Beantwoord

Playstation IP blokkade

  • 7 december 2019
  • 47 reacties
  • 2817 keer bekeken


Toon eerste bericht

47 Reacties

Hoe kom ik erachter wat de reden is voor een blokkering?

Controleer de e-mail die we hebben gestuurd naar het e-mailadres van je aanmeldings-ID. De klantenservice kan je, zoals vermeld staat in de e-mail die we je hebben gestuurd, de algemene reden voor de blokkering of schorsing geven, maar kan hier verder geen uitspraken over doen.

Reputatie 7

@Riiicck Je hebt hier wel een probleem te pakken zeg! Daar heb je geen console voor aangeschaft.

Vanuit Ziggo krijgen particuliere internetgebruikers een dynamisch IP-adres. Maar het is echter niet zo dat we IP-adressen op afstand kunnen vernieuwen, zo werkt het helaas niet. Als een modem voor langere tijd offline staat kan het zijn dat je het opnieuw aanmelden een ander IP-adres krijgt. 24 uur offline is daarvoor vaak te kort.

Zoals @Nodakear aangeeft krijgt een nieuw modem ook een ander IP-adres mee. Maar als je niet weet waarom je huidige IP geblokt is, is de kans aanwezig dat een nieuw IP-adres uiteindelijk ook weer geblokkeerd gaat worden. In mijn ogen geen oplossing als je niet weet waarom iets geblokkeerd wordt. 

@Steefb  Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dat adres was al van TS. Dus een VPN kan dat niet uitgeven.

Ik weet niet precies hoe VPNs werken maar ik dacht dat ze gewoon een IP adres genereren en als ze dan net 1tje pakken die al bestaat…. Dat lijkt mij mogelijk…. VPNs geven niet echt een IP adres uit dacht ik maar maken er randomly gewoon 1tje… als dat net de jouwe is, dan ben je…. naja, je weet wel, de huppeldepup….

@Sander Ziggo Is er een manier om te controleren of het IP adres rare dingen doet? Om dat echt 100% uit te sluiten? Ik heb nu een programma geïnstalleerd op mijn computers waarbij ik bij elke connectie toestemming moet geven. Maar op mijn smartphone gaat dat niet. En misschien is het iets van buitenaf dat met mijn IP adres gebeurd? Kan ik dat monitoren?

Bij dat 24 uur of langer uitschakelen van de modem, is dat omdat het zo lang duurt? Of is dat omdat er ergens een onvoorspelbaar moment in zit waarbij het IP adres kan veranderen? Want dan zou ik elke nacht mijn modem uit kunnen zetten in de hoop dat zo’n moment zich in de nacht voordoet.

Met een VPN connectie heb je het Ip van de VPN Server die je gebuikt.
Je werkelijke Ip blijft verborgen.
De PS over een VPN verbinding gebruiken is dus een workaround voor het blokkadeprobleem.

Het is wel wat gedoe dit voor elkaar te krijgen.
https://www.techadvisor.co.uk/how-to/game/use-vpn-ps4-3670694/
Het kan met een Router die een VPN Connectie kan leggen.
Ziggo Routers hebben die faciliteit niet en er zitten nadelen aan je Internetverbinding via VPN te laten lopen. De PS4 aansluiten op een PC of Mac met een VPN Client is m.i de beste optie.

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij. Je weet ook wel dat ik hier helemaal er geen verstand van hierover. 
Ik vraag alleen maar hulp totdat dit opgelost kan worden. 
Als ik ze lees, ben ik toch niet de enige die problemen heb?

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd 
TS heeft blokkade van z’n eerdere IP bij Ziggo gemeld. Wat kan ie meer doen?
Sony heeft geen reden gegeven waarom er een blokkade was. Wat dan?
De oorzaak van blokkades is vaak vaag en zeker niet altijd te wijten aan abuse tgv malware. Met bv drie (of wat meer) keer kort achter elkaar inloggen met een verkeerd password, kun je ook zoiets ook aan je broek krijgen.

 

Sorry Han H , Sony blokkeert niet zo maar er moet iets gebeurd zijn.

Verkeerd inloggen en paswoord vergeten heb ik ook een X gehad , via een beste wel strenge manier van laten zien dat jij het echt bent krijg je weer toegang ( zo ging het bij mij ook ) mijn ip adres was toen niet geblokkeerd .

Ziggo staat hier verder los van , is ding tussen TS en Sony , dat Sony niet wil en of kan zeggen waarom is uiteraard ook een slechte zaak

 

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij. 

Dat lijkt me een tegenspraak.

Welke foutmelding komt er van PSN? 

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat Ziggo het als service aan kan bieden om IP adressen van blacklists te verwijderen door iemand die daar verstand van heeft. Vandaar dat ik het wel bij Ziggo heb gemeld.

Dat kunnen wij niet, we kunnen andere partijen alleen maar het advies geven om dynamische ip ranges (zoals de onze) niet permanent op een blacklist te zetten. Wat die andere partijen vervolgens met ons advies doen is een tweede.

Een whitelisting verzoek zul je altijd zelf in moeten dienen, dat is iets tussen jou en de partij die jou op de blacklist heeft staan.

@dboeke Ik weet niet of het opgelost is maar ik ben nu wel een nieuw record aan het zetten. Sinds 23 januari heb ik geen probleem meer met blokkades.

Er zijn 2 dingen gebeurd waarvan ik weet.
1. Ik heb dit keer een belachelijk moeilijk en lang wachtwoord ingesteld met speciale tekens voor mijn modem en wifi.
2. Mijn 10 jaar oude iMac is een maand geleden overleden. Kapot moederbord. Gelukkig stond er niets op omdat ik deze dus had geherinstalleerd.

 

Reputatie 7

Al contact gehad met Sony en zij geven aan dat er waarschijnlijk een of andere virus is ontdekt op mijn netwerk waardoor zij uit voorzorg mijn IP adres kunnen blokkeren.

...

Kan iemand mij hierbij helpen?

Sony heeft je IP-adres geblokkeerd, alleen zij kunnen deze blokkade opheffen (maar ervaring leert dat ze dat niet op verzoek doen).
Wij hebben geen tools om puur en alleen je ip-adres te veranderen, die blijft in principe hetzelfde.

We kunnen wel je modem in bridge kunnen zetten, maar ik weet niet zeker of dat helpt en daarbij zul je een eigen router nodig hebben. Als je geen eigen router hebt of liever de router in de Connectbox wilt blijven gebruiken kan ik het modem ook weer terugzetten in router mode, maar ook daarbij weet ik niet zeker of hij een nieuw ip-adres zal krijgen.

IP-adressen worden door onze centrale's automatisch uitgedeeld. Ook als je je modem uitschakelt en opnieuw opstart krijgt hij vaak hetzelfde ip-adres omdat de centrale onthoudt welke apparaten verbonden zijn (geweest) en welk ip-adres zij hadden. Alleen als dat ip-adres toevallig vergeven is aan een ander (nieuw) apparaat krijg je een andere.

Sony heeft je IP-adres geblokkeerd, alleen zij kunnen deze blokkade opheffen (maar ervaring leert dat ze dat niet op verzoek doen).
Wij hebben geen tools om puur en alleen je ip-adres te veranderen, die blijft in principe hetzelfde.

We kunnen wel je modem in bridge kunnen zetten, maar ik weet niet zeker of dat helpt en daarbij zul je een eigen router nodig hebben. Als je geen eigen router hebt of liever de router in de Connectbox wilt blijven gebruiken kan ik het modem ook weer terugzetten in router mode, maar ook daarbij weet ik niet zeker of hij een nieuw ip-adres zal krijgen.

IP-adressen worden door onze centrale's automatisch uitgedeeld. Ook als je je modem uitschakelt en opnieuw opstart krijgt hij vaak hetzelfde ip-adres omdat de centrale onthoudt welke apparaten verbonden zijn (geweest) en welk ip-adres zij hadden. Alleen als dat ip-adres toevallig vergeven is aan een ander (nieuw) apparaat krijg je een andere.

Dat idee had ik ook al. Alleen toen ik de website van ABN Amro wilde bezoeken, lukte dat ook niet op wifi maar wel op 4G. Ik merkte dit bij verschillende websites, vandaar dat ik nu ook verward ben wat er precies aan de hand is.

 

Wij hebben een eigen router en nog de connectbox thuis. Wat raad je aan wat het verstandigste is om te doen?

Hallo @Riiicck, heb je heel toevallig al een oplossing gevonden? Ik loop hier nu ook tegen aan.

Goedeavond we hebben helaas sinds het weekend hetzelfde probleem. 2 PS4 die niet meer kunnen inloggen op PSN. Wel via mijn hotspot/4g maar niet via onze eigen Wi-Fi of internetkabel. Modem 24 uitgezet, helaas geen resultaat. Oplossing lijkt dus een nieuwe modem...maar nu lees ik dat er dan opnieuw een blokkade opgelegd kan worden. Ik lees hierboven dat er tussen 2 modems gewisseld kan worden maar hoe krijg je dan elke keer een nieuw IP-adres? Doordat 1 van de modems een lange tijd uitstaat? Ik word er inmiddels vrij hopeloos van....

 

Update:

Op 4 april was de laatste keer dat mijn IP geblokkeerd werd.
Ik heb nog steeds geen idee hoe of waarom. Maar hopelijk komt het probleem niet meer terug.

De enige tips die ik kan geven zijn: vraag een nieuwe modem aan bij Ziggo zodat je een nieuw IP adres krijgt. Wacht dan even met het terug sturen van je oude modem. Het oude modem kun je laten heractiveren mocht het probleem toch weer terug komen. Zo krijg je opnieuw een ander IP adres.

Wannneer een medewerker van Ziggo geen modem op wil sturen, probeer het bij een andere medewerker. Er zit veel verschil in de behulpzaamheid van medewerkers. Doe dit via de chat optie op de Ziggo website zodat het je geen bakken met geld gaat kosten.

En dien een klacht in bij Playstation. Over het probleem zelf en over hun waardeloze service.
Hier gebeurd waarschijnlijk niets mee, maar toch.

Als je hetzelfde probleem hebt, succes en sterkte.

 

*Bericht aangepast door moderator. Het moge duidelijk zijn dat dit niet een juiste workaround is voor dit probleem. Naast het feit dat het de klant veel werk kost, is het een onnodige kostenpost voor Ziggo. Dit heeft niets met behulpzaamheid te maken :-) - Lycke Ziggo*

Update… Het probleem is terug…

Ik snap er helemaal niets van! Ik heb nu weer een week lang probleemloos gebruik kunnen maken van PSN. En vandaag uit het niets weer hetzelfde probleem. :(

Ik heb wederom niets raars gedaan en zelfs niets gedowload de afgelopen dagen…
Sinds een paar weken heb ik ook ‘Little Snitch’, een programma die bij elke verbinding vraag om toestemming. Daar is ook niets raars te zien.

Weet iemand van jullie of Ziggo’s ‘wifispots’ het probleem kan zijn? Als een van mijn buren inlogt op de wifispot die mijn modem uitgeeft, gaat dit dan via mijn IP adres? Misschien heeft die persoon een virus of mallware?
En als ik wifispots op Mijn Ziggo uitzet, betekend het dat mijn modem dan geen wifispot meer is?

Ik kan verder echt niets anders meer bedenken.
Of Mr Robot is mijn buurman ofzo…

%$(*)@#&

 

Update:

Playstation blokkeert nog steeds mijn IP adressen…

Ik heb nu 2 modems waar ik telkens tussen switch met een nieuw IP adres. Daarna lijkt het telkens zo’n 10 dagen goed te gaan, en dan ineens weer een blokkade. Dit is nu vaak genoeg gebeurd dat ik heb kunnen uitsluiten dat het aan mijn apparaten ligt. Ik heb namelijk bij elke periode een apparaat helemaal niet verbonden met het internet.

Dagen dat de blokkade optrad: 7 DEC, 12 DEC, 21 DEC, 13 JAN, 23 JAN.

HOE!?

Reputatie 7
Badge +8

Kijk hier eens:

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

 

Update… Het probleem is terug…

Ik snap er helemaal niets van! Ik heb nu weer een week lang probleemloos gebruik kunnen maken van PSN. En vandaag uit het niets weer hetzelfde probleem. :(

Ik heb wederom niets raars gedaan en zelfs niets gedowload de afgelopen dagen…
Sinds een paar weken heb ik ook ‘Little Snitch’, een programma die bij elke verbinding vraag om toestemming. Daar is ook niets raars te zien.

Weet iemand van jullie of Ziggo’s ‘wifispots’ het probleem kan zijn? Als een van mijn buren inlogt op de wifispot die mijn modem uitgeeft, gaat dit dan via mijn IP adres? Misschien heeft die persoon een virus of mallware?
En als ik wifispots op Mijn Ziggo uitzet, betekend het dat mijn modem dan geen wifispot meer is?

Ik kan verder echt niets anders meer bedenken.
Of Mr Robot is mijn buurman ofzo…

%$(*)@#&

 

Wifispots lopen niet over jouw ip, juist om dit soort zaken te voorkomen. Zolang sony geen openheid van zaken geeft, zul je er nooit achter komen. Wat nog een rol kan spelen is dat je voor IPv4 achter een CGNAT van Ziggo zit. Dan ben jij ook het haasje als iemand anders de schuldige is, omdat je een IPv4 adres deelt. Dit speelt alleen als je DS-Lite op je modem hebt, en je het PSN over IPv4 benadert. (Ik weet zelf niet of PSN aan IPv6 doet)

Wat  je dus nog kan doen, uitvogelen of je op DS-lite zit, en vragen of je naar Full DS kan, of naar IPv4 only. Je kunt ook je modem in bridge plaatsen met een eigen router erachter. Die krijgt dan een ander IPv4 (only) adres. Ben jij echter zelf de veroorzaker, dan biedt dit slechts tijdelijk soelaas.

Update... Het is inmiddels opgelost. Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Ziggo en dus een nieuw IP adres die niet op een blacklist staat. Dit is helaas het enige wat je kunt doen mocht je dit probleem hebben.

Daarnaast dien ik een klacht in bij Playstation en laat ik Ziggo weten dat het vorige IP adres op een blacklist staat. Misschien dat ze er ooit iets aan gaan doen als ze vaker dit soort meldingen krijgen.

(En nog een tip… mocht je geen modem krijgen van de Ziggo klantenservice omdat ze dat niet mogen geven, opnieuw contact opnemen tot je iemand vindt die jou wel wil helpen).

@efok Als je DS-Lite hebt, dan zou een Playstation in het geheel niet werken omdat je port forwarding nodig hebt en dat gaat niet met DS-Lite of mis ik iets?

Ow. En niet luisteren naar tips over VPN’s of extra modems of poorten die je moet open zetten oid. Dit is allemaal onzin en lost het probleem niet op. Het moet gewoon werken met een standaard verbinding.

Reageer