Vraag

Playstation IP blokkade

• 7 december 2019
  • 42 Reacties
  • 1626x Bekeken

Toon eerste bericht

42 Reacties

@Steefb  Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dat adres was al van TS. Dus een VPN kan dat niet uitgeven.

Ik weet niet precies hoe VPNs werken maar ik dacht dat ze gewoon een IP adres genereren en als ze dan net 1tje pakken die al bestaat…. Dat lijkt mij mogelijk…. VPNs geven niet echt een IP adres uit dacht ik maar maken er randomly gewoon 1tje… als dat net de jouwe is, dan ben je…. naja, je weet wel, de huppeldepup….

@Sander Ziggo Is er een manier om te controleren of het IP adres rare dingen doet? Om dat echt 100% uit te sluiten? Ik heb nu een programma geïnstalleerd op mijn computers waarbij ik bij elke connectie toestemming moet geven. Maar op mijn smartphone gaat dat niet. En misschien is het iets van buitenaf dat met mijn IP adres gebeurd? Kan ik dat monitoren?

Bij dat 24 uur of langer uitschakelen van de modem, is dat omdat het zo lang duurt? Of is dat omdat er ergens een onvoorspelbaar moment in zit waarbij het IP adres kan veranderen? Want dan zou ik elke nacht mijn modem uit kunnen zetten in de hoop dat zo’n moment zich in de nacht voordoet.

Met een VPN connectie heb je het Ip van de VPN Server die je gebuikt.
Je werkelijke Ip blijft verborgen.
De PS over een VPN verbinding gebruiken is dus een workaround voor het blokkadeprobleem.

Het is wel wat gedoe dit voor elkaar te krijgen.
https://www.techadvisor.co.uk/how-to/game/use-vpn-ps4-3670694/
Het kan met een Router die een VPN Connectie kan leggen.
Ziggo Routers hebben die faciliteit niet en er zitten nadelen aan je Internetverbinding via VPN te laten lopen. De PS4 aansluiten op een PC of Mac met een VPN Client is m.i de beste optie.

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij. Je weet ook wel dat ik hier helemaal er geen verstand van hierover. 
Ik vraag alleen maar hulp totdat dit opgelost kan worden. 
Als ik ze lees, ben ik toch niet de enige die problemen heb?

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd 
TS heeft blokkade van z’n eerdere IP bij Ziggo gemeld. Wat kan ie meer doen?
Sony heeft geen reden gegeven waarom er een blokkade was. Wat dan?
De oorzaak van blokkades is vaak vaag en zeker niet altijd te wijten aan abuse tgv malware. Met bv drie (of wat meer) keer kort achter elkaar inloggen met een verkeerd password, kun je ook zoiets ook aan je broek krijgen.

Sorry Han H , Sony blokkeert niet zo maar er moet iets gebeurd zijn.

Verkeerd inloggen en paswoord vergeten heb ik ook een X gehad , via een beste wel strenge manier van laten zien dat jij het echt bent krijg je weer toegang ( zo ging het bij mij ook ) mijn ip adres was toen niet geblokkeerd .

Ziggo staat hier verder los van , is ding tussen TS en Sony , dat Sony niet wil en of kan zeggen waarom is uiteraard ook een slechte zaak

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij. 

Dat lijkt me een tegenspraak.

Welke foutmelding komt er van PSN? 

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat Ziggo het als service aan kan bieden om IP adressen van blacklists te verwijderen door iemand die daar verstand van heeft. Vandaar dat ik het wel bij Ziggo heb gemeld.

Dat kunnen wij niet, we kunnen andere partijen alleen maar het advies geven om dynamische ip ranges (zoals de onze) niet permanent op een blacklist te zetten. Wat die andere partijen vervolgens met ons advies doen is een tweede.

Een whitelisting verzoek zul je altijd zelf in moeten dienen, dat is iets tussen jou en de partij die jou op de blacklist heeft staan.

@dboeke Ik weet niet of het opgelost is maar ik ben nu wel een nieuw record aan het zetten. Sinds 23 januari heb ik geen probleem meer met blokkades.

Er zijn 2 dingen gebeurd waarvan ik weet.
1. Ik heb dit keer een belachelijk moeilijk en lang wachtwoord ingesteld met speciale tekens voor mijn modem en wifi.
2. Mijn 10 jaar oude iMac is een maand geleden overleden. Kapot moederbord. Gelukkig stond er niets op omdat ik deze dus had geherinstalleerd.

Hallo @Riiicck, heb je heel toevallig al een oplossing gevonden? Ik loop hier nu ook tegen aan.

Goedeavond we hebben helaas sinds het weekend hetzelfde probleem. 2 PS4 die niet meer kunnen inloggen op PSN. Wel via mijn hotspot/4g maar niet via onze eigen Wi-Fi of internetkabel. Modem 24 uitgezet, helaas geen resultaat. Oplossing lijkt dus een nieuwe modem...maar nu lees ik dat er dan opnieuw een blokkade opgelegd kan worden. Ik lees hierboven dat er tussen 2 modems gewisseld kan worden maar hoe krijg je dan elke keer een nieuw IP-adres? Doordat 1 van de modems een lange tijd uitstaat? Ik word er inmiddels vrij hopeloos van....

Update… Het probleem is terug…

Ik snap er helemaal niets van! Ik heb nu weer een week lang probleemloos gebruik kunnen maken van PSN. En vandaag uit het niets weer hetzelfde probleem. :(

Ik heb wederom niets raars gedaan en zelfs niets gedowload de afgelopen dagen…
Sinds een paar weken heb ik ook ‘Little Snitch’, een programma die bij elke verbinding vraag om toestemming. Daar is ook niets raars te zien.

Weet iemand van jullie of Ziggo’s ‘wifispots’ het probleem kan zijn? Als een van mijn buren inlogt op de wifispot die mijn modem uitgeeft, gaat dit dan via mijn IP adres? Misschien heeft die persoon een virus of mallware?
En als ik wifispots op Mijn Ziggo uitzet, betekend het dat mijn modem dan geen wifispot meer is?

Ik kan verder echt niets anders meer bedenken.
Of Mr Robot is mijn buurman ofzo…

%$(*)@#&

Update:

Playstation blokkeert nog steeds mijn IP adressen…

Ik heb nu 2 modems waar ik telkens tussen switch met een nieuw IP adres. Daarna lijkt het telkens zo’n 10 dagen goed te gaan, en dan ineens weer een blokkade. Dit is nu vaak genoeg gebeurd dat ik heb kunnen uitsluiten dat het aan mijn apparaten ligt. Ik heb namelijk bij elke periode een apparaat helemaal niet verbonden met het internet.

Dagen dat de blokkade optrad: 7 DEC, 12 DEC, 21 DEC, 13 JAN, 23 JAN.

HOE!?

Reputatie 6
Badge +7

Kijk hier eens:

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Update… Het probleem is terug…

Ik snap er helemaal niets van! Ik heb nu weer een week lang probleemloos gebruik kunnen maken van PSN. En vandaag uit het niets weer hetzelfde probleem. :(

Ik heb wederom niets raars gedaan en zelfs niets gedowload de afgelopen dagen…
Sinds een paar weken heb ik ook ‘Little Snitch’, een programma die bij elke verbinding vraag om toestemming. Daar is ook niets raars te zien.

Weet iemand van jullie of Ziggo’s ‘wifispots’ het probleem kan zijn? Als een van mijn buren inlogt op de wifispot die mijn modem uitgeeft, gaat dit dan via mijn IP adres? Misschien heeft die persoon een virus of mallware?
En als ik wifispots op Mijn Ziggo uitzet, betekend het dat mijn modem dan geen wifispot meer is?

Ik kan verder echt niets anders meer bedenken.
Of Mr Robot is mijn buurman ofzo…

%$(*)@#&

Wifispots lopen niet over jouw ip, juist om dit soort zaken te voorkomen. Zolang sony geen openheid van zaken geeft, zul je er nooit achter komen. Wat nog een rol kan spelen is dat je voor IPv4 achter een CGNAT van Ziggo zit. Dan ben jij ook het haasje als iemand anders de schuldige is, omdat je een IPv4 adres deelt. Dit speelt alleen als je DS-Lite op je modem hebt, en je het PSN over IPv4 benadert. (Ik weet zelf niet of PSN aan IPv6 doet)

Wat  je dus nog kan doen, uitvogelen of je op DS-lite zit, en vragen of je naar Full DS kan, of naar IPv4 only. Je kunt ook je modem in bridge plaatsen met een eigen router erachter. Die krijgt dan een ander IPv4 (only) adres. Ben jij echter zelf de veroorzaker, dan biedt dit slechts tijdelijk soelaas.

Update... Het is inmiddels opgelost. Ik heb een nieuwe modem ontvangen van Ziggo en dus een nieuw IP adres die niet op een blacklist staat. Dit is helaas het enige wat je kunt doen mocht je dit probleem hebben.

Daarnaast dien ik een klacht in bij Playstation en laat ik Ziggo weten dat het vorige IP adres op een blacklist staat. Misschien dat ze er ooit iets aan gaan doen als ze vaker dit soort meldingen krijgen.

(En nog een tip… mocht je geen modem krijgen van de Ziggo klantenservice omdat ze dat niet mogen geven, opnieuw contact opnemen tot je iemand vindt die jou wel wil helpen).

@efok Als je DS-Lite hebt, dan zou een Playstation in het geheel niet werken omdat je port forwarding nodig hebt en dat gaat niet met DS-Lite of mis ik iets?

Ow. En niet luisteren naar tips over VPN’s of extra modems of poorten die je moet open zetten oid. Dit is allemaal onzin en lost het probleem niet op. Het moet gewoon werken met een standaard verbinding.

Reageer