Kapitein187

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Philips Hue Bridge via Ethernet

Hi allen,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met het netwerk hier, zowel via WiFi als bedraad.
Heb een Netwerk diagnose gedaan via de Connectbox. En daar kwam het volgende naar voren: "er zijn misschien bedraad verbonden apparaten die de snelheid beperken".

Ik heb maar 3 ethernet connecties in gebruik, mn PC, Xbox One X, en Philips Hue bridge.

Omdat de bridge het makkelijkste startpunt was heb ik deze ontkoppeld en voila, geen problemen meer tijdens diagnose. Weer aangesloten en het kwam weer terug.

Ligt dit aan m'n Hue bridge of Connectbox?
En wat kan ik hier aan doen, ik wil de bridge liever niet via WiFi verbinden.
5 Reacties 5
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Een Philips Hue bridge heeft een 100Mbps netwerkaansluiting dus ja dat geen gigabit.
De ConnectBox ziet dit blijkbaar als een probleem maar dat is het natuurlijk niet.
Via WiFi kan je de Hue bridge toch niet eens verbinden aan je netwerk dus gewoon de netwerkkabel laten zitten.
Kapitein187
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
RobertKoopman wrote:
Een Philips Hue bridge heeft een 100Mbps netwerkaansluiting dus ja dat geen gigabit.
De ConnectBox ziet dit blijkbaar als een probleem maar dat is het natuurlijk niet.
Via WiFi kan je de Hue bridge toch niet eens verbinden aan je netwerk dus gewoon de netwerkkabel laten zitten.


Dank je.

Moet ik toch maar eens opzoek waar het probleem vandaan komt wbt verbinding en snelheid.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb op een website gevonden dat het een bekend probleem is dat de Hue bridge de snelheid van ethernetverbindingen negatief kan beïnvloeden.
Zie bijvoorbeeld https://www.cnet.com/forums/discussions/phillips-hue-bridge-killing-network-speeds/
Hier wordt de tip gedaan om contact op te nemen met Philips. Blijkbaar kunnen ze aan de hand van het serienummer checken of de Bridge een probleem kan geven. Als dat zo is zouden ze een nieuwe moeten sturen.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag Kapitein187,

Welkom op de community. :blush:

Ik zie dat RobertKoopman en iMark je al te hulp zijn geschoten. Hoe is het momenteel? Heb je nog contact gehad met Philips over de situatie?
Kapitein187
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gianna Ziggo wrote:
Goedemiddag Kapitein187,

Welkom op de community. :blush:


Ik zie dat RobertKoopman en iMark je al te hulp zijn geschoten. Hoe is het momenteel? Heb je nog contact gehad met Philips over de situatie?


Dank je!

Ja ik heb contact opgenomen en al wat troubleshooting vragen terug.
Wordt vervolgd.

Uitgelicht topic