uienbrok

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poortforwarding ontbreekt als optie in connectbox

De optie “poort forwarding ontbreekt als optie in mijn connectbox menu. Hoe krijg ik deze optie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u portforwarding nodig heeft kunt de helpdesk vragen de modem in IPv4 only te zetten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als u portforwarding nodig heeft kunt de helpdesk vragen de modem in IPv4 only te zetten.

paul minten

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een probleem met de wi-fi van de omvormer van het zonnepaneel systeem. Volgens de leverancier staat de poort dicht. Is jullie voorbeeld om modem IPv4 open te laten zetten de oplossing hiervoor?

Gr.

Paul 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
paul minten wrote:

Ik heb een probleem met de wi-fi van de omvormer van het zonnepaneel systeem. Volgens de leverancier staat de poort dicht. Is jullie voorbeeld om modem IPv4 open te laten zetten de oplossing hiervoor?

Gr.

Paul 

Welk modem heeft u nu en heeft u DS lite?

paul minten

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen idee welk modem ik heb.het werkt op de ziggo router type TP link.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ziggo heeft geen TP link router.

Als u inlogt op uw modem en bij beheer, informatie kijkt:

Wat ziet u dan?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Voor de omvormers die ik ken uit Topics, is geen Port Foward nodig. Helpdesks beweren soms maar wat. Het dataverkeer gaat op initiatief van de Omvormer van binnen naar buiten** en daar zit geen belemmering op.
Een Port Foward is pas nodig als er van buitenaf contact moet worden gemaakt, met een dienst in het lokale netwerk. Dat is bij een Omvormer niet het geval.

** Buiten is = naar het Web Portal waarop je je gevevens van de Omvormer kunt bekijken, na Login met een aangemaakt Account. Dat werkt prima met een DS-Lite Profiel op de Connectbox.

paul minten

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, ik zou niet weten waar ik deze info van het modem uit moet halen! 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat is toch duidelijk uit de reaktie van Jan?

Heb je geen Connectbox? Dan is alles anders. Details daarover gaf je desgevraagd nog niet.
Dan wordt het lastig, verder te kunnen komen.
Ik vind het prima, als je niet weet hoe je netwerk in elkaar steekt, maar echt begrijpen doe ik dit niet. Dat ligt aan mij.

Jocahukl

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

 

Beste Paul, wanneer je vanaf een command prompt of powershell prompt het commando

ipconfig in geeft dan zie je, als het goed is, ook een nummer staan bij Default Gateway.

Dat nummer geef je in, in een browser, bijvoorbeeld chrome of Edge en dan krijg je een inlogscherm te zien. Meestal zie je dan ook welke type modem je hebt. Indien je dan ook nog eens kunt inloggen dan heb je de gevraagde informatie en kunnen ze je hier misschien verder helpen.

Wat Hanh ook al aangaf, heb je voor een verbinding maken geen port forwarding nodig omdat het uitgaand verkeer betreft. Voor inkomende verkeer welke je wilt doorverwijzen naar een bepaalde apparaat, dien je port forwarding in te stellen.

Uitgelicht topic