van deze producten en diensten voor uw privacy betekend.

MVG
Barrkie7
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de camera op marktplaats gekocht dus heb geen handleiding niks heb alleen de 2 cameras en 2 kabbels gekregen. De gene van wie ik de camera heb zei dat ik via owlr de beelden kon bekijken. Maar als ik dat doe moet ik een poort nummer gebruiken !!!!

Wat moet ik doen ? 80 werkt niet
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Barrkie7,

De handleidingen van uw ip camera kunt u inzien op:
AXIS 207MW Network Camera - support & documentation

Binnen in elkgeval de uitgebreide handleiding zou een kop moeten zitten "systeem settings/options" of "netwerk settings/options" waarbij standaard port nummers te vinden zijn en hoe u deze kunt veranderen.

Ook kunt u terug vinden hoe u de camera via uw browser kunt benaderen om de correcte wijzingen door te voeren en het IP adres van de camera indien nodig te veranderen als de camera voorzien is/was van een vast ip buiten uw IP reeks.

indien u hier mee niet uitkomt kunt u een port scan utility gebruiken zoals bijvoorbeeld advanced port scanner of het nog geadvanceerdere NMAP.

Indien u het IP weet scant u alleen dat ip adres icm volledig port bereik, anders scan all of locale network.


MVG
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
@Jonathan-458
Super goede informatie zeker die VPN warm aanbevolen.

Volgende helpt Barrkie7 natuurlijk niet maar weet je ook dat Foscam camera's aan "calling home" doen?
Ik heb al de services uitgeschakeld zoals jij omschrijft en toch wil de camera allerlei uitgaande verbinden maken. Daar is veel over te vinden op het Foscam forum en andere.



Maar sorry dat ik me ertegenaan bemoei.
Kan zo moeilijk mijn klep houden vaak 😉
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Hi Guido64,

Eerder deed het uitschakelen inderdaad niks toen bleef het actief verbindingen opzetten.

Maar als het goed is, is er vanaf April 2016 nieuwe firmware beschikbaar voor diverse foscam ip camera's waarbij de P2P functie wel geheel uit te schakelen is, nadeel is dat oudere versies waarschijnlijk die update niet krijgen.

Zal het eens nagaan, ben benieuwd.

Je hoeft je niet te excuseren hoor, dit is toch toegevoegde waarde. je kan overigens nooit voorzichtig genoeg met die IP Camera's en die zo genaamde "Smart" apparaten zijn.

MVG
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Daar word al langer over gehint dat er firmware updates komen of zouden zijn. Ik heb laatst nog eens gekeken misschien niet op de juiste plek dat kan en de onboard update optie zal nu voor mij ook niet werken omdat ik alles van de camera op de wan blokkeer.

Ik heb dit model FI9826P V2 dus inderdaad ook p2p.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Welke versie draait u nu?

De laatste versie die ik heb kunnen vinden is 2.x.2.30 van 27 April 2017, hier zou het dus al een tijdje in moeten zitten: Foscam Support FI9826P V2

MVG
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Oeps ik realiseerde me dat je die vraag vast zou gaan stellen dus had al een plaatje in mijn bericht gezet 😉
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Wow vet bedankt
Nu even de ballen bij elkaar schrapen het ook te updaten haha
Als het mis gaat is het goodby camera
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Graag gedaan, ik ken hem, dat is ook altijd een stap inderdaad.

Een keer fout gegaan?

MVG
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Neu dat niet maar tis toch altijd even een slik momentje haha
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Ik zal mijn vingers voor u kruisen 🙂

Laat even weten of dit het ook daadwerkelijk het "Phone Home" probleem oplost.

MVG
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Het loopt nu ik moet eerst nog een tussen versie firmware upgrade doen ik kan blijkbaar niet in één naar de huidige firmware. Step 1 loopt nu ben in afwachting dat hij zich weer meld dus spannend hahaha

Ik laat zeker wat weten of het is gelukt en of het probleem inderdaad opgelost is al zal dat laatste wat langer duren eer ik dat weet.
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Ben ik ChineesOfreen geworden of komt er opeens zo maar een stem uit mijn camera 😄
Schrik me lam joh
Ik mag toch hopen dat ik die stem kan uitzetten?
Op naar naar volgende laatst upgrade versie.

Gelukt!


Ik heb in de firewall eens gekeken of de Foscam blocklist nog hits registreert dat is niet zo. Ik heb ook nog even gekeken of de camera misschien nog andere dan de blocklist ip's probeert te benaderen op internet. Dat is de afgelopen 20 minuten in elk geval nog niet zo voorheen was dat behoorlijk actief.

Het lijkt dus inderdaad opgelost te zijn.
Echt tof nogmaals bedankt.
De stem uit de camera niet meer gehoord overigens 😉
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Hahahahah, kan me voorstellen dat dat even schrikken was 🙂

Mooi dat het upgraden inmiddels helemaal correct is verlopen en daarbij het "phone home" probleem opgelost lijkt te zijn.

Graag gedaan, misschien krijg je vannacht een voice update 🙂

@Barrkie7
Bent u er inmiddels uitgekomen met de uitgebreide handleidingen?

MVG
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic