Beantwoord

Poorten openen voor ps4 - hoe doe ik dit?

Hallo,

Al een tijdje hebben wij zoveel headsets geprobeert bij onze playstation 4 omdat elke keer de microfoon het niet doet. (Wij horen onze vrienden wel maar andersom niet).
Ik heb daarvoor uiteindeljk toch even contact opgenomen met Playstation en die zei dat het 9 van de 10 keer ligt aan de poorten van je router. Die heeft mij dus een mailtje gestuurt met welke poorten er open moeten worden gezet.
Ziggo zelf doet dat niet om veiligheidsredenen maar zelf kan ik dat wel doen alleen weet ik niet hoe. Ik heb gekeken bij modeminstellingen maar niks kunnen vinden.
Het gaat om de volgende poorten:
TCP: 80, 443, 465, 993, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080
UDP: 3478, 3479

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Groetjes x
icon

Best beantwoord door hanh 21 januari 2019, 14:24

Door UPnP aan te zetten in je Modem/Router kun je handmatige Port Forwards vermijden.
Geef de PS4 sowieso eerst een vast ip.
Bij instellen op de PS4, kies dan een ip buiten de DHCP Range van je Modem/Router.
Of maak op de Modem/Router bij DHCP een Ip adres Reservering binnen de DHCP Range voor het MAC address van de PS4.
Het laatste is het beste als je de PS4 wel eens meeneemt naar elders. Dan krijgt ie in een ander netwerk ook een Ip.

Welke Modem/Router heb je? Of gebruik je de MediaBox XL als Modem/Router?

Gr Han

Voor Port Forwarding zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Bekijk origineel

1 Reactie

Door UPnP aan te zetten in je Modem/Router kun je handmatige Port Forwards vermijden.
Geef de PS4 sowieso eerst een vast ip.
Bij instellen op de PS4, kies dan een ip buiten de DHCP Range van je Modem/Router.
Of maak op de Modem/Router bij DHCP een Ip adres Reservering binnen de DHCP Range voor het MAC address van de PS4.
Het laatste is het beste als je de PS4 wel eens meeneemt naar elders. Dan krijgt ie in een ander netwerk ook een Ip.

Welke Modem/Router heb je? Of gebruik je de MediaBox XL als Modem/Router?

Gr Han

Voor Port Forwarding zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Reageer