1
Vraag
2
Reacties
Flitspuit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

poort 53 openzetten lukt niet vanwege veiligheid

Hi allemaal,
Ik probeer poort 53 te openen op de connect box van ziggo en lukt me maar niet. Ik krijg steeds het bericht dat het niet kan vanwege veiligheid. Heeft iemand dit probleem ook gehad en opgelost?? Graag je hulp hiervoor

Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Flitspuit ,

Om vanuit jouw thuisnetwerk een DNS-server te bereiken hoef je niets open te zetten in de Ziggo-modem-router. Dit verkeer wordt niet tegengehouden.
Echter het exploiteren van een DNS-server, die voor derden van buitenaf bereikbaar is, wordt niet op prijs gesteld. De reden is jou al bekend gemaakt met de foutmelding; Ziggo kan n.l. tegenover derden er niet instaan dat jouw DNS-server "de toets der kritiek" kan doorstaan (en dat dit door voortdurende beveiliging ook zo zal blijven).

Groet,
DennyW

Bekijk in context

2 Reacties 2
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Flitspuit ,

Om vanuit jouw thuisnetwerk een DNS-server te bereiken hoef je niets open te zetten in de Ziggo-modem-router. Dit verkeer wordt niet tegengehouden.
Echter het exploiteren van een DNS-server, die voor derden van buitenaf bereikbaar is, wordt niet op prijs gesteld. De reden is jou al bekend gemaakt met de foutmelding; Ziggo kan n.l. tegenover derden er niet instaan dat jouw DNS-server "de toets der kritiek" kan doorstaan (en dat dit door voortdurende beveiliging ook zo zal blijven).

Groet,
DennyW
Flitspuit
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok dankje DennyW
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic