1
Vraag
2
Reageer en help mee
rupsenkind

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oplossing voor IP cam werkt niet met Connect Box

Hallo,

Ik wil middels dit topic graag mijn ervaring delen voor het (opnieuw) instellen van IP cams na plaatsen van een Connect Box(CB).

Ik had mijn Ubee modem omgewisseld voor een CB (Compal) en liep toen tegen het probleem aan dat ik van mijn IP cams geen beeld meer kreeg via mijn public IP adres in combinatie met de “IP Cam Viewer” app (zowel bij Android als IOS) en Security Monitor Pro (W10), dus geen oplossing via cloud. Na de installatie van de CB, waarbij de CB niet in bridge modus stond, had ik:

  • Alle cams een factory reset gegeven
  • Alle betreffende poorten geforward
  • Kortom alle instellingen gedaan zoals voorheen op mijn router

Echter geen beeld vd cams. Ik heb de community doorgespit, direct contact gehad met een aantal leden en informatie gekregen van Ziggo monteurs die dagelijks bij klanten met dit soort problemen te maken hebben.

Samengevat: de Compal CB is niet het meest gebruikersvriendelijke modem, veel mensen (onervaren maar ook ervaren (Ziggo monteurs) mensen,) worstelen continu met deze box. (diplomatiek uitgedrukt). Een voorbeeld: als ik poort 80 op de Compal forward en met een poortchecker (canyouseeme.org) kijk of de poort openstaat dan zegt de checker “port closed” dus heeft de CB nu wel de setting wel overgenomen of niet?

Uiteindelijk heb ik alles toch aan de praat gekregen op de volgende manier:

  • Eerst heb ik alle poortforwards verwijdert
  • Ik heb mijn cams aangemeld bij supracam.net (of een gelijkwaardige DDNS provider) (Mijn cams (Maginon (idd van de Aldi) ondersteunen DDNS (via supracam.net).
  • Daarbij krijgt iedere cam een aparte hostnaam. Die hostnaam + username en pw van de camera voer je in, in de IP Cam app of een andere viewer en ik kon de cams gebruiken.
  • Echter het werkte alleen wanneer ik NIET met mijn WIFI netwerk verbonden was (zelfde WLAN waar de cams op aangesloten zijn), om gewoon uit te proberen heb ik toch handmatig poortforwarding van de, aan de cams toegewezen, ports ingeschakeld en toen werkte het wel binnen mijn eigen WLAN.
  • Hierboven beschreven is natuurlijk 1 oplossing, je kunt ook:
    • De CB in bridge modus laten zetten en je eigen router configureren (dat wilde ik als laatste middel toepassen)
    • Specifiek om een ander merk CB box vragen , bijvoorbeeld Arris heeft de instelproblemen zoals bij de Compal, niet.
    • Je cams middels een cloud oplossing gebruiken

Al met al een hoop tijd ingestoken maar ook veel wijzer geworden en ik hoop dat andere mensen met een Compal CB ook wat aan mijn ervaringen hebben, daar ik in de community veel over dit topic gelezen heb maar tot nu toe geen concrete oplossingen heb kunnen vinden.

7 Reacties 7
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @rupsenkind ,

kijk eens op https://www.maginon.com/ of er mischien een firmware update staat?

 

Groet, Gusto

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@rupsenkind Dank voor je update, zeer leerzaam en hier kunnen anderen zeker verder mee komen.

rupsenkind
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Gusto: ik kijk regelmatig naar updates maar deze Maginon cams zijn van een ouder type en daar komen geen updates meer voor. FW van de cams is ook niet de issue, het is dat de CM “dichtgetimmerd” is zoals een (Ziggo) expert heeft gezegd. Maar dank voor je tip.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @rupsenkind , 

 

Wat een werk is het voor jou geweest, als ik het zo lees! Ik kan mij voorstellen dat je deze kennis graag wilt overdragen naar andere mensen die met hetzelfde probleem zitten. Dit scheelt hun enorm veel tijd! Bedankt voor het delen van je ervaring en informatie. De Community is precies de juiste plek om dat te doen, mooi om te zien dat je dit ook zo ziet 😉

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Een voorbeeld: als ik poort 80 op de Compal forward en met een poortchecker (canyouseeme.org) kijk of de poort openstaat dan zegt de checker “port closed” dus heeft de CB nu wel de setting wel overgenomen of niet?

Dat krijg je als op de Interne port van het Ip van het systeem waar de Forward naar toe gaat, geen service loopt die naar die poort luistert. Geen Response = externe port wordt door Port Scanner gezien als Closed.
Het is een misverstand dat je vaak ziet langskomen.

Verder moet je opletten met het gebruik van je externe IP voor een test. Dat kan een instinker zijn.
Als je Router geen Nat-Loopback aka Hairpinng heeft, dan gaat dat niet vanuit je eigen netwerk en zou je te vlot gaan denken dat er iets mis is.
Test zonodig dus ook even met een Phone over een 4G verbinding ipv een Wireless Connectie met je eigen netwerk.

  • Specifiek om een ander merk CB box vragen , bijvoorbeeld Arris heeft de instelproblemen zoals bij de Compal, niet.

Dat lijkt me sterk.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@rupsenkind 

Hi rupsenkind,

Goed te vernemen dat het alsnog gelukt is en je hebt ook nog eens het nodige opgestoken.

Fijn dat je jouw ervaringen wilt delen in dit forum.
 

Groet,
DennyW

 

rupsenkind
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Hanh: ik heb getest met 4G (WIFI uit op mobiel) dan kreeg ik wel beeld van de cams, met eigen WIFI netwerk als connectie geen beeld, pas toen ik handmatig de poortforwarding ingesteld had, kreeg ik wel beeld van de cams over eigen WIFI netwerk. Hoop dat dat een duidelijker beschrijving is.

V.w.b. de opmerking over inzet van andere CB's ipv de Compal: is een statement van meerdere experts die dagelijks met meerdere type modems van doen hebben, ik geef het alleen maar mee als info.

 

Grtz,

 

Rob

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic